 
                  
                   ВОРОГИ ВОГНЕБОРЦІВ — ПОЖЕЖІ І... СТАРА ТЕХНІКА
- Топ новини
- 1164
- коментар(і)
- 28-01-2011 02:35
 29 СІЧНЯ — ДЕНЬ ПРАЦІВНИКІВ ПОЖЕЖНОЇ ОХОРОНИ
29 СІЧНЯ — ДЕНЬ ПРАЦІВНИКІВ ПОЖЕЖНОЇ ОХОРОНИПісля реорганізації пожежної охорони у рятувальну службу МНС, головним професійним святом пожежників тепер є День рятівника, котрий вони відзначають 17 вересня. Втім, хоч згідно з офіційними документами свято й «змінило прописку», у серцях справжніх вогнеборців воно залишиться назавжди.
Крім того, цей день відзначають і працівники окремих пожежних частин на об’єктах Міністерства оборони, інших галузей. І ті, й інші обрали собі за фах героїчне протистояння вогненній стихії — безжальній, жорстокій та безкомпромісній. Їх завдання — відбирати у смерті людей, рятуючи їх із полум’яних лещат.
ПРО ГЕРОЇЗМ — ПРОСТО І БЕЗ ПРИКРАС
 Парадокс у тому, що самі пожежники про героїзм у своїй професії не говорять. Висловлюються завжди стримано, без жодного пафосу та гучних слів. Напевно тому, що коли небезпека стає частиною твоєї щоденної професії, — на екстремальні ситуації дивишся інакше. Це у роботі кабінетного клерка адреналін є дефіцитом, а тут його — хоч відбавляй.
Парадокс у тому, що самі пожежники про героїзм у своїй професії не говорять. Висловлюються завжди стримано, без жодного пафосу та гучних слів. Напевно тому, що коли небезпека стає частиною твоєї щоденної професії, — на екстремальні ситуації дивишся інакше. Це у роботі кабінетного клерка адреналін є дефіцитом, а тут його — хоч відбавляй. — Коли були пожежною охороною, то знали, що основне завдання — гасіння пожеж. Тепер, окрім цього, у нашій компетенції — знищення вибухо-небезпечних предметів, допомога ДАІ під час дорожньо-транспортних пригод (визволити людину з понівеченої автівки). Крім того, — інформаційна профілактика вірусів, або застереження під час тонкої криги на річках чи пожежонебезпечної ситуації влітку, — розповів Олексій РИЖОВ, начальник СДПЧ-10. — Доводиться навіть шершнів знешкоджувати, хоч це зовсім не є нашою роботою.
— А випадки різні трапляються, — продовжив Олексій Рижов. — Як правило, новорічні свята без трупів не обходяться, а цього разу минулося. Виїжджали на задимлення: з речей в оселі був лише диван, на якому господар у стані сп’яніння заснув. Диван зайнявся, людина отримала опіки ІІ ступеня. Нам же довелося потім ще клопотати про його подальшу долю: надворі були морози, а в хаті навіть дивана немає, ще б від переохолодження довелося згодом рятувати…
Або інший випадок: нещодавно рятували чоловіка, котрий переходив річку і впав у воду. Коли надійшов виклик, то виявилося, що він зачепився за опору під житомирським мостом, і чекає на допомогу. Витягали його мотузкою, виявилося, що чолов’яга хильнув зайвого, як часто трапляється…
Зважаючи на те, що навантаження на рятівників у складі МНС істотно побільшало, слід подякувати професіоналам своєї справи — тим, котрі виконують свою роботу віддано і фахово, незважаючи на безліч «але»…
АВТОДРАБИНА ЗЛАМАЛАСЯ. А ЯКЩО ПОЖЕЖА НА 9 ПОВЕРСІ?
 Злощасних «але», як і в різних професіях, тут багато. Складно пробачити брак коштів державі, коли йдеться про службу порятунку. Бо, економлячи кошти на техніці та оснащенні рятувальників, вона ставить під пряму загрозу життя своїх людей.
Злощасних «але», як і в різних професіях, тут багато. Складно пробачити брак коштів державі, коли йдеться про службу порятунку. Бо, економлячи кошти на техніці та оснащенні рятувальників, вона ставить під пряму загрозу життя своїх людей.У автопарку СДПЧ-10, наприклад, є машини 1976-го року випуску… Техніка подекуди старша за особовий склад. Їй впору стояти у музеях, а пожежники на ній продовжують працювати. І вже це — неабияке геройство, адже максимальний строк експлуатації машин складає 15 років. Починаючи з 90-х років, новинки у пожежний автопарк СДПЧ-10 не надходили. Лише у 2009-му дочекалися! За підсумками річної роботи, наших пожежників нагородили двома сучасними машинами. Серед новинок — пожежна автоцистерна та автомобіль пожежної швидкої допомоги.
Усі інші машини, під наглядом особового складу СДПЧ-10, уперто борються не лише із вогнем, а й із незавидним тавром «металобрухт» і продовжують рятувати людей. Щоразу, правда, пожежники не знають, чи вчасно і чи безперешкодно дістануться до місця екстреного виклику, чи не зламається у дорозі стара техніка, чи виправдає себе в тисячний раз.
 І техніка не підводить. Більше того, працювала на масштабних підтопленнях у Чернівцях та у Польщі. Щоправда, у поляків необхідного для роботи машин бензину «А-76» немає, а на 92-му техніка невдовзі вийшла з ладу. Як кажуть, те, що одному добре, то іншому — смерть.
І техніка не підводить. Більше того, працювала на масштабних підтопленнях у Чернівцях та у Польщі. Щоправда, у поляків необхідного для роботи машин бензину «А-76» немає, а на 92-му техніка невдовзі вийшла з ладу. Як кажуть, те, що одному добре, то іншому — смерть. Скільки ще «сучасна» держава Україна експлуатуватиме міць радянської техніки — невідомо, втім часу залишається все менше, а що далі — це питання жахає. Кожна пожежна частина у такому місті, як Новоград, працює на зношеній техніці, оновлюють автопарки лише в обласних центрах — тих, що ближче до керівництва. Якщо ж пожежні машини остаточно «посипляться»(а це колись таки станеться!), — вогонь не чекатиме, коли у держави врешті-решт з’являться кошти.
За прикладами далеко ходити не потрібно. Коли нещодавно у частині зламалася автодрабина, її ремонт, як виявилося, не був потрібен нікому, окрім самих пожежників, грошей на ремонт ніхто не дав. Доки ремонтували машину, — рятувальникам довелося виходити із ситуації за допомогою штурмових драбин і мотузок. Як кажуть, мало екстриму — ось вам іще!
Якщо би, не дай Боже, в цей час сталася пожежа у багатоповерхівці, відсутність автодрабини, говорять пожежники, могла би цілком стати серйозною перепоною у спасінні людських життів. Навряд чи за це відповідала би держава, котра не виділяє кошти не те, що на нову техніку, — жодного літра на бензин (!) з 1996-го року… Тому доводиться бути прохачами і шукати добрих меценатів. Невелика приємність, а як інакше? Тож тим, хто допомагає пожежникам паливом, — велика подяка від усіх врятованих.
РОБОТА — В УМОВАХ ПОСТІЙНИХ БОЙОВИХ ДІЙ
 — Скільки пам’ятаю, — тут завжди намагаються удосконалити базу, відбувається постійний ремонт, — розповів Сергій Олександрович ПАВЛОВСЬКИЙ, перший начальник пожежної частини (у 1985-1995рр.). — Колись давно тут була професійна пожежна частина №9, а з 85-го — самостійна воєнізована пожежна частина №10. До цього воєнізовані частини були лише у містах-мільйонниках. Нам довелося усе починати з нуля. Там, де нині височіє учбова вежа,  на початку були сараї, в яких люди тримали свиней. Не було нічого, навіть паркану навколо частини.
— Скільки пам’ятаю, — тут завжди намагаються удосконалити базу, відбувається постійний ремонт, — розповів Сергій Олександрович ПАВЛОВСЬКИЙ, перший начальник пожежної частини (у 1985-1995рр.). — Колись давно тут була професійна пожежна частина №9, а з 85-го — самостійна воєнізована пожежна частина №10. До цього воєнізовані частини були лише у містах-мільйонниках. Нам довелося усе починати з нуля. Там, де нині височіє учбова вежа,  на початку були сараї, в яких люди тримали свиней. Не було нічого, навіть паркану навколо частини.А вже у квітні 1986-го сталася аварія на ЧАЕС, — поділився спогадами ветеран. — Вже 7 травня група з 14 наших пожежників виїхала на ліквідацію — ось таке серйозне і відповідальне завдання одразу. Наш працівник Володимир Тимофійович Черниш вимірював глибину водойми під реактором на захищеному свинцем БТРі — стояло завдання відкачати воду на випадок обрушення реактора, щоб не було водневого вибуху. Відповідальність величезна. Якщо б стався цей вибух, — наслідки аварії були б іще страшнішими, не було б ані Київської, ані Житомирської областей…
— Нам завжди було непросто працювати, — розповів Микола Миколайович АНТОНЮК. — Я керував частиною з 1996-го по 99-й роки, коли перестали забезпечувати паливом, із оснащенням було дуже сутужно. І зараз ніхто не питає, де берете паливо, а на місяць його потрібно не менше тонни…Втім, навіть за таких умов жоден не сказав: не поїду на пожежу….
— Працюємо в умовах постійних бойових дій, — ділиться начальник СДПЧ-10 Олексій Рижов. — Навіть форма називається у нас «бойовий одяг» або «бойовки». Найважче — у підвальних приміщеннях. Тут почуваєшся, наче сліпе котеня, — світло ж відключаємо, плюс до того — в апаратах захисту. Ніколи не знаєш, що раптово може вибухнути: чи каністра, чи балон. Були випадки, що знеструмили лінії електропередач, а при подачі води, пожежників все одно б’є струмом. Виявилося, що господар забув знеструмити ще одну лінію, а якби сильніший струм…
Між специфікою роботи наших пожежників-рятувальників та американською рятувальною службою 911 часто проводять паралелі — завдання практично ті самі, проте умови для роботи навіть не різні, вони…протилежні. На жаль. Тому й бажають пожежники, з нагоди свята, аби покращилося ставлення держави до їх потрібної роботи. Бажають і чекають, коли це нарешті станеться.
Юлія КЛИМЧУК
Фото Віктора ТИМОЩУКА
 
Фото Віктора ТИМОЩУКА

Коментарі відсутні