21 вересня — Рiздво Пресвятої Богородицi (Друга Пречиста)
- Духовність
- 252
- коментар(і)
- 21-09-2012 02:12
Це дванадесяте свято, яке відкриває річний цикл. Його відзначають з ІV ст. За переказом, Богородиця успадкувала високе походження як із боку батька, так і з боку матері. Батько Діви Марії, Іоаким, походив із царського роду, від коліна Іудового, від дому Давидового, до нащадків якого відносилося біблійне пророцтво про народження Месії. Її мати, Анна, походила з високого священницького роду і вела родовід від коліна Левиного, від дому Ааронового.
Народження Богородиці було першим чудом у ланцюзі подій, пов’язаних з історією спасіння світу. Довгий час Іоаким та Анна були бездітними, а це вважалося в іудеїв великим нещастям, що послане Богом за гріхи. І бездітних зневажали, як таких, що несуть покарання за тяжкі гріхи, їх обмежували навіть у багатьох громадських справах.
Молячись Богові та благаючи його дати дитину, Іоаким хотів принести у храмі жертву, але первосвященик її не прийняв. Тоді він пішов у пустелю і дав обітницю постувати до тих пір, поки Господь не почує його молитви.
Дізнавшись про образу чоловіка первосвящеником, Анна плакала та молилась. І ось несподівано з’явився янгол і сказав, що у неї народиться дочка, і назвати її необхідно Марія, через неї світові буде спасіння. Таке ж пророцтво янгола було дане й Іоакиму. І все передбачене Богом здійснилось.
Старозавітні пророцтва читаються щороку у церкві в день Різдва Богородиці. Відзначають свято протягом тижня. У народному побуті свято має назву Друга Пречиста. Відзначають його як свято врожаю.
У цю пору збирають врожай цибулі. У давнину існувало повір’я, згідно з яким, якщо спечеш хоча б одну цибулину до того, як буде уся зібрана з городу, то вся цибуля почорніє.
Це свято було також символом породіль. Із цього приводу жінки, котрі не мають дітей, справляли обід та запрошували бідних, «щоб молилися Богородиці за її дітей». Вони також замовляли службу у церкві.
Як і в день весняного рівнодення, цього дня оновлювали вогонь у хатах — старий гасили, а новий запалювали. Із цим святом пов’язані прислів’я: «Прийшла Перша Пречиста — одягла природа намисто, прийшла Друга Пречиста — взяла комара нечиста, а прийшла Третя Пречиста — стала діброва безлиста».
Народження Богородиці було першим чудом у ланцюзі подій, пов’язаних з історією спасіння світу. Довгий час Іоаким та Анна були бездітними, а це вважалося в іудеїв великим нещастям, що послане Богом за гріхи. І бездітних зневажали, як таких, що несуть покарання за тяжкі гріхи, їх обмежували навіть у багатьох громадських справах.
Молячись Богові та благаючи його дати дитину, Іоаким хотів принести у храмі жертву, але первосвященик її не прийняв. Тоді він пішов у пустелю і дав обітницю постувати до тих пір, поки Господь не почує його молитви.
Дізнавшись про образу чоловіка первосвящеником, Анна плакала та молилась. І ось несподівано з’явився янгол і сказав, що у неї народиться дочка, і назвати її необхідно Марія, через неї світові буде спасіння. Таке ж пророцтво янгола було дане й Іоакиму. І все передбачене Богом здійснилось.
Старозавітні пророцтва читаються щороку у церкві в день Різдва Богородиці. Відзначають свято протягом тижня. У народному побуті свято має назву Друга Пречиста. Відзначають його як свято врожаю.
У цю пору збирають врожай цибулі. У давнину існувало повір’я, згідно з яким, якщо спечеш хоча б одну цибулину до того, як буде уся зібрана з городу, то вся цибуля почорніє.
Це свято було також символом породіль. Із цього приводу жінки, котрі не мають дітей, справляли обід та запрошували бідних, «щоб молилися Богородиці за її дітей». Вони також замовляли службу у церкві.
Як і в день весняного рівнодення, цього дня оновлювали вогонь у хатах — старий гасили, а новий запалювали. Із цим святом пов’язані прислів’я: «Прийшла Перша Пречиста — одягла природа намисто, прийшла Друга Пречиста — взяла комара нечиста, а прийшла Третя Пречиста — стала діброва безлиста».
Коментарі відсутні