Як законно побудувати будинок?
- Питання-відповідь
- 166
- коментар(і)
- 27-01-2017 03:41
Добрий день, редакція газети «Звягель»! Нещодавно придбав земельну ділянку та хочу побудувати будинок. Куди необхідно звертатися за отриманням дозволу та що необхідно, щоб законно побудувати будинок?
На запитання відповідає начальник юридичного відділу газети «Звягель» Геннадій ФРЕГЕР:
Процедура забудови земельної ділянки залежатиме від типу об’єкта забудови та категорії складності.
Забудова присадибних, дачних і садових земельних ділянок може здійснюватися на підставі будівельного паспорта забудови земельної ділянки.
Будівельний паспорт визначає комплекс містобудівних та архітектурних вимог до розміщення і будівництва індивідуального (садибного) житлового будинку, садового, дачного будинку не вище двох поверхів (без урахування мансардного поверху) з площею до 300 квадратних метрів, господарських будівель і споруд, гаражів, елементів благоустрою та озеленення земельної ділянки.
Будівельний паспорт складається з текстових та графічних матеріалів.
За наявності плану зонування території, розроблення будівельного паспорта здійснюється на його підставі.
Проектування на підставі будівельного паспорта здійснюється без отримання містобудівних умов та обмежень. Для цих об’єктів розроблення проекту будівництва здійснюється винятково за бажанням замовника.
Надання будівельного паспорта здійснюється уповноваженим органом містобудування та архітектури на безоплатній основі протягом десяти робочих днів із дня надходження відповідної заяви та пакета документів, перелік яких визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування.
Виконання будівельних робіт на об’єктах І-ІІІ категорії складності (крім індивідуальних житлових будинків площею до 300 кв. м та господарських споруд) здійснюється після реєстрації органом державного архітектурно-будівельного контролю декларації про початок виконання будівельних робіт.
Процедура подання декларації про початок виконання будівельних робіт та її форма визначені Порядком виконання будівельних робіт.
Замовнику (його уповноваженій особі) необхідно заповнити бланк декларації, який можна отримати у дозвільному центрі, територіальному органі або на сайті Держархбудінспекції України.
Після заповнення два примірники декларації необхідно подати до територіального органу Держархбудінспекції за місцезнаходженням об’єкта будівництва особисто, надіслати їх рекомендованим листом з описом вкладення або подати через дозвільний центр.
Інспекція протягом п’яти робочих днів із дати надходження до неї декларації перевіряє повноту зазначених у ній даних, та, у разі подання та оформлення декларації з дотриманням установлених вимог, на безоплатній основі реєструє її.
Після проведення реєстрації один примірник залишається в Інспекції, яка її зареєструвала, а другий примірник з відміткою Інспекції повертається замовнику.
Замовник набуває право на виконання будівельних робіт на наступний день після реєстрації декларації.
У разі втрати або пошкодження декларації, Інспекція видає безоплатно дублікат зареєстрованої декларації протягом десяти робочих днів після надходження від замовника відповідної заяви з підтвердженням розміщення ним у засобах масової інформації повідомлення про втрату чи поданням пошкодженої декларації.
ПОРЯДОК ПРИЙНЯТТЯ В ЕКСПЛУАТАЦІЮ ІНДИВІДУАЛЬНИХ ЖИТЛОВИХ БУДИНКІВ
Загальні засади прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів визначені статтею 39 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності».
Прийняття в експлуатацію індивідуальних (садибних) житлових будинків, садових, дачних будинків не вище двох поверхів (без урахування мансардного поверху) площею до 300 кв. метрів, господарських будівель і споруд, зокрема гаражів, які розташовані на присадибних, дачних і садових земельних ділянках та споруджувались на підставі будівельного паспорта, здійснюється шляхом реєстрації органом державного архітектурно-будівельного контролю декларації про готовність об’єкта до експлуатації.
Процедура подання декларації про готовність об’єкта до експлуатації та її форма визначені Порядком прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, який затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 13.04.2011 р. №461.
Замовнику (його уповноваженій особі) необхідно заповнити бланк декларації, який можна отримати у дозвільному центрі, територіальному органі або на сайті Держархбудінспекції України.
Після заповнення два примірники декларації необхідно подати до територіального органу Держархбудінспекції особисто, надіслати їх рекомендованим листом з описом вкладення або подати через дозвільний центр за місцезнаходженням об’єкта будівництва.
Інспекція протягом десяти робочих днів із дати надходження до неї декларації перевіряє повноту зазначених у ній даних та на безоплатній основі реєструє подану декларацію.
Після проведення реєстрації один примірник залишається в Інспекції, яка її зареєструвала, а другий примірник із відміткою Інспекції повертається замовнику.
Датою прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об’єкта є дата реєстрації декларації про готовність об’єкта до експлуатації.
Зареєстрована декларація є підставою для укладення договорів про постачання на прийнятий в експлуатацію об’єкт необхідних для його функціонування ресурсів — води, газу, тепла, електроенергії, включення даних про такий об’єкт до державної статистичної звітності та оформлення права власності на нього.
У разі втрати або пошкодження декларації, передбачено можливість отримання дубліката.
Андрій В., м.Новоград-Волинський
На запитання відповідає начальник юридичного відділу газети «Звягель» Геннадій ФРЕГЕР:
Процедура забудови земельної ділянки залежатиме від типу об’єкта забудови та категорії складності.
Забудова присадибних, дачних і садових земельних ділянок може здійснюватися на підставі будівельного паспорта забудови земельної ділянки.
Будівельний паспорт визначає комплекс містобудівних та архітектурних вимог до розміщення і будівництва індивідуального (садибного) житлового будинку, садового, дачного будинку не вище двох поверхів (без урахування мансардного поверху) з площею до 300 квадратних метрів, господарських будівель і споруд, гаражів, елементів благоустрою та озеленення земельної ділянки.
Будівельний паспорт складається з текстових та графічних матеріалів.
За наявності плану зонування території, розроблення будівельного паспорта здійснюється на його підставі.
Проектування на підставі будівельного паспорта здійснюється без отримання містобудівних умов та обмежень. Для цих об’єктів розроблення проекту будівництва здійснюється винятково за бажанням замовника.
Надання будівельного паспорта здійснюється уповноваженим органом містобудування та архітектури на безоплатній основі протягом десяти робочих днів із дня надходження відповідної заяви та пакета документів, перелік яких визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування.
Виконання будівельних робіт на об’єктах І-ІІІ категорії складності (крім індивідуальних житлових будинків площею до 300 кв. м та господарських споруд) здійснюється після реєстрації органом державного архітектурно-будівельного контролю декларації про початок виконання будівельних робіт.
Процедура подання декларації про початок виконання будівельних робіт та її форма визначені Порядком виконання будівельних робіт.
Замовнику (його уповноваженій особі) необхідно заповнити бланк декларації, який можна отримати у дозвільному центрі, територіальному органі або на сайті Держархбудінспекції України.
Після заповнення два примірники декларації необхідно подати до територіального органу Держархбудінспекції за місцезнаходженням об’єкта будівництва особисто, надіслати їх рекомендованим листом з описом вкладення або подати через дозвільний центр.
Інспекція протягом п’яти робочих днів із дати надходження до неї декларації перевіряє повноту зазначених у ній даних, та, у разі подання та оформлення декларації з дотриманням установлених вимог, на безоплатній основі реєструє її.
Після проведення реєстрації один примірник залишається в Інспекції, яка її зареєструвала, а другий примірник з відміткою Інспекції повертається замовнику.
Замовник набуває право на виконання будівельних робіт на наступний день після реєстрації декларації.
У разі втрати або пошкодження декларації, Інспекція видає безоплатно дублікат зареєстрованої декларації протягом десяти робочих днів після надходження від замовника відповідної заяви з підтвердженням розміщення ним у засобах масової інформації повідомлення про втрату чи поданням пошкодженої декларації.
ПОРЯДОК ПРИЙНЯТТЯ В ЕКСПЛУАТАЦІЮ ІНДИВІДУАЛЬНИХ ЖИТЛОВИХ БУДИНКІВ
Загальні засади прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів визначені статтею 39 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності».
Прийняття в експлуатацію індивідуальних (садибних) житлових будинків, садових, дачних будинків не вище двох поверхів (без урахування мансардного поверху) площею до 300 кв. метрів, господарських будівель і споруд, зокрема гаражів, які розташовані на присадибних, дачних і садових земельних ділянках та споруджувались на підставі будівельного паспорта, здійснюється шляхом реєстрації органом державного архітектурно-будівельного контролю декларації про готовність об’єкта до експлуатації.
Процедура подання декларації про готовність об’єкта до експлуатації та її форма визначені Порядком прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, який затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 13.04.2011 р. №461.
Замовнику (його уповноваженій особі) необхідно заповнити бланк декларації, який можна отримати у дозвільному центрі, територіальному органі або на сайті Держархбудінспекції України.
Після заповнення два примірники декларації необхідно подати до територіального органу Держархбудінспекції особисто, надіслати їх рекомендованим листом з описом вкладення або подати через дозвільний центр за місцезнаходженням об’єкта будівництва.
Інспекція протягом десяти робочих днів із дати надходження до неї декларації перевіряє повноту зазначених у ній даних та на безоплатній основі реєструє подану декларацію.
Після проведення реєстрації один примірник залишається в Інспекції, яка її зареєструвала, а другий примірник із відміткою Інспекції повертається замовнику.
Датою прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об’єкта є дата реєстрації декларації про готовність об’єкта до експлуатації.
Зареєстрована декларація є підставою для укладення договорів про постачання на прийнятий в експлуатацію об’єкт необхідних для його функціонування ресурсів — води, газу, тепла, електроенергії, включення даних про такий об’єкт до державної статистичної звітності та оформлення права власності на нього.
У разі втрати або пошкодження декларації, передбачено можливість отримання дубліката.
Коментарі відсутні