
ВИБІР АВТОЗАПЧАСТИН: ОРИГІНАЛЬНІ ЧИ ЗАМІННИКИ?
- Актуально
- 775
- коментар(і)
- 09-12-2011 22:14

Світова тенденція заміни дорогих, оригінальних запчастин дешевими отримала особливого поширення в СНД. У нас давно працює повноцінний (найчастіше — тіньовий) ринок відновлених запчастин, тісно пов'язаний із СТО й розбірками. Останнім часом знаючі люди говорять про потік низькоякісних підробок із Китаю і Південної Кореї. Відзначається також зростання поставок деталей від західних компаній для українських і російських авто; цей бізнес особливо популярний в Угорщині, Польщі, Чехії та Словаччині. У свою чергу, українські компанії налагодили випуск здешевілих варіантів деталей для іномарок.
Різниця в цінах — істотна. Неоригінальні деталі дешевші на 30-40%, а «тіньовий» ринок пропонує їх в рази дешевше, аніж легальний. Незважаючи на розвинене в Україні дрібне і особливо тіньове виробництво автокомплектуючих до іномарок, основна роль на даному ринку, очевидно, і далі буде належати імпорту.
Яких же запчастин, переважно, потребує вітчизняний автолюбитель? Основна маса продажів автокомплектуючих припадає на автокузови, частка яких за останні роки зросла з 25 до 35%. Друга за продажами категорія — двигуни, що в сумі займає близько 20% продаж. Активно купують освітлювальну та сигнальну апаратуру (40-50% на рік). Найбільшим попитом наразі користується електрообладнання (акумулятори, стартери, лампи, свічки), фільтри, елементи зчеплення і гальмівні деталі, інші елементи ходової.
Для українського ринку автозапчастин характерним є роздробленість — домінує величезна маса дрібних і напівлегальних продавців. Великі компанії з'явилися ще в 90-і роки, за даними кожного з них, це — по 10-20% ринку. Для прикладу, один із лідерів — «Агро-Союз» — заявляє про зростання своєї частки на ринку автозапчастин до 20-22%. На істотні частки ринку офіційно претендують такі гіганти як «Укравтозапчастина», «АІС», «TradeLine».
ЩО Ж КУПИТИ?
Майже всіх автолюбителів можна умовно розділити на дві групи. Перша група впевнена, що потрібно купувати тільки оригінальні автозапчастини, тобто запчастини з клеймом заводу-виробника автомобілів. У даному випадку більш висока ціна — це наслідок особливого контролю і перевірених технологій.
Друга група вважає, що головне при підборі автозапчастин, — ім’я виробника, а висока вартість оригінальної автозапчастини — це лише плата за бренд. Хто ж правий? Давайте спробуємо розібратися.
Існує 4 групи автозапчастин:
Оригінальні запчастини. Для великого автомобільного заводу, що є, по суті, тільки складальником машин, самостійне виготовлення комплектуючих, як правило, не має особливого сенсу. І тому при розробці нової моделі автозавод замовляє деталі на стороні. Між потенційними постачальниками проводиться тендер, а сам автомобільний завод висуває ряд жорстких вимог щодо якості, термінів поставки. При цьому вимоги до якості і характеристик деталей можуть перевищувати базові вимоги галузевих стандартів. У результаті підприємству, що виграло тендер, видається техзавдання, в якому зазначені основні параметри, на підставі яких постачальник конструює деталь, виготовляє і відправляє частину з них на складальний конвеєр, іншу частину — на склади дилерських автосервісів, попередньо упакувавши ці деталі в коробки із позначкою автоконцерну. Виробників однієї і тієї ж деталі може бути кілька (наприклад, на Mercedes ставлять автозапчастини Bosch, Febi та Hella). Вони можуть змінюватися, а за законом автовиробник повинен забезпечувати ринок оригінальною запчастиною протягом 10 років з моменту закінчення випуску моделі.
Запчастини від заводських постачальників. Виробники оригінальної запчастини постачають свою продукцію не тільки автоконцернам, але і в магазини і неавторизовані сервіси. У цьому випадку вони продаються тільки з логотипом заводу, що їх випустив.
Запчастини від сторонніх виробників. Сюди відносяться автозапчастини від виробників, які не мають домовленостей із виробниками автомобілів. Простіше кажучи, фірма купує деталь або вузол, розбирає і за їх зразком конструює власну запасну частину. Така запчастина перед випуском у продаж обов’язково повинна бути сертифікована і не завжди є точною копією оригінальної запчастини, може містити власні секрети і ноу-хау фірми-виробника. Характерний приклад — окремо виготовлені кульові опори для машин, в яких, за задумом автовиробників, опора міняється тільки лише в зборі із ричагом.

На прохання редакції «ЗІ», свою думку висловив власник магазину «Автозапчастини», що у нашому місті по вул.Волі, Олександр АНІСІМОВ:
— Я особисто займаюся продажем запчастин уже 7 років, ми працюємо з допомогою оригінальних програм, електронних і паперових каталогів. При необхідності доставляємо замовлені запчастини навіть у той же день! Без перебільшення можу сказати — можна привезти будь-яку запчастину. З власного досвіду раджу: якщо мова йде про деталі двигуна чи ходової, — економити не варто, краще придбати оригінал, хоч він іноді і значно дорожчий. Коли ж це деталі кузова, адже фірмові коштують справді величезні гроші, тут можна піти на компроміс і задовольнитися дешевшою запчастиною.
Виходить, що людям, які не хочуть вдаватися в подробиці виготовлення автозапчастин, кращий варіант — покупка оригінальних запчастин. Але такий підхід навряд чи рентабельний: різниця в цінах на одну і ту ж деталь між оригінальною автозапчастиною та іншою перевищує іноді десятикратний розмір. І тут треба знати, що ж може отримати покупець за свої гроші і чим, з точки зору надійності і довговічності, відрізняються один від одного запчастини. В цій нелегкій справі кваліфіковані продавці завжди можуть вас проконсультувати, зекономити ваш час і зусилля, зробивши задоволеним власника потрібної запчастини.
Олександр ГЕМБАРСЬКИЙ, за матеріалами Інтернету
Фото Віктора ТИМОЩУКА
Фото Віктора ТИМОЩУКА
Коментарі відсутні