ДОРОЖНІ ЗНАКИ — ЯК ЗАСІБ ДЛЯ НАПОВНЕННЯ БЮДЖЕТУ?

ДОРОЖНІ ЗНАКИ — ЯК ЗАСІБ ДЛЯ НАПОВНЕННЯ БЮДЖЕТУ?

Метою встановлення дорожніх знаків є впорядкування руху. Ця істина ні в кого заперечень не викликає. Втім, лише в тому випадку, коли знак дійсно знаходиться на своєму місці. А якщо ні? Якщо для того, щоб виконати вимогу цього знака, треба або об’їжджати «десятою дорогою», або спинятися за півкварталу від потрібного місця?
Те, що на перший погляд здається дрібницею, миттєво переходить у розряд актуального, коли згадати, які нині діють штрафи за порушення правил дорожнього руху. Приміром, зупинився під заборонний знак, щоб висадити пасажира: готуйся заплатити дві з половиною сотні гривень. Інша справа — якщо місцезнаходження знака сумнівів не викликає, а водій грубо порушив його вимогу. Тоді дійсно є за що платити. І правильно, що стягнуть штраф, — наука на наступний раз буде. А якщо знак встановлений недоречно, то й шкода грошей.
Між іншим, до міського бюджету на 2009 рік передбачається отримати півмільйона гривень за рахунок штрафів у сфері забезпечення безпеки руху. Чи не тому працівників ДПС на вулицях побільшало? У такому розрізі кожен зайвий дорожній знак — це потенційні тисячі гривень із водійських гаманців.
Певна річ, що ми не маємо на меті ставити під сумнів доречність усіх дорожніх знаків, що встановлені на вулицях міста, — переважна їх більшість розміщена цілком обґрунтовано. Проте є окремі випадки, коли дорожній знак замість того, аби впорядковувати рух на даній ділянці дороги, створює додаткові проблеми для водіїв та їхніх пасажирів.
Після спілкування із водіями, можна навести декілька прикладів. Ось, скажімо, добре відоме й «улюблене» водіями перехрестя поблизу технікуму. Там, при виїзді з вулиці Войкова, у напрямку центру встановлено два знаки «стоп» із інтервалом всього в кілька метрів. Водії, з якими ми спілкувалися, так і не беруть до тями, для чого двічі поспіль зупинятися? Більше того, з вулиці Войкова «стрілка» дозволяє рух лише прямо. А направо до лікарні, виходить, повертати заборонено. Чому?
На вулиці Воровського стоїть знак, що забороняє не просто стоянку, але й взагалі зупинку обабіч парної сторони вулиці — якраз там, де розташований головний вхід до поліклініки. Виникає питання: де потрібно хворій людині виходити з машини, аби пройти до лікарні, якщо поруч із медичним закладом цього зробити не можна? І це при тому, що офіційно виділене місце для стоянки поруч із медичним закладом часто виявляється переповненим.
Наступний приклад — знак, що забороняє проїзд вулицею Шевченка через центральну частину міста у вихідні дні. Питання — дискусійне, адже частина громади вважає, що центральну вулицю слід взагалі перекривати на вихідні, щоб додати зручностей численним пішоходам. З іншого боку — таксі й маршрутки всеодно їздять. То, може, варто прийняти єдине рішення: заборонити проїзд для всіх, але лише під час масових гулянь та святкових днів?
Цікавий знак також встановлено на виїзді від центральної аптеки на вулицю Шевченка — поворот дозволено тільки наліво. Виходить, напряму від аптеки їхати в центр не можна. Лише після розвороту на перехресті. То чому б одразу не дозволити поворот праворуч?
У деяких містах (зокрема, у Вінниці) з метою вивчення даної проблеми створено спеціальні робочі групи, до яких увійшли працівники дорожньо-патрульної служби, представники влади, водії-активісти. Порадившись, недоцільні, зайві знаки з вулиць прибрали. Водночас, члени робочих груп побачили й такі місця, де дорожні знаки конче необхідні. То чому б і в Новограді-Волинському не реалізувати подібну ініціативу?
Олег БРЮХАНОВ
Фото Віктора ТИМОЩУКА