ЯКІСНО, КОРИСНО І… – ПАТРІОТИЧНО?

ЯКІСНО, КОРИСНО І… – ПАТРІОТИЧНО?

На Новоград-Волинському пивзаводі 3 грудня відбувся захід, присвячений сприянню торгівлі продукцією місцевого товаровиробника. Учасники наради мали можливість оглянути виробництво, безпосередньо поспілкуватися з керівництвом підприємства, покуштувати різні сорти пива. Як було відзначено, якість новоград-волинського пива значно покращилася. Споживати таке «живе» та якісне пиво — корисно і, головне, — патріотично для новоград-волинців. Що набуває особливої актуальності в непрості часи фінансової кризи, котра все активніше розгортається на економічному ринку України. Тож захід, який відбувся на пивзаводі, має покласти початок стратегічно новій політиці міської влади щодо підтримки місцевого товаровиробника. Про це — наша наступна розмова із заступником міського голови С.Ю.КОЛОТОВИМ:
— Сергію Юрійовичу, якою була мета наради, що відбулася на пивзаводі?
— У нашому місті працює 12 промислових підприємств, з яких три — харчової промисловості: пивзавод, хлібозавод, м’ясокомбінат. Ці три підприємства займають достатньо велику частку в обсягу промислового виробництва, майже третину. А це — робочі місця, наповнення місцевого бюджету.
В умовах фінансової кризи, що поширюється на Україну, особливої гостроти набувають наступні питання: чи допустиме скорочення робочих бюджетоутворюючих місць на наших підприємствах? Чи буде наповнення місцевого бюджету, а, значить, і вчасно виплачена заробітна плата бюджетникам, ремонт доріг, освітлення вулиць?
— А як це питання вирішують в інших регіонах України?
— Наші сусіди, інші міста, вже давно проводять жорстку політику протекціонізму, тобто всіляко сприяють торгівлі продукцією місцевого виробника і дуже жорстко намагаються не допустити на свій ринок виробників з інших регіонів.
Життя змушує, зокрема, та соціально-економічна ситуація, яка склалася в державі, і нас вживати заходів захисту свого виробника, працедавця, наповнювача міського бюджету. Хоча навіть тут ми не будемо прямо наслідувати сусідів, а політика влади буде дещо м’якшою, адже ми не ставимо за мету блокувати надходження в місто продукції інших виробників. Ще раз наголошую — мова про це не йде. Ми вимагатимемо лише того, щоб місцева продукція зайняла чільне місце на прилавках міських магазинів, а покупець сам вирішить — що йому купувати, що для нього корисніше — живе, свіже новоград-волинське пиво, чи розрекламовані марки пастеризованого з консервантами…
— Тож, давайте будемо патріотами свого міста?
— Звісно, мова йде не лише про патріотизм. Має бути і якість продукції відповідна, а саме за якістю ми і будемо вести постійний контроль. Зокрема скеровувати керівництво і власників підприємств на те, що в сучасних ринкових умовах обов’язково потрібно вкладати кошти в модернізацію виробництва.
Також особливої уваги в даному випадку потребують заклади громадського харчування — бари, кафе, ресторани, де, на жаль, нині новоград-волинського пива взагалі не пропонують і не торгують таким продуктом. А чому б не запропонувати відвідувачам свіже і корисне новоград-волинське пиво з кеглів?
Також ми плануємо активно сприяти тим підприємцям, які відгукнуться на наші рекомендації і торгуватимуть продукцією місцевого товаровиробника.
— Яким чином?
— З початком сезонної торгівлі пріоритети у виділенні торгових місць надаватимуть тим, хто торгуватиме місцевою продукцією.
— Сергію Юрійовичу, а який стан справ загалом на Новоград-Волинському пивзаводі?
— Там змінився власник. Зрозуміло, що перехідний період тяжкий, адже супроводжується спадом виробництва, скороченням персоналу, зменшенням заробітної плати. На сьогодні заборгованість перевищує 100 тисяч гривень (десь за 1,5 місяці). Новий власник зустрівся з мером, де відпрацьовувалися питання роботи цього підприємства. Ми отримали запевнення, що керівництво заводу зацікавлене у стабільності роботи підприємства і готове інвестувати кошти у поступову його реконструкцію.
У той же час сьогодні досить важко відтворити втрачені на ринку позиції. Без допомоги місцевої влади навряд чи пивзаводу обійтися. Ми у свою чергу — готові надати таку допомогу. І не тільки цьому підприємству, а й іншим. Таку політику диктує та ситуація, яка складається, бо наступний рік, за прогнозами, буде дуже важкий.
— Чого ж можна очікувати на найближче майбутнє?
— На жаль, антикризові заходи і закони не приймаються. Кризова ситуація загострюється. Очікується за різними прогнозами суттєве зростання безробіття. За песимістичними прогнозами кожен третій українець втратить робоче місце або може перейти на скорочений робочий тиждень. Відповідно зменшаться надходження до бюджету та фондів, а в нашій державі соціальна планка піднята досить високо. І чим будуть виплачуватися ці соціальні допомоги та пільги, — невідомо. Бо такого навантаження не може витримати жодна економіка жодної країни. Як на мене, то пільги мають надаватися лише тим, хто їх потребує. До прикладу: пільгові перевезення — половина населення у нас їздить безкоштовно, де ще в якій державі таке є?
— Сергію Юрійовичу, якими будуть наступні кроки щодо впровадження політики підтримки продукції місцевого товаровиробника?
— Ставлячи на меті проведення виїзної наради на пивзаводі, ми хотіли, щоб приватні підприємці, які мають торгові точки, а також представники ЗМІ побачили і розказали людям — як працюють наші підприємства, як розливається пиво, в яких умовах. Наступні наради будемо проводити на м’ясокомбінаті та хлібозаводі, після чого спеціальна рейдова група розпочне роботу на підприємствах торгівлі і закладах громадського харчування, щоб переконатися — чи насправді місцевому товаровиробнику на вітринах відведене чільне місце.
Розмовляла Лариса ГЕМБАРСЬКА