З 12 лютого 2014 року буде змінено порядок державної реєстрації нерухомості
- Питання-відповідь
- 193
- коментар(і)
- 07-02-2014 22:33
Добрий день, редакція газети «Звягель»! Чула по телевізору, що вводиться новий порядок реєстрації нерухомості. У чому саме полягають ці зміни?
На запитання відповідає начальник юридичного відділу газети «Звягель» Геннадій ФРЕГЕР:
Дійсно, з 12 лютого 2014 року набуде чинності Постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень і Порядку надання інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно».
Коментуючи прийняття даної постанови на офіційному вебсайті Мін’юсту, міністр юстиції Олена Лукаш зазначила наступне: «У 2014 році державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень буде здійснюватись за новою — удосконаленою та спрощеною — процедурою, що сприятиме наданню якісних адміністративних послуг як юридичним, так і фізичним особам. Зайві перепони, які спостерігались раніше у цій сфері, буде знято».
Чи дійсно справдяться оптимістичні прогнози міністра, покаже тільки час. Але на сьогодні ні для кого не є секретом, що ситуація у реєстраційній службі, м’яко кажучи, не така безхмарна. Зокрема, й у нашому місті. До редакції постійно звертаються наші читачі, які скаржаться на величезні черги. Дану тему ми вже висвітлювали у минулих номерах «Звягеля».
Але, якщо відійти від сьогодення та проаналізувати зміст даної постанови, то вона дійсно містить ряд цікавих нововведень.
Одним із таких, що може в реальності істотно зменшити черги, стала альтернатива при поданні документів для проведення державної реєстрації прав. Вона полягає в можливості як безпосереднього звернення заявником, так і відправлення документів поштою або кур’єрською службою. Раніше існувала можливість лише безпосереднього звернення заявника.
Під час подання заяви шляхом надсилання поштою справжність підпису заявника засвідчується відповідно до Закону України «Про нотаріат».
Також вводиться альтернатива у проведенні одночасної реєстрації права власності та речових прав, похідних від права власності. Наразі реєстрацію права власності можна здійснити на підставі однієї заяви про державну реєстрацію прав, подати яку зможе як власник, так і правонабувач. До нововведення подавалися дві різні заяви.
Даною постановою врегульовується питання проведення державної реєстрації прав із видачею свідоцтва про право власності на нерухоме майно замість втрачених, пошкоджених або зіпсованих свідоцтв про право власності на нерухоме майно або державного акта на право власності на землю, виданих компетентними органами до 1 січня 2013 року. Таким чином вирішилося питання відсутності належного нормативного обгрунтування для цієї процедури.
Також розмежовується перелік документів, які має подавати особа, що залучила інвестиції (забудовник) і безпосередньо інвестор. Тим самим спрощено порядок проведення державної реєстрації прав на новий або реконструйований об’єкт нерухомого майна, будівництво якого здійснювалося із залученням коштів від фізичних та юридичних осіб.
Члени кооперативів зможуть зареєструвати права власності на новозбудовані чи реконструйовані об’єкти нерухомого майна. Це правило поширюється на нерухомість, поява якої стала результатом діяльності кооперативів. Для затвердження права на власність необхідна довідка відповідного кооперативу про членство в ньому і про повне внесення пайового внеску.
Також забезпечується проведення державної реєстрації права державної та комунальної власності на об’єкти нерухомого майна, збудовані за «радянських» часів.
Крім того, відкривається доступ до реєстрів, що функціонували до 1 січня 2013 року (до створення реєстраційної служби) в тому випадку, якщо відомості про реєстрацію відсутні в Державному реєстрі прав на нерухоме майно.
Отже, будемо сподіватися, що зазначені зміни таки призведуть до спрощення реєстраційної процедури та зменшення черг.
Антоніна К., м.Новоград-Волинський
На запитання відповідає начальник юридичного відділу газети «Звягель» Геннадій ФРЕГЕР:
Дійсно, з 12 лютого 2014 року набуде чинності Постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень і Порядку надання інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно».
Коментуючи прийняття даної постанови на офіційному вебсайті Мін’юсту, міністр юстиції Олена Лукаш зазначила наступне: «У 2014 році державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень буде здійснюватись за новою — удосконаленою та спрощеною — процедурою, що сприятиме наданню якісних адміністративних послуг як юридичним, так і фізичним особам. Зайві перепони, які спостерігались раніше у цій сфері, буде знято».
Чи дійсно справдяться оптимістичні прогнози міністра, покаже тільки час. Але на сьогодні ні для кого не є секретом, що ситуація у реєстраційній службі, м’яко кажучи, не така безхмарна. Зокрема, й у нашому місті. До редакції постійно звертаються наші читачі, які скаржаться на величезні черги. Дану тему ми вже висвітлювали у минулих номерах «Звягеля».
Але, якщо відійти від сьогодення та проаналізувати зміст даної постанови, то вона дійсно містить ряд цікавих нововведень.
Одним із таких, що може в реальності істотно зменшити черги, стала альтернатива при поданні документів для проведення державної реєстрації прав. Вона полягає в можливості як безпосереднього звернення заявником, так і відправлення документів поштою або кур’єрською службою. Раніше існувала можливість лише безпосереднього звернення заявника.
Під час подання заяви шляхом надсилання поштою справжність підпису заявника засвідчується відповідно до Закону України «Про нотаріат».
Також вводиться альтернатива у проведенні одночасної реєстрації права власності та речових прав, похідних від права власності. Наразі реєстрацію права власності можна здійснити на підставі однієї заяви про державну реєстрацію прав, подати яку зможе як власник, так і правонабувач. До нововведення подавалися дві різні заяви.
Даною постановою врегульовується питання проведення державної реєстрації прав із видачею свідоцтва про право власності на нерухоме майно замість втрачених, пошкоджених або зіпсованих свідоцтв про право власності на нерухоме майно або державного акта на право власності на землю, виданих компетентними органами до 1 січня 2013 року. Таким чином вирішилося питання відсутності належного нормативного обгрунтування для цієї процедури.
Також розмежовується перелік документів, які має подавати особа, що залучила інвестиції (забудовник) і безпосередньо інвестор. Тим самим спрощено порядок проведення державної реєстрації прав на новий або реконструйований об’єкт нерухомого майна, будівництво якого здійснювалося із залученням коштів від фізичних та юридичних осіб.
Члени кооперативів зможуть зареєструвати права власності на новозбудовані чи реконструйовані об’єкти нерухомого майна. Це правило поширюється на нерухомість, поява якої стала результатом діяльності кооперативів. Для затвердження права на власність необхідна довідка відповідного кооперативу про членство в ньому і про повне внесення пайового внеску.
Також забезпечується проведення державної реєстрації права державної та комунальної власності на об’єкти нерухомого майна, збудовані за «радянських» часів.
Крім того, відкривається доступ до реєстрів, що функціонували до 1 січня 2013 року (до створення реєстраційної служби) в тому випадку, якщо відомості про реєстрацію відсутні в Державному реєстрі прав на нерухоме майно.
Отже, будемо сподіватися, що зазначені зміни таки призведуть до спрощення реєстраційної процедури та зменшення черг.
Коментарі відсутні