На електроскутері — проти фур, які розбивають місцеві дороги в спеку

На електроскутері — проти фур, які розбивають місцеві дороги в спеку

Наш читач Степан Бортник їздить на електроскутері, який отримав через інвалідність після ампутації ноги, на собі відчув усі принади розталого під час нещодавньої спеки асфальту. «Вантажівки руйнують дорожнє покриття, але все одно їдуть через місто, попри обмежувальний знак для автотранспортних засобів. На мосту, що на Смолці, покриття вже взялося такими «хвилями», що неможливо їхати! Фури притискають учасників дорожнього руху на узбіччя, а через ці «напливи» нема куди подітися. Через місяць тут будуть колії, а ще створюються аварійні сиутації. Також від габаритного транспорту істотно потерпає відремонтована вулиця Житомирська», — розповів «Звягелю» Степан Петрович.
З 1 червня для транспортних засобів вагою понад 24 тонни в Україні було обмежено рух дорогами державного значення в денну пору доби за температури вище +28ºС. Йдеться не лише про старі дорогі — розбиваються навіть новозбудовані траси.
«Новограда це ніби не стосується, — обурюється чоловік. — Дорога на кар’єр (вулиця Сагайдачного) «попливла» за тиждень, адже за добу тут проїжджають сотні фур. Якщо влада проспить це, то дорозі на кар’єр і на виїзд із міста будуть «лози». Фури наші дороги вб’ють, а де брати потім гроші на ремонт? Скоро ще «Лесині джерела» — гості приїдуть, а дороги в місто із західного боку вбиті».
Степан Петрович Бортник 40 років будував автошляхи в районі. І підходи до моста на Смолці — також будував. Чому в нас погані дороги — про це пан Степан говорить «не для преси». Усе зводиться до загальновідомого: «бракує спеціалістів, не дотримуються стандартів, не контролюють, крадуть».
Нині містянина дуже хвилює питання, чому міська влада не думає про завтрашній день, коли зруйновані дороги доведеться ремонтувати? Обмежувальні знаки поставили, але правил ніхто не дотримується. Небайдужий чоловік поскаржився в обласне управління Національної поліції та в «Укртрансбезпеку».
Днями на сайті міської ради з’явилася інформація, що з 29 червня в Новограді-Волинському обмежують рух важкого транспорту. Запроваджені обмеження стосуються автотранспортних засобів масою понад 24 тонни і навантаженням на вісь понад 7 тонн. «Обмеження не стосується пасажирського транспорту загального користування, аварійних служб і транспорту, що використовується при ліквідації стихійних явищ або надзвичайних ситуацій. А також транспортних засобів, що здійснюють перевезення небезпечних вантажів і вантажів із невеликим терміном зберігання», — повідомили на офіційній сторінці міськради.
«Рішення прийняли, а фури далі скрізь їздять. Хіба що в річці ще тільки не купаються», — ділиться спостереженнями Степан Петрович. — Ми ж податки платимо, а що виходить? Хто що хоче — те й робить? Треба ж бути патріотами, дбати про спільне майно».
У Європі для розвантаження фур термінали будують у промисловій зоні, на околицях. Дороги — платні, відмінної якості. Фури сплачують за пересування висококласними автобанами, мають комфортні стоянки, де не вкрадуть пальне і не розберуть машини на запчастини, не мають потреби заїжджати в міста. Наші ж перевізники стали заручниками ситуації: змушені заїжджати в населений пункт для розвантаження, а умов для того — жодних: ані якісних доріг, ані безпечних стоянок. В’їзд дозволили з 22-ї до 6-ї ранку, але в цей час жодна фірма не працює і не розвантажить фуру. Тому їдуть удень і розбивають дороги.
Проблема для Новограда актуальна, адже наше місто — важлива транспортна артерія, яка сполучає його з Європою і світом. Створення промзони могло б вирішити ситуацію в нашому регіоні, але досі ідея залишається нереалізованим проєктом.
Юлія КЛИМЧУК
Фото автора