Яка ціна безпечного користування ліфтом?
- Проблема
- 78
- коментар(і)
- 04-12-2015 01:03
Житловий фонд, що належить ОСББ «Чайка», налічує 37 ліфтів, що становить майже половину всіх ліфтів, які обслуговують міські дев’ятиповерхівки. Нещодавно до редакції «Звягеля» надійшов лист, у якому жителі 5-го під’їзду будинку, що по вул.Леваневського, 24/2, висловлювали обурення постійними неполадками ліфту в їхньому під’їзді:
«Приблизно три місяці тому в нашому під’їзді зламався ліфт. Ми звернулися до начальника «Житомирліфту» в м.Новоград-Волинський. Він сказав, що на місці виконують дрібний ремонт за їхні кошти, а на крупний ремонт у них немає грошей. Порадив жителям нашого під’їзду звернутися в наше ОСББ «Чайка» і в міську раду, щоб допомогли фінансами.
Наше ОСББ дало гроші (плюс до цього жителі під’їзду здали по 50 грн.), і за ці кошти «перемотали» двигун. Ліфт попрацював з обіду до вечора і знову «згорів» — чад пішов по всьому під’їзду. Ми знову звернулися до «Житомирліфту», а там сказали, що зробили, що могли, але будуть щось вирішувати… Ми щомісяця платимо за користування ліфтом, а їхати — немає на чому».
Стосовно цієї ситуації зокрема, і в цілому щодо стану справ із ліфтами в одному з найбільших міських ОСББ, ми поспілкувалися з керівником ОСББ «Чайка» Сергієм Симончуком.
Сергій Володимирович підтвердив, що проблема є, і вона з кожним роком набуває дедалі більших масштабів. Так, станом на минулий рік у чотирьох ліфтів вичерпався 25-річний термін експлуатації. Відповідно до інструкцій техніки безпеки, такі ліфти повинні бути або замінені, або пройти капітальний ремонт. У минулорічних цінах вартість капремонту одного ліфта становила 90-100 тисяч гривень. Утім, ремонтні роботи проведені не були, оскільки ОСББ (як власник житлового фонду), за існуючих тарифів, не в змозі виділити такі кошти. Не допомогло і звернення до міської влади. А в цьому році до вищезгаданих чотирьох додалися ще два проблемні ліфти.
«На даний час я маю повне право відключити ліфти, у яких вичерпався термін експлуатації. Але поки не роблю цього, бо в кожному під’їзді проживають літні люди, мами з дитячими колясками. Якщо зупинити ліфти, то здійметься скандал. Хоча їх і не можна вже експлуатувати. Тиждень тому була проведена технічна перевірка і виявилося, що ще чотири ліфти потребують заміни канатів, редукторів», — розповідає невтішні подробиці керівник ОСББ.
Стосовно оплати за користування ліфтом, то додаткові складові тарифу, який діє для жителів із 2 по 9 поверхи, йдуть на поточне обслуговування ліфта (його, відповідно до договору, виконує «Житомирліфт») та оплату електроенергії, яку споживає ліфт. Капітальний ремонт, коли такий потрібний, повинне проводити ОСББ.
«Віднайти кошти на капремонти самотужки — нереально», — підкреслює Сергій Симончук. Тому єдиний вихід — звертатися по допомогу до міської влади. Керівництво ОСББ «Чайка» вже направило на ім’я міського голови лист із проханням при формуванні бюджету на 2016 рік передбачити кошти на капремонт ліфтів.
Що ж до ситуації, описаної в листі, то, дійсно, невдовзі після ремонту ліфт знову зламався. За словами Сергія Симончука, це вже сталося з вини «Житомирліфту», який другий ремонт виконав своїм коштом. А перший ремонт затягувався, бо ОСББ не могло вчасно оплатити роботи, оскільки мала місце заборгованість перед ним (станом на 1 жовтня — 175 тис. грн.) із відшкодування пільг і субсидій. Словом, одна проблема тягне за собою іншу. Але це вже, як кажуть, інша історія…
«Приблизно три місяці тому в нашому під’їзді зламався ліфт. Ми звернулися до начальника «Житомирліфту» в м.Новоград-Волинський. Він сказав, що на місці виконують дрібний ремонт за їхні кошти, а на крупний ремонт у них немає грошей. Порадив жителям нашого під’їзду звернутися в наше ОСББ «Чайка» і в міську раду, щоб допомогли фінансами.
Наше ОСББ дало гроші (плюс до цього жителі під’їзду здали по 50 грн.), і за ці кошти «перемотали» двигун. Ліфт попрацював з обіду до вечора і знову «згорів» — чад пішов по всьому під’їзду. Ми знову звернулися до «Житомирліфту», а там сказали, що зробили, що могли, але будуть щось вирішувати… Ми щомісяця платимо за користування ліфтом, а їхати — немає на чому».
Стосовно цієї ситуації зокрема, і в цілому щодо стану справ із ліфтами в одному з найбільших міських ОСББ, ми поспілкувалися з керівником ОСББ «Чайка» Сергієм Симончуком.
Сергій Володимирович підтвердив, що проблема є, і вона з кожним роком набуває дедалі більших масштабів. Так, станом на минулий рік у чотирьох ліфтів вичерпався 25-річний термін експлуатації. Відповідно до інструкцій техніки безпеки, такі ліфти повинні бути або замінені, або пройти капітальний ремонт. У минулорічних цінах вартість капремонту одного ліфта становила 90-100 тисяч гривень. Утім, ремонтні роботи проведені не були, оскільки ОСББ (як власник житлового фонду), за існуючих тарифів, не в змозі виділити такі кошти. Не допомогло і звернення до міської влади. А в цьому році до вищезгаданих чотирьох додалися ще два проблемні ліфти.
«На даний час я маю повне право відключити ліфти, у яких вичерпався термін експлуатації. Але поки не роблю цього, бо в кожному під’їзді проживають літні люди, мами з дитячими колясками. Якщо зупинити ліфти, то здійметься скандал. Хоча їх і не можна вже експлуатувати. Тиждень тому була проведена технічна перевірка і виявилося, що ще чотири ліфти потребують заміни канатів, редукторів», — розповідає невтішні подробиці керівник ОСББ.
Стосовно оплати за користування ліфтом, то додаткові складові тарифу, який діє для жителів із 2 по 9 поверхи, йдуть на поточне обслуговування ліфта (його, відповідно до договору, виконує «Житомирліфт») та оплату електроенергії, яку споживає ліфт. Капітальний ремонт, коли такий потрібний, повинне проводити ОСББ.
«Віднайти кошти на капремонти самотужки — нереально», — підкреслює Сергій Симончук. Тому єдиний вихід — звертатися по допомогу до міської влади. Керівництво ОСББ «Чайка» вже направило на ім’я міського голови лист із проханням при формуванні бюджету на 2016 рік передбачити кошти на капремонт ліфтів.
Що ж до ситуації, описаної в листі, то, дійсно, невдовзі після ремонту ліфт знову зламався. За словами Сергія Симончука, це вже сталося з вини «Житомирліфту», який другий ремонт виконав своїм коштом. А перший ремонт затягувався, бо ОСББ не могло вчасно оплатити роботи, оскільки мала місце заборгованість перед ним (станом на 1 жовтня — 175 тис. грн.) із відшкодування пільг і субсидій. Словом, одна проблема тягне за собою іншу. Але це вже, як кажуть, інша історія…
Підготував Олег БРЮХАНОВ
Коментарі відсутні