Доступні кредити та повернення державного замовлення на українські заводи — запорука економічного росту України
- Політика
- 20
- коментар(і)
- 31-08-2018 23:20
Завершуючи ознайомлення новоград-волинців із Програмою стрімкого розвитку, розробленою партією «Основа», голова Новоград-Волинської міської організації політичної партії «Основа» Геннадій Фрегер розповів нам про ще два пункти даної програми:
— Наша політична сила має реальні механізми для гарантування безпеки банківських вкладів та повернення довіри до банківської системи загалом. Після приходу партії «Основа» до влади, знову можна буде сміливо віднести свої гроші в банк і одержувати відсотки. Ми знизимо інфляцію і облікову ставку, кредити подешевшають у 2-3 рази — банки зможуть фінансувати бізнес, який створює робочі місця, і покупку нових квартир молодими сім’ями під європейські відсотки.
Кошти рефінансування, які НБУ видає банкам, йдуть не на розвиток економіки і кредитування, а на придбання ОВДП, депозитних сертифікатів НБУ і на валютний ринок. Портфель ОВДП у банків України на кінець квітня склав 350 млрд. грн. Це все «проїдання» і фінансування неефективних державних видатків, а не розвиток економіки.
На додаток до цього, рівень облікової ставки в 17% ніяк не мотивує компанії звертатися у банки за кредитами. Зараз середні кредитні ставки у гривні становлять 17%, а за довгостроковими кредитами, які більше за інших потрібні підприємствам, — 18-20%.
Наша мета — щоб кредити були доступними і недорогими. Позичальники в розвинених країнах можуть залучати кредити під 2-5%. Ось це і повинно стати орієнтиром для кредитування бізнесу.
Для зростання кредитування і формування ресурсної бази банків — депозитів — потрібно збільшувати довіру до фінансових установ. За різними оцінками, рівень недовіри українців до комерційних банків становить 50-70%.
В Україні склалася парадоксальна ситуація: облікова ставка не тому висока, що висока інфляція. У нас все навпаки — інфляція висока тому, що висока облікова ставка, а відповідно — висока ціна грошей.
Ми повернемо державне замовлення на українські заводи, і країна запрацює!
Державні і приватні заводи отримають замовлення на 150 мільярдів гривень на рік на виробництво власних кораблів, літаків, вертольотів, автомобілів, локомотивів, зброї для армії. Розгорнеться масштабне будівництво доріг і мостів. Наука отримає замовлення на нові розробки. Все, що країна купує за кордоном, ми замінимо власним, українським виробництвом.
Потреба України в інвестиціях у інфраструктуру — транспортну, енергетичну, дорожню, промислову тощо складає десятки мільярдів доларів. Їх потрібно залучати виключно на інвестиційній основі.
Для управління стратегічними проектами можна скористатися ідеєю, яка апробована у багатьох країнах — наприклад, створити «Корпорацію розвитку», яка б займалася впровадженням стратегічних та інфраструктурних проектів на рівні країни.
Сума замовлення у 150 млрд. грн. не виглядає фантастичною. Бюджет лише Міноборони на 2018 рік становить 86 млрд. грн. Це — на 25% більше, ніж у 2017-му. На закупівлю озброєння і військової техніки планується направити 18,1 млрд. грн. (+34%). На дорожнє будівництво виділяється понад 40 млрд. гривень. При цьому весь обсяг держзакупівель, укладених у 2017 році через «ProZorro», склав 245 млрд. грн. Це — у 2,6 рази перевищує показник 2016 року.
Але ми бачимо, що нечисленні держінвестиції йдуть повз вітчизняних виробників. З останніх прикладів, — надання пріоритету в закупівлях західним постачальникам, а саме — отримання кредиту на 475 млн. євро (14 млрд. грн.) на придбання 55 вертольотів виробництва компанії «Airbus Helicopters» і закупівля на 1 млрд. доларів (26 млрд. грн.) локомотивів «General Electric». Тоді як «Мотор Січ» має свій проект вертольота «Надія», який зараз проходить сертифікацію. Цей вертоліт можна використовувати для різних цілей, зокрема, для потреб МВС і МНС. У результаті значна частина з 40 млрд. грн. піде з країни, а з ними — нові робочі місця і податки.
У нас фактично простоюють суднобудівні підприємства і авіазаводи. І навіть одне велике держзамовлення зможе оживити виробництво в одній галузі, наприклад, суднобудуванні (хоча б той же проект будівництва військових кораблів класу корвет), і дати поштовх суміжним — машинобудуванню, металургії тощо. Те ж саме стосується авіабудування (держзамовлення на нові літаки АН), вагонобудування — пасажирського і вантажного (чого вкрай потребує «Укрзалізниця»), — підсумував голова міської організації політичної партії «Основа» Геннадій Фрегер.
— Наша політична сила має реальні механізми для гарантування безпеки банківських вкладів та повернення довіри до банківської системи загалом. Після приходу партії «Основа» до влади, знову можна буде сміливо віднести свої гроші в банк і одержувати відсотки. Ми знизимо інфляцію і облікову ставку, кредити подешевшають у 2-3 рази — банки зможуть фінансувати бізнес, який створює робочі місця, і покупку нових квартир молодими сім’ями під європейські відсотки.
Кошти рефінансування, які НБУ видає банкам, йдуть не на розвиток економіки і кредитування, а на придбання ОВДП, депозитних сертифікатів НБУ і на валютний ринок. Портфель ОВДП у банків України на кінець квітня склав 350 млрд. грн. Це все «проїдання» і фінансування неефективних державних видатків, а не розвиток економіки.
На додаток до цього, рівень облікової ставки в 17% ніяк не мотивує компанії звертатися у банки за кредитами. Зараз середні кредитні ставки у гривні становлять 17%, а за довгостроковими кредитами, які більше за інших потрібні підприємствам, — 18-20%.
Наша мета — щоб кредити були доступними і недорогими. Позичальники в розвинених країнах можуть залучати кредити під 2-5%. Ось це і повинно стати орієнтиром для кредитування бізнесу.
Для зростання кредитування і формування ресурсної бази банків — депозитів — потрібно збільшувати довіру до фінансових установ. За різними оцінками, рівень недовіри українців до комерційних банків становить 50-70%.
В Україні склалася парадоксальна ситуація: облікова ставка не тому висока, що висока інфляція. У нас все навпаки — інфляція висока тому, що висока облікова ставка, а відповідно — висока ціна грошей.
Ми повернемо державне замовлення на українські заводи, і країна запрацює!
Державні і приватні заводи отримають замовлення на 150 мільярдів гривень на рік на виробництво власних кораблів, літаків, вертольотів, автомобілів, локомотивів, зброї для армії. Розгорнеться масштабне будівництво доріг і мостів. Наука отримає замовлення на нові розробки. Все, що країна купує за кордоном, ми замінимо власним, українським виробництвом.
Потреба України в інвестиціях у інфраструктуру — транспортну, енергетичну, дорожню, промислову тощо складає десятки мільярдів доларів. Їх потрібно залучати виключно на інвестиційній основі.
Для управління стратегічними проектами можна скористатися ідеєю, яка апробована у багатьох країнах — наприклад, створити «Корпорацію розвитку», яка б займалася впровадженням стратегічних та інфраструктурних проектів на рівні країни.
Сума замовлення у 150 млрд. грн. не виглядає фантастичною. Бюджет лише Міноборони на 2018 рік становить 86 млрд. грн. Це — на 25% більше, ніж у 2017-му. На закупівлю озброєння і військової техніки планується направити 18,1 млрд. грн. (+34%). На дорожнє будівництво виділяється понад 40 млрд. гривень. При цьому весь обсяг держзакупівель, укладених у 2017 році через «ProZorro», склав 245 млрд. грн. Це — у 2,6 рази перевищує показник 2016 року.
Але ми бачимо, що нечисленні держінвестиції йдуть повз вітчизняних виробників. З останніх прикладів, — надання пріоритету в закупівлях західним постачальникам, а саме — отримання кредиту на 475 млн. євро (14 млрд. грн.) на придбання 55 вертольотів виробництва компанії «Airbus Helicopters» і закупівля на 1 млрд. доларів (26 млрд. грн.) локомотивів «General Electric». Тоді як «Мотор Січ» має свій проект вертольота «Надія», який зараз проходить сертифікацію. Цей вертоліт можна використовувати для різних цілей, зокрема, для потреб МВС і МНС. У результаті значна частина з 40 млрд. грн. піде з країни, а з ними — нові робочі місця і податки.
У нас фактично простоюють суднобудівні підприємства і авіазаводи. І навіть одне велике держзамовлення зможе оживити виробництво в одній галузі, наприклад, суднобудуванні (хоча б той же проект будівництва військових кораблів класу корвет), і дати поштовх суміжним — машинобудуванню, металургії тощо. Те ж саме стосується авіабудування (держзамовлення на нові літаки АН), вагонобудування — пасажирського і вантажного (чого вкрай потребує «Укрзалізниця»), — підсумував голова міської організації політичної партії «Основа» Геннадій Фрегер.
Коментарі відсутні