Малий та середній бізнес потребує уваги та допомоги
- Актуально
- 98
- коментар(і)
- 23-09-2016 01:05
Малий та середній бізнес — це створення нових робочих місць, альтернатива найманій праці, що особливо актуально під час кризи, розвиток конкуренції, доходи в бюджет, формування середнього класу.
В Україні сектор малого та середнього бізнесу охоплює близько мільйона об’єктів господарювання: у торгівлі — 35%, в промисловості — 15%, будівництві — 12%. Доля малого та середнього бізнесу у внутрішньому валовому продукті держави складає 15%. Незначна доля тому, що 30-50% ВВП — це тіньова економіка.
Значну частку в доходи міського бюджету вносять бізнесмени малого та середнього бізнесу, оскільки промислових підприємств з чисельністю працюючих понад 200 чоловік можна перерахувати сьогодні на пальцях однієї руки. На обліку у Новоград-Волинській ОДПІ перебуває 2867 суб’єктів господарювання — фізичних осіб, з них на спрощеній системі — 1790 суб’єктів, у тому числі платників орендної плати за землю — 210.
За перше півріччя цього року до місцевого бюджету надійшло 96,3 млн. гривень або більше на 45%, ніж за відповідний період минулого року. Від фізичних осіб — понад 11 млн. гривень або на 46% більше, ніж торік.
Загальна сума орендної плати за землю становить за вказаний вище період 935,9 тис. грн. і зросла на 15,7%. У тому числі 809 тис. гривень або 98,6% — сума орендної плати від фізичних осіб-підприємців.
Плата за землю по місту складає 157,2 тис. грн.Від фізичних осіб за перше півріччя цього року — 143,5 тис. грн. або 91,3% від загальної суми, і зросла на 326,9% у порівнянні з аналогічним періодом минулого року.
Як показує аналіз фінансового внеску підприємців малого й середнього бізнесу у місцевий бюджет, вони працюють ефективно і допомагають краще вирішувати соціальні потреби городян.
Тому влада як країни, так і на місці, має створювати сприятливіші умови для малого і середнього бізнесу. Проте, недосконалість законів, величезна корупція, декларативне відношення до цього бізнесу гальмує розвиток.
Наприклад, до платників податків листом Державної фіскальної служби України №1656/7/917-04-02-16 від 19.01.2016 р. «Про зміни до податкового кодексу та індексації нормативної грошової оцінки земель», йдеться про те, що коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель для населених пунктів та інших земель несільськогосподарського призначення з 1 січня 2016 року становить 1433.
Зважаючи на зростання інфляційних процесів, девальвацію національної валюти, зниження купівельної спроможності населення і, особливо, великі комунальні платежі, з 1 вересня плата за 1 кВт електроенергії зросла у 1,3 рази. З нового року планується плату за 1 куб. м води збільшити у 1,7 рази. За опалення вже цьогоріч будемо платити у два рази більше, ніж торік, бюджетоутворюючі підприємства та підприємці малого та середнього бізнесу опиняться у дуже скрутному становищі.
Міське об’єднання фізичних осіб-підприємців малого та середнього бізнесу «Звягельчани» зверталося до владних структур з метою зменшення коефіцієнту грошової оцінки землі, оскільки зростання орендної плати на землю може спричинити припинення діяльності частини підприємців, призведе до росту безробіття, зменшення надходжень у бюджет та ще більшого зниження рівня життя громадян.
Нещодавно я, як голова громадського об’єднання, звернувся з листом до нашого народного депутата В.М.Литвина з цією проблемою. В.М.Литвин 1 серпня 2016 року звернувся до Прем’єр-міністра України В.Б.Гройсмана з депутатським запитом щодо внесення на розгляд Верховної Ради України та підтримки проекту закону України №3872 від 02.02.2016 р. щодо призупинення індексації нормативної грошової оцінки землі.
12 серпня 2016 року за №31-11140: 08-10/23546 я отримав лист Міністерства фінансів України за підписом директора департаменту податкової, митної політики та методології бухгалтерського обліку Ю.Романюка, в якому він повідомив, що запропоноване зменшення величини індексу споживчих цін, згідно з яким розраховується коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки сільськогосподарських угідь, земель несільськогосподарського призначення, призведе до зменшення бази оподаткування платою за землю та єдиного податку четвертої групи, що матиме наслідком втрати місцевих бюджетів.
А ще про те, що може скоротитися чисельність підприємців значніше, ніж від зниження коефіцієнту індексації нормативної грошової оцінки землі, а з цим і платежі за землю і її оренду.
Тобто, законодавчої підтримки малого та середнього бізнесу ще потрібно чекати.
В Україні сектор малого та середнього бізнесу охоплює близько мільйона об’єктів господарювання: у торгівлі — 35%, в промисловості — 15%, будівництві — 12%. Доля малого та середнього бізнесу у внутрішньому валовому продукті держави складає 15%. Незначна доля тому, що 30-50% ВВП — це тіньова економіка.
Значну частку в доходи міського бюджету вносять бізнесмени малого та середнього бізнесу, оскільки промислових підприємств з чисельністю працюючих понад 200 чоловік можна перерахувати сьогодні на пальцях однієї руки. На обліку у Новоград-Волинській ОДПІ перебуває 2867 суб’єктів господарювання — фізичних осіб, з них на спрощеній системі — 1790 суб’єктів, у тому числі платників орендної плати за землю — 210.
За перше півріччя цього року до місцевого бюджету надійшло 96,3 млн. гривень або більше на 45%, ніж за відповідний період минулого року. Від фізичних осіб — понад 11 млн. гривень або на 46% більше, ніж торік.
Загальна сума орендної плати за землю становить за вказаний вище період 935,9 тис. грн. і зросла на 15,7%. У тому числі 809 тис. гривень або 98,6% — сума орендної плати від фізичних осіб-підприємців.
Плата за землю по місту складає 157,2 тис. грн.Від фізичних осіб за перше півріччя цього року — 143,5 тис. грн. або 91,3% від загальної суми, і зросла на 326,9% у порівнянні з аналогічним періодом минулого року.
Як показує аналіз фінансового внеску підприємців малого й середнього бізнесу у місцевий бюджет, вони працюють ефективно і допомагають краще вирішувати соціальні потреби городян.
Тому влада як країни, так і на місці, має створювати сприятливіші умови для малого і середнього бізнесу. Проте, недосконалість законів, величезна корупція, декларативне відношення до цього бізнесу гальмує розвиток.
Наприклад, до платників податків листом Державної фіскальної служби України №1656/7/917-04-02-16 від 19.01.2016 р. «Про зміни до податкового кодексу та індексації нормативної грошової оцінки земель», йдеться про те, що коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель для населених пунктів та інших земель несільськогосподарського призначення з 1 січня 2016 року становить 1433.
Зважаючи на зростання інфляційних процесів, девальвацію національної валюти, зниження купівельної спроможності населення і, особливо, великі комунальні платежі, з 1 вересня плата за 1 кВт електроенергії зросла у 1,3 рази. З нового року планується плату за 1 куб. м води збільшити у 1,7 рази. За опалення вже цьогоріч будемо платити у два рази більше, ніж торік, бюджетоутворюючі підприємства та підприємці малого та середнього бізнесу опиняться у дуже скрутному становищі.
Міське об’єднання фізичних осіб-підприємців малого та середнього бізнесу «Звягельчани» зверталося до владних структур з метою зменшення коефіцієнту грошової оцінки землі, оскільки зростання орендної плати на землю може спричинити припинення діяльності частини підприємців, призведе до росту безробіття, зменшення надходжень у бюджет та ще більшого зниження рівня життя громадян.
Нещодавно я, як голова громадського об’єднання, звернувся з листом до нашого народного депутата В.М.Литвина з цією проблемою. В.М.Литвин 1 серпня 2016 року звернувся до Прем’єр-міністра України В.Б.Гройсмана з депутатським запитом щодо внесення на розгляд Верховної Ради України та підтримки проекту закону України №3872 від 02.02.2016 р. щодо призупинення індексації нормативної грошової оцінки землі.
12 серпня 2016 року за №31-11140: 08-10/23546 я отримав лист Міністерства фінансів України за підписом директора департаменту податкової, митної політики та методології бухгалтерського обліку Ю.Романюка, в якому він повідомив, що запропоноване зменшення величини індексу споживчих цін, згідно з яким розраховується коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки сільськогосподарських угідь, земель несільськогосподарського призначення, призведе до зменшення бази оподаткування платою за землю та єдиного податку четвертої групи, що матиме наслідком втрати місцевих бюджетів.
А ще про те, що може скоротитися чисельність підприємців значніше, ніж від зниження коефіцієнту індексації нормативної грошової оцінки землі, а з цим і платежі за землю і її оренду.
Тобто, законодавчої підтримки малого та середнього бізнесу ще потрібно чекати.
О.КОСТЕЧЕНКО, голова громадського об’єднання фізичних осіб-підприємців малого та середнього бізнесу «Звягельчани»
Коментарі відсутні