СІЛЬСЬКІ ШКОЛИ РЕФОРМУЮТЬСЯ В ОСВІТНІ ОКРУГИ
- Освіта
- 994
- коментар(і)
- 09-09-2011 23:30
Ось уже протягом тижня у всіх школах триває навчання. За літо освітянськими колективами чимало зроблено, аби школи в повній готовності зустріли учнів. Пропонуємо читачам газети нашу розмову з начальником відділу освіти Новоград-Волинської районної державної адміністрації Олександром Анатолійовичем АНТИПЧУКОМ:
— За рейтинговою оцінкою управління освіти і науки облдержадміністрації по галузі «Освіта» за підсумками роботи за 2010 рік серед 23 районів Новоград-Волинський район зайняв 5 місце (у 2009 році — 7 місце). У 2011 році наш район за результатами роботи у І кварталі посів 5 місце, у ІІ кварталі — 2 місце.
— Олександре Анатолійовичу, якою нині є мережа навчальних закладів нашого району?
— Станом на 1 липня у районі функціонував 81 заклад освіти, у яких навчалось і виховувалось 5958 дітей.
18 шкіл та 5 дошкільних навчальних закладів розташовані у зоні підвищеного радіаційного контролю внаслідок аварії на ЧАЕС.
Навчально-виховний процес у загальноосвітніх закладах забезпечують 896 педагогічних працівників. За кваліфікаційними категоріями: вища — 204, перша — 254, друга — 204, спеціаліст — 204. За педагогічними званнями: «Вчитель-методист» — 13, «Старший вчитель» — 148. У 2010-2011 навчальному році атестовано 163 педагоги.
Не минає наш район і оптимізація мережі — рішенням сесій районної ради ліквідовано Романівську ЗОШ І ст., Кропивнянську та Коритищанську ЗОШ І ступеня.
— Чому виникає необхідність закривати малі школи?
— З огляду на те, що зменшується середня наповнюваність класів, — 11,9 уч./кл у 2010-2011 н.р., 12,1 уч./кл у 2009-2010 н.р. та 12,6 уч./кл. у 2008-2009 н.р., відповідно, збільшується кількість шкіл з малою чисельністю учнів, що призводить до щорічного підвищення вартості утримання цих навчальних закладів і негативно впливає на якість надання ними освітніх послуг. Натомість створюються освітні округи.
Згідно з розпорядженнями голови Новоград-Волинської райдержадміністрації, створено Слободороманівський (2009 р.), Ярунський (2010 р.) та Суслівський (з 01.09.11 р.) освітні округи. Перші паростки позитиву — це: міжшкільні факультативи, курси за вибором, дистанційне навчання, проведення на базі опорної школи окремих уроків трудового навчання, фізичної культури, учнівські конференції, методичний супровід педагогів округу.
Проте, робота в рамках освітніх округів знаходиться на початковому етапі, й у поточному навчальному році буде акцентовано увагу на створенні умов для вибору школярами спецкурсів, курсів за вибором у рамках варіативної складової робочих навчальних планів, позакласної зайнятості в межах освітнього округу.
Однак створення освітніх округів вимагає вирішення ще однієї проблеми — підвезення школярів до навчального закладу, адже інакше багатьом доводилося б долати щодня 3-5, а то й більше кілометрів, причому — за будь-якої погоди…
Звісно, що реалізація вищеназваних завдань тісно переплітається із проблемою забезпечення підвезення. Над цим питанням ми постійно працюємо. У 2010-2011 роках підвезення учнів здійснювалося 3-ма шкільними автобусами у зоні обслуговування Колодянської, Великогорбашівської, Несолонської, Новороманівської шкіл (278 учнів), 32 — орендованим та 385 учнів — рейсовими автобусами. Всього підвозилося 695 учнів (97% із тих, котрі потребують підвезення) із 55 населених пунктів до 25 шкіл та 382 учителів. Видатки на перевезення за 6 місяців склали 309,5 тис. грн.
Сподіваємось, до кінця року отримати один автобус за державною програмою та два — закупити за кошти, що виділені на соціально-економічний розвиток району за сприяння В.М.Литвина.
— Чи всі учні мають можливість харчуватися у школах?
— З початку навчального року вдалося досягти стовідсоткової забезпеченості учнів 1-11 класів різними видами харчування. Станом на 1 січня 2011 р. у школах району забезпечувалося харчування 5087 дітей (99,3%). У 48 школах було організовано гаряче харчування, 9 шкіл забезпечувалися буфетною продукцією, 1 школа отримувала грошову компенсацію.
— Олександре Анатолійовичу, хотілося не оминути увагою ще таке важливе питання: всі ми бачимо, що нині особливий наголос ставиться на розвитку дошкільної освіти, а що в цьому плані робиться на теренах Новоград-Волинщини?
— Сьогодні ми вже можемо говорити про певну позитивну динаміку в розвитку дошкільної освіти нашого району. Спільними зусиллями зупинено процес скорочення мережі дошкільних навчальних закладів, яких у період з 1992 по 2001 роки в районі було закрито 31 (або 94%). До речі, цей показник був одним із найгірших в області. І саме тому розширення мережі дошкільних закладів є одним із пріоритетних завдань діяльності нашого відділу освіти.
У 2010 р. на розвиток дошкільної освіти району державою вперше було виділено додатково 2,7 млн. грн., у 2011 р. — 1,362 млн. грн., що дало можливість ефективно розпочати відновлення та розширення мережі дошкільних закладів. Упродовж 2010-2011 років відкрито 7 ДНЗ — Киянський, Таращанський, Токарівський, Броницькогутянський, Борисівський, Киківський та Курчицький, створено по 1 додатковій групі при Наталівському, Великомолодьківському та Чижівському ДНЗ. До кінця року очікуємо відкриття ДНЗ у селах Жолобне, Красилівка, Середня Деражня, Червона Воля.
Хочу нагадати, що дошкільні заклади знаходяться у підпорядкуванні селищної і сільських рад. Приємно відзначити постійну турботу та небайдужість до проблем функціонування ДНЗ сільських голів Ратушнюка А.В. (Чижівка), Храбан Р.В. (Наталівка), Лосовського Ю.А. (Н.Романівка), Захарчука В.А. (Красилівка).
— А який відсоток сільської дітвори відвідує дитячі садочки?
— На сьогодні у Новоград-Волинському районі налічується 2352 дитини від 1 до 6 років, з яких охоплено дошкільним навчанням 1147 чол., що складає 48,8% дітей дошкільного віку.
Проте, розвиток дошкільної освіти у районі гальмує слабке матеріально-технічне, науково-методичне та фахове кадрове забезпечення (лише 24 (33,3%) із 72 педагогічних працівників мають вищу освіту).
— Ні для кого не є секретом, що надання якісної освіти неможливе без комп’ютеризації — це вимога часу. То якою мірою вдається забезпечувати сільські школи комп’ютерами?
— У 49 школах є 367 комп'ютерів (в т.ч. 5 ноутбуків), що на 12 більше, ніж торік. На жаль, процес впровадження комп’ютерних технологій у навчально-виховний процес хоч і розпочався, але не набув масовості. В школах він, як правило, тримається, у першу чергу, на ентузіазмі вчителів.
— А працювати в Інтернеті учні сільських шкіл мають можливість?
— Можливість виходу у мережу Інтернет має 41 школа з 49-ти або 84% (у минулому році — 31 школа або 63%). Відсутність комп’ютерів нового покоління у Броницькій, Варварівській, Немильнянській школах унеможливлює їх підключення до мережі Інтернет. Також через відсутність стабільного мережевого покриття стільникового зв’язку на цей час неможливе підключення Яворівської, Стрієвської, Анастасівської, Суховільської, Червоновільської шкіл.
Як позитив, відзначу створення власної веб-сторінки відділу освіти і 14 шкіл. На нашому сайті всі бажаючі мають можливість ознайомитись зі станом розвитку освіти в районі та оперативною інформацією про різноманітні освітянські події. Також школи мають власні електронні адреси, через які здійснюється ділове листування.
Лідерами застосування інформаційно-комунікативних технологій є педагогічні колективи Повчинської, Пилиповицької, Чижівської, Ярунської, Городницької, Великогорбашівської, Калинівської, Борисівської шкіл, Слободороманівської гімназії.
— Відомо, що все більш гостро з року в рік постає у школах проблема підручників, — чи є якісь зрушення на краще?
— Не можу поки що дати позитивну відповідь на це запитання, бо, на жаль, дійсно залишається складним питання забезпечення учнів навчальною книгою. Про це постійно говориться на всіх владних рівнях, а ситуація не покращується... У 2010-2011 навчальному році одержати нові підручники мали учні 2, 3 та 10 класів. Для 3 класу не надійшов жоден підручник, для 2 класу — частково. Також на початок навчального року не надійшов жоден підручник для 10 класу. Підручники для десятикласників почали надходити тільки з 24 вересня 2010 року. На 2011-2012 н.р. вже надійшло 99,3% підручників для учнів 11 класів.
— Олександре Анатолійовичу, як відомо, з 1 вересня 2012 року впроваджуватиметься новий Державний стандарт початкової загальної освіти. У чому його особливість?
— У новому стандарті велика увага приділяється здоров’язберігаючим технологіям та екологічній спрямованості освіти. Стандартом також передбачено вивчення іноземної мови з 1 класу, впровадження інформаційно-комунікаційних технологій в освітньому процесі початкових класів, введено нову освітню галузь «Природознавство».
Тому в поточному навчальному році початкова освіта району працюватиме з максимальним урахуванням вищезгаданих особливостей, базуючись на діючих нині Державних стандартах.
— І все ж таки, які б новації не впроваджувалися в життя, а без вчителя, без його високого професіоналізму, любові до дітей, самовідданості своїй справі всі ці починання, як відомо, неможливо втілювати в життя.
— Звісно, особистість вчителя відіграє важливу роль у процесі навчання. Його бажання працювати, творчий підхід до своєї роботи — це і є складові успіху. Розвитку педагогічної майстерності сприяє участь педагогів у творчому конкурсі «Учитель року». У І та ІІ етапах 1-го туру національного турніру професійної майстерності педагогічних працівників взяли участь 16 вчителів. Розширилась географія конкурсу, збільшилось представництво загальноосвітніх навчальних закладів.
Переможцями районного етапу визнано в номінаціях:
— Олександре Анатолійовичу, всі ми розуміємо, що без фінансів практично неможливо втілювати в життя ті чи інші починання. Який у цьому році бюджет галузі освіти району, і як ці кошти розподілялися?
— На 2011 рік на галузь «Освіта» виділено 58457,9 тис.грн., що на 3348,4 тис. грн. більше, ніж у 2010 році. Ці кошти розподілялися наступним чином:
— Як пройшла підготовка до нового навчального року?
— Нам вдалося добре підготуватися до цього навчального року. І насамперед хочу висловити щиру вдячність директорам шкіл, педагогічним колективам, батьківській громадськості за надану дієву практичну допомогу.
На підготовку закладів освіти у 2011 році залучено 254,6 тис.грн. бюджетних коштів. За рахунок додатково виділених коштів із районного бюджету проведено капітальний ремонт покрівлі спортзалу Гульської ЗОШ І-ІІІ ступенів (77 тис. грн.) та поточний ремонт системи опалення Таращанської ЗОШ І-ІІ ст. (18 тис. грн.).
За кошти субвенції з Чижівської сільської ради (виділяє вже 3 роки поспіль) проведено ремонт водонапірної вежі школи (15 тис. грн.) та придбано різну оргтехніку на 5 тис. грн.
За допомогою спонсорів безкоштовно проведено ремонт зовнішньої тепломережі Красилівської ЗОШ (Табалюк С.М.), облаштування нового паркану Івашківської ЗОШ (Газаров А.О.), ремонт водонапірної вежі Токарівської ЗОШ (Гальчук В.Д.), реконструкцію вхідного ганку Пилиповицької ЗОШ (Лук’янчук М.Г.), ремонт артсвердловини Великогорбашівської ЗОШ, влаштування освітлення Барвинівської ЗОШ, заплановано влаштування нової відмостки фундаменту Таращанської ЗОШ.
За кошти субвенції з державного бюджету на соціально-економічний розвиток району проводяться роботи у 10 школах, на що передбачено 3,7 млн.
грн. (заміна водогрійних котлів у котельнях шкіл сс.Курчиця, Дідовичі, Токарів, Повчине, Барвинівка; заміна вікон на металопластикові у ЗОШ сс.Стриєва, Орепи, Нова Романівка, Сусли; ремонти дахів у Орепах, с.Нова Романівка; спорудження шатрового даху Городницької ЗОШ). Це дасть змогу покращити температурний режим у приміщеннях, ефективно і економно витрачати енергоносії.
Крім того, на капремонт теплоенергетичної системи Гульської ЗОШ виділено 550 тис. грн. (замовником є сільська рада). При освоєнні коштів витрати на теплозабезпечення цієї школи значно зменшаться, попри те, що вже останнє десятиріччя опалення даної школи вчасно не розпочинається.
На капремонт (ремонт даху, часткову заміну вікон) Ярунського МНВК виділено 299 тис.грн., на закупівлю холодильного і технологічного обладнання для харчоблоків — 51 тис. грн., на придбання шкільних аудиторних дощок — 70 тис. грн.
На проведення ремонтних робіт у Слободороманівській гімназії виділені кошти у сумі 552 тис. грн.
Щороку складно проходить опалювальний період у школах району. Причини різні: складність у проведенні тендерних торгів із придбання палива, зношеність обладнання (котли, водонапірні вежі, системи тепло- і водопостачання, перебої з постачанням електроенергії). Проте працівникам відділу освіти, керівникам шкіл разом з обслуговуючим персоналом вдається оперативно вирішувати всі проблеми. Зокрема, котельні шкіл — готові, паливо завезено у повному обсязі до 1 січня 2012 року.
— За рейтинговою оцінкою управління освіти і науки облдержадміністрації по галузі «Освіта» за підсумками роботи за 2010 рік серед 23 районів Новоград-Волинський район зайняв 5 місце (у 2009 році — 7 місце). У 2011 році наш район за результатами роботи у І кварталі посів 5 місце, у ІІ кварталі — 2 місце.
— Олександре Анатолійовичу, якою нині є мережа навчальних закладів нашого району?
— Станом на 1 липня у районі функціонував 81 заклад освіти, у яких навчалось і виховувалось 5958 дітей.
18 шкіл та 5 дошкільних навчальних закладів розташовані у зоні підвищеного радіаційного контролю внаслідок аварії на ЧАЕС.
Навчально-виховний процес у загальноосвітніх закладах забезпечують 896 педагогічних працівників. За кваліфікаційними категоріями: вища — 204, перша — 254, друга — 204, спеціаліст — 204. За педагогічними званнями: «Вчитель-методист» — 13, «Старший вчитель» — 148. У 2010-2011 навчальному році атестовано 163 педагоги.
Не минає наш район і оптимізація мережі — рішенням сесій районної ради ліквідовано Романівську ЗОШ І ст., Кропивнянську та Коритищанську ЗОШ І ступеня.
— Чому виникає необхідність закривати малі школи?
— З огляду на те, що зменшується середня наповнюваність класів, — 11,9 уч./кл у 2010-2011 н.р., 12,1 уч./кл у 2009-2010 н.р. та 12,6 уч./кл. у 2008-2009 н.р., відповідно, збільшується кількість шкіл з малою чисельністю учнів, що призводить до щорічного підвищення вартості утримання цих навчальних закладів і негативно впливає на якість надання ними освітніх послуг. Натомість створюються освітні округи.
Згідно з розпорядженнями голови Новоград-Волинської райдержадміністрації, створено Слободороманівський (2009 р.), Ярунський (2010 р.) та Суслівський (з 01.09.11 р.) освітні округи. Перші паростки позитиву — це: міжшкільні факультативи, курси за вибором, дистанційне навчання, проведення на базі опорної школи окремих уроків трудового навчання, фізичної культури, учнівські конференції, методичний супровід педагогів округу.
Проте, робота в рамках освітніх округів знаходиться на початковому етапі, й у поточному навчальному році буде акцентовано увагу на створенні умов для вибору школярами спецкурсів, курсів за вибором у рамках варіативної складової робочих навчальних планів, позакласної зайнятості в межах освітнього округу.
Однак створення освітніх округів вимагає вирішення ще однієї проблеми — підвезення школярів до навчального закладу, адже інакше багатьом доводилося б долати щодня 3-5, а то й більше кілометрів, причому — за будь-якої погоди…
Звісно, що реалізація вищеназваних завдань тісно переплітається із проблемою забезпечення підвезення. Над цим питанням ми постійно працюємо. У 2010-2011 роках підвезення учнів здійснювалося 3-ма шкільними автобусами у зоні обслуговування Колодянської, Великогорбашівської, Несолонської, Новороманівської шкіл (278 учнів), 32 — орендованим та 385 учнів — рейсовими автобусами. Всього підвозилося 695 учнів (97% із тих, котрі потребують підвезення) із 55 населених пунктів до 25 шкіл та 382 учителів. Видатки на перевезення за 6 місяців склали 309,5 тис. грн.
Сподіваємось, до кінця року отримати один автобус за державною програмою та два — закупити за кошти, що виділені на соціально-економічний розвиток району за сприяння В.М.Литвина.
— Чи всі учні мають можливість харчуватися у школах?
— З початку навчального року вдалося досягти стовідсоткової забезпеченості учнів 1-11 класів різними видами харчування. Станом на 1 січня 2011 р. у школах району забезпечувалося харчування 5087 дітей (99,3%). У 48 школах було організовано гаряче харчування, 9 шкіл забезпечувалися буфетною продукцією, 1 школа отримувала грошову компенсацію.
— Олександре Анатолійовичу, хотілося не оминути увагою ще таке важливе питання: всі ми бачимо, що нині особливий наголос ставиться на розвитку дошкільної освіти, а що в цьому плані робиться на теренах Новоград-Волинщини?
— Сьогодні ми вже можемо говорити про певну позитивну динаміку в розвитку дошкільної освіти нашого району. Спільними зусиллями зупинено процес скорочення мережі дошкільних навчальних закладів, яких у період з 1992 по 2001 роки в районі було закрито 31 (або 94%). До речі, цей показник був одним із найгірших в області. І саме тому розширення мережі дошкільних закладів є одним із пріоритетних завдань діяльності нашого відділу освіти.
У 2010 р. на розвиток дошкільної освіти району державою вперше було виділено додатково 2,7 млн. грн., у 2011 р. — 1,362 млн. грн., що дало можливість ефективно розпочати відновлення та розширення мережі дошкільних закладів. Упродовж 2010-2011 років відкрито 7 ДНЗ — Киянський, Таращанський, Токарівський, Броницькогутянський, Борисівський, Киківський та Курчицький, створено по 1 додатковій групі при Наталівському, Великомолодьківському та Чижівському ДНЗ. До кінця року очікуємо відкриття ДНЗ у селах Жолобне, Красилівка, Середня Деражня, Червона Воля.
Хочу нагадати, що дошкільні заклади знаходяться у підпорядкуванні селищної і сільських рад. Приємно відзначити постійну турботу та небайдужість до проблем функціонування ДНЗ сільських голів Ратушнюка А.В. (Чижівка), Храбан Р.В. (Наталівка), Лосовського Ю.А. (Н.Романівка), Захарчука В.А. (Красилівка).
— А який відсоток сільської дітвори відвідує дитячі садочки?
— На сьогодні у Новоград-Волинському районі налічується 2352 дитини від 1 до 6 років, з яких охоплено дошкільним навчанням 1147 чол., що складає 48,8% дітей дошкільного віку.
Проте, розвиток дошкільної освіти у районі гальмує слабке матеріально-технічне, науково-методичне та фахове кадрове забезпечення (лише 24 (33,3%) із 72 педагогічних працівників мають вищу освіту).
— Ні для кого не є секретом, що надання якісної освіти неможливе без комп’ютеризації — це вимога часу. То якою мірою вдається забезпечувати сільські школи комп’ютерами?
— У 49 школах є 367 комп'ютерів (в т.ч. 5 ноутбуків), що на 12 більше, ніж торік. На жаль, процес впровадження комп’ютерних технологій у навчально-виховний процес хоч і розпочався, але не набув масовості. В школах він, як правило, тримається, у першу чергу, на ентузіазмі вчителів.
— А працювати в Інтернеті учні сільських шкіл мають можливість?
— Можливість виходу у мережу Інтернет має 41 школа з 49-ти або 84% (у минулому році — 31 школа або 63%). Відсутність комп’ютерів нового покоління у Броницькій, Варварівській, Немильнянській школах унеможливлює їх підключення до мережі Інтернет. Також через відсутність стабільного мережевого покриття стільникового зв’язку на цей час неможливе підключення Яворівської, Стрієвської, Анастасівської, Суховільської, Червоновільської шкіл.
Як позитив, відзначу створення власної веб-сторінки відділу освіти і 14 шкіл. На нашому сайті всі бажаючі мають можливість ознайомитись зі станом розвитку освіти в районі та оперативною інформацією про різноманітні освітянські події. Також школи мають власні електронні адреси, через які здійснюється ділове листування.
Лідерами застосування інформаційно-комунікативних технологій є педагогічні колективи Повчинської, Пилиповицької, Чижівської, Ярунської, Городницької, Великогорбашівської, Калинівської, Борисівської шкіл, Слободороманівської гімназії.
— Відомо, що все більш гостро з року в рік постає у школах проблема підручників, — чи є якісь зрушення на краще?
— Не можу поки що дати позитивну відповідь на це запитання, бо, на жаль, дійсно залишається складним питання забезпечення учнів навчальною книгою. Про це постійно говориться на всіх владних рівнях, а ситуація не покращується... У 2010-2011 навчальному році одержати нові підручники мали учні 2, 3 та 10 класів. Для 3 класу не надійшов жоден підручник, для 2 класу — частково. Також на початок навчального року не надійшов жоден підручник для 10 класу. Підручники для десятикласників почали надходити тільки з 24 вересня 2010 року. На 2011-2012 н.р. вже надійшло 99,3% підручників для учнів 11 класів.
— Олександре Анатолійовичу, як відомо, з 1 вересня 2012 року впроваджуватиметься новий Державний стандарт початкової загальної освіти. У чому його особливість?
— У новому стандарті велика увага приділяється здоров’язберігаючим технологіям та екологічній спрямованості освіти. Стандартом також передбачено вивчення іноземної мови з 1 класу, впровадження інформаційно-комунікаційних технологій в освітньому процесі початкових класів, введено нову освітню галузь «Природознавство».
Тому в поточному навчальному році початкова освіта району працюватиме з максимальним урахуванням вищезгаданих особливостей, базуючись на діючих нині Державних стандартах.
— І все ж таки, які б новації не впроваджувалися в життя, а без вчителя, без його високого професіоналізму, любові до дітей, самовідданості своїй справі всі ці починання, як відомо, неможливо втілювати в життя.
— Звісно, особистість вчителя відіграє важливу роль у процесі навчання. Його бажання працювати, творчий підхід до своєї роботи — це і є складові успіху. Розвитку педагогічної майстерності сприяє участь педагогів у творчому конкурсі «Учитель року». У І та ІІ етапах 1-го туру національного турніру професійної майстерності педагогічних працівників взяли участь 16 вчителів. Розширилась географія конкурсу, збільшилось представництво загальноосвітніх навчальних закладів.
Переможцями районного етапу визнано в номінаціях:
- «Початкові класи»: Шнайдер Г.О., Броницькогутянська ЗОШ І-ІІІ ст.;
- «Історія»: Кондрачук О.А., Лучицька ЗОШ І-ІІ ст.;
- «Німецька мова»: Лопатюк Г.А., Колодянська ЗОШ І-ІІІ ст.;
- «Зарубіжна література»: Анхім З.В., Пищівська ЗОШ І-ІІІ ст.;
- «Образотворче мистецтво»: Шпунтов В.О., Пилиповицька ЗОШ І-ІІІ ст.
— Олександре Анатолійовичу, всі ми розуміємо, що без фінансів практично неможливо втілювати в життя ті чи інші починання. Який у цьому році бюджет галузі освіти району, і як ці кошти розподілялися?
— На 2011 рік на галузь «Освіта» виділено 58457,9 тис.грн., що на 3348,4 тис. грн. більше, ніж у 2010 році. Ці кошти розподілялися наступним чином:
- загальна середня освіта — 52566 тис. грн. (+3473,1 тис.грн. до минулого року);
- дошкільна освіта — 3517,1 тис. грн. (+399,6 тис. грн.);
- розвиток дошкільної освіти — 1362,9 тис. грн. (-1355,7 тис.грн.);
- позашкільна освіта — 957,7 тис. грн. (+957,7 тис. грн.);
- діти-сироти — 43 тис. грн. (+8 тис. грн.);
- діти-сироти (матеріальна допомога) — 11,2 тис. грн. (+11,2 тис. грн.)
— Як пройшла підготовка до нового навчального року?
— Нам вдалося добре підготуватися до цього навчального року. І насамперед хочу висловити щиру вдячність директорам шкіл, педагогічним колективам, батьківській громадськості за надану дієву практичну допомогу.
На підготовку закладів освіти у 2011 році залучено 254,6 тис.грн. бюджетних коштів. За рахунок додатково виділених коштів із районного бюджету проведено капітальний ремонт покрівлі спортзалу Гульської ЗОШ І-ІІІ ступенів (77 тис. грн.) та поточний ремонт системи опалення Таращанської ЗОШ І-ІІ ст. (18 тис. грн.).
За кошти субвенції з Чижівської сільської ради (виділяє вже 3 роки поспіль) проведено ремонт водонапірної вежі школи (15 тис. грн.) та придбано різну оргтехніку на 5 тис. грн.
За допомогою спонсорів безкоштовно проведено ремонт зовнішньої тепломережі Красилівської ЗОШ (Табалюк С.М.), облаштування нового паркану Івашківської ЗОШ (Газаров А.О.), ремонт водонапірної вежі Токарівської ЗОШ (Гальчук В.Д.), реконструкцію вхідного ганку Пилиповицької ЗОШ (Лук’янчук М.Г.), ремонт артсвердловини Великогорбашівської ЗОШ, влаштування освітлення Барвинівської ЗОШ, заплановано влаштування нової відмостки фундаменту Таращанської ЗОШ.
За кошти субвенції з державного бюджету на соціально-економічний розвиток району проводяться роботи у 10 школах, на що передбачено 3,7 млн.
грн. (заміна водогрійних котлів у котельнях шкіл сс.Курчиця, Дідовичі, Токарів, Повчине, Барвинівка; заміна вікон на металопластикові у ЗОШ сс.Стриєва, Орепи, Нова Романівка, Сусли; ремонти дахів у Орепах, с.Нова Романівка; спорудження шатрового даху Городницької ЗОШ). Це дасть змогу покращити температурний режим у приміщеннях, ефективно і економно витрачати енергоносії.
Крім того, на капремонт теплоенергетичної системи Гульської ЗОШ виділено 550 тис. грн. (замовником є сільська рада). При освоєнні коштів витрати на теплозабезпечення цієї школи значно зменшаться, попри те, що вже останнє десятиріччя опалення даної школи вчасно не розпочинається.
На капремонт (ремонт даху, часткову заміну вікон) Ярунського МНВК виділено 299 тис.грн., на закупівлю холодильного і технологічного обладнання для харчоблоків — 51 тис. грн., на придбання шкільних аудиторних дощок — 70 тис. грн.
На проведення ремонтних робіт у Слободороманівській гімназії виділені кошти у сумі 552 тис. грн.
Щороку складно проходить опалювальний період у школах району. Причини різні: складність у проведенні тендерних торгів із придбання палива, зношеність обладнання (котли, водонапірні вежі, системи тепло- і водопостачання, перебої з постачанням електроенергії). Проте працівникам відділу освіти, керівникам шкіл разом з обслуговуючим персоналом вдається оперативно вирішувати всі проблеми. Зокрема, котельні шкіл — готові, паливо завезено у повному обсязі до 1 січня 2012 року.
Розмовляв Олександр ГЕМБАРСЬКИЙ
Коментарі відсутні