18 травня — день народження Амурського моста — визначної пам’ятки Дніпра
- Сторінки історії
- 44
- коментар(і)
- 13-05-2022 12:12
Цікаві факти про Амурський міст, завдяки якому правий берег Дніпра з’єднали з лівим. Це сталося 18 травня 1884 року.
• На момент відкриття міст був найбільшим не тільки в Російській імперії, а й у всій Європі.
• Проєкт розробив провідний інженер Н. Белелюбський. На будівництво було витрачено близько 4 мільйонів рублів. Частину коштів пожертвував відомий учений, почесний житель міста Олександр Поль.
• Відкрили міст у той же день, що й Катеринославську залізницю. Першими пасажирами стали політичні діячі та еліта міста. Завдяки появі Амурського моста, Катеринослав із провінційного міста перетворюється на великий промисловий і торговий центр.
• Вже на момент відкриття міст складається з двох ярусів, на нижньому — розташовується одноколійна залізниця, на верхньому — дорога для возів і пішоходів. Важливо: міст був збудований без єдиного зварювального шва. Старий міст багато років після свого відкриття був головною визначною пам’яткою купецького Катеринослава.
• Майже через 50 років своєї роботи мосту знадобилася перша реконструкція. Сталося це в 1920 році, після закінчення громадянської війни. У 1935 році через Амурський міст пускають трамвай, який працює тут і донині.
• Під час Другої світової війни конструкція Старого мосту сильно постраждала. Його довелося відбудовувати практично з нуля. В результаті таких перебудов від Старого моста залишилися лише опори і зовнішня схожість конструкції. Міст був модернізований, у нього з’явився розвідний проліт.
• Другим Днем народження моста прийнято вважати 1955 рік. У 1956 році через міст пускають перший тролейбус.
• На цьому модернізація Амурського моста не припиняється. В середині 70-х років ХХ століття залізничний трафік із Дніпра неухильно зростає, тому приймають рішення про розширення моста. Міст-дублер, одноярусний і схожий за конструкцією, був споруджений поряд зі Старим мостом у 1977 році.
Ворог хоче знищити не лише інфраструктуру України, але й наші пам’ятки будівництва та архітектури. Віримо в ЗСУ! Все буде Україна!
• На момент відкриття міст був найбільшим не тільки в Російській імперії, а й у всій Європі.
• Проєкт розробив провідний інженер Н. Белелюбський. На будівництво було витрачено близько 4 мільйонів рублів. Частину коштів пожертвував відомий учений, почесний житель міста Олександр Поль.
• Відкрили міст у той же день, що й Катеринославську залізницю. Першими пасажирами стали політичні діячі та еліта міста. Завдяки появі Амурського моста, Катеринослав із провінційного міста перетворюється на великий промисловий і торговий центр.
• Вже на момент відкриття міст складається з двох ярусів, на нижньому — розташовується одноколійна залізниця, на верхньому — дорога для возів і пішоходів. Важливо: міст був збудований без єдиного зварювального шва. Старий міст багато років після свого відкриття був головною визначною пам’яткою купецького Катеринослава.
• Майже через 50 років своєї роботи мосту знадобилася перша реконструкція. Сталося це в 1920 році, після закінчення громадянської війни. У 1935 році через Амурський міст пускають трамвай, який працює тут і донині.
• Під час Другої світової війни конструкція Старого мосту сильно постраждала. Його довелося відбудовувати практично з нуля. В результаті таких перебудов від Старого моста залишилися лише опори і зовнішня схожість конструкції. Міст був модернізований, у нього з’явився розвідний проліт.
• Другим Днем народження моста прийнято вважати 1955 рік. У 1956 році через міст пускають перший тролейбус.
• На цьому модернізація Амурського моста не припиняється. В середині 70-х років ХХ століття залізничний трафік із Дніпра неухильно зростає, тому приймають рішення про розширення моста. Міст-дублер, одноярусний і схожий за конструкцією, був споруджений поряд зі Старим мостом у 1977 році.
Ворог хоче знищити не лише інфраструктуру України, але й наші пам’ятки будівництва та архітектури. Віримо в ЗСУ! Все буде Україна!
За матеріалами з мережі
Коментарі відсутні