Зменшення бюрократичних процедур та кількості чиновників дозволить зменшити корупцію та сприятиме швидкому економічному зростанню
- Політика
- 40
- коментар(і)
- 27-07-2018 17:11
Кожний, хто створив або мав лише намір створити власну справу, стикався з численними бюрократичними процедурами та «роздутими» штатами державних чиновників. Крім цього, явно застаріла нормативна база, яка містить, як правило, необгрунтовану кількість вимог, необхідних для отримання дозволів чи ліцензій. Всі ці фактори в сукупності призводять до корупції серед чиновників. Які шляхи для вирішення даної проблеми, — наша наступна розмова з головою Новоград-Волинської міської організації політичної партії «Основа» Геннадієм ФРЕГЕРОМ.
— Геннадію Йосиповичу, яким чином, на вашу думку, можливо скоротити кількість чиновників без шкоди державним інтересам?
— Сучасні технології дозволяють замінити більшу частину функцій чиновників сучасними технологічними рішеннями. Ми заощадимо і на скороченні державного апарату, і на зниженні рівня корупції — комп’ютеру неможливо дати хабар.
Нацагентство з питань запобігання корупції нарахувало 816 тисяч декларацій за 2017 рік, внесених до Єдиного держреєстру. Подавали декларації персони, уповноважені на виконання функцій держави і органів місцевого самоврядування.
А, власне, держслужбовців в Україні станом на початок 2017 року було близько 200 тис. При цьому фонд оплати праці держслужбовців з кожним роком зростає. Наприклад, фонд оплати праці чиновників вищих категорій (міністрів, керівників інших державних органів та їх заступників) був збільшений за цей час практично в 5 разів.
Усі вже знають про премії для керівництва «Нафтогазу». Виписувати премії в 46 мільйонів доларів для державних менеджерів у бідній країні — це неприпустимо.
За даними «Transparency International», Україна сьогодні займає 130 місце зі 180 в Рейтингу сприйняття корупції. Це — як у Сьєрра-Леоне, М’янмі, Ірані і Гамбії.
Тому необхідно провести інвентаризацію всіх послуг держави і максимально впровадити те, що в розвиненому світі називається e-government — електронний уряд.
— Наскільки важливе значення, на вашу думку, для успішності проведення реформ має скорочення апарату чиновників в Україні? Чи існують позитивні приклади інших країн?
— У цьому відношенні характерним є приклад Грузії. На початку 2000-х років країна перебувала у колосальній кризі. І було вирішено завдати удар по чиновницькому апарату. За 2004-2008 роки його чисельність була скорочена майже в 2,5 рази. У «кельтській» Ірландії також не побоялися піти на непопулярний крок щодо скорочення чисельності чиновників — кількість робочих місць у держсекторі було зменшено на 27 тис. Скорочувала свій бюрократичний держапарат під час реформ і Туреччина. Більше того, Туреччина практично недопустила чиновників до регулювання бізнесу. В усі регуляторні органи держава залучила підприємців. Із цією метою була створена, зокрема, Координаційна рада з поліпшення інвестиційного середовища, через яку і забезпечувався постійний діалог бізнесу з державою. Скорочення апарату чиновників у комплексі з іншими заходами сприяло в зазначених країнах швидкому зростанню їх економік.
Системне подолання корупції, бюрократії, скорочення чисельності чиновників та запровадження електронного урядування створить сприятливі умови для зовнішніх та внутрішніх інвестицій, і країна ЗаПрацює!
— Геннадію Йосиповичу, яким чином, на вашу думку, можливо скоротити кількість чиновників без шкоди державним інтересам?
— Сучасні технології дозволяють замінити більшу частину функцій чиновників сучасними технологічними рішеннями. Ми заощадимо і на скороченні державного апарату, і на зниженні рівня корупції — комп’ютеру неможливо дати хабар.
Нацагентство з питань запобігання корупції нарахувало 816 тисяч декларацій за 2017 рік, внесених до Єдиного держреєстру. Подавали декларації персони, уповноважені на виконання функцій держави і органів місцевого самоврядування.
А, власне, держслужбовців в Україні станом на початок 2017 року було близько 200 тис. При цьому фонд оплати праці держслужбовців з кожним роком зростає. Наприклад, фонд оплати праці чиновників вищих категорій (міністрів, керівників інших державних органів та їх заступників) був збільшений за цей час практично в 5 разів.
Усі вже знають про премії для керівництва «Нафтогазу». Виписувати премії в 46 мільйонів доларів для державних менеджерів у бідній країні — це неприпустимо.
За даними «Transparency International», Україна сьогодні займає 130 місце зі 180 в Рейтингу сприйняття корупції. Це — як у Сьєрра-Леоне, М’янмі, Ірані і Гамбії.
Тому необхідно провести інвентаризацію всіх послуг держави і максимально впровадити те, що в розвиненому світі називається e-government — електронний уряд.
— Наскільки важливе значення, на вашу думку, для успішності проведення реформ має скорочення апарату чиновників в Україні? Чи існують позитивні приклади інших країн?
— У цьому відношенні характерним є приклад Грузії. На початку 2000-х років країна перебувала у колосальній кризі. І було вирішено завдати удар по чиновницькому апарату. За 2004-2008 роки його чисельність була скорочена майже в 2,5 рази. У «кельтській» Ірландії також не побоялися піти на непопулярний крок щодо скорочення чисельності чиновників — кількість робочих місць у держсекторі було зменшено на 27 тис. Скорочувала свій бюрократичний держапарат під час реформ і Туреччина. Більше того, Туреччина практично недопустила чиновників до регулювання бізнесу. В усі регуляторні органи держава залучила підприємців. Із цією метою була створена, зокрема, Координаційна рада з поліпшення інвестиційного середовища, через яку і забезпечувався постійний діалог бізнесу з державою. Скорочення апарату чиновників у комплексі з іншими заходами сприяло в зазначених країнах швидкому зростанню їх економік.
Системне подолання корупції, бюрократії, скорочення чисельності чиновників та запровадження електронного урядування створить сприятливі умови для зовнішніх та внутрішніх інвестицій, і країна ЗаПрацює!
Розмовляв Петро ВАСИЛЕНКО
Коментарі відсутні