Як місто опинилося без води через вкрадений кабель, і чому «винним» у цьому зробили допис у Фейсбуці?
- Топ новини
- 202
- коментар(і)
- 07-07-2017 19:12
Із 15 години минулої неділі до наступного ранку місто обласного підпорядкування — 56-тисячний Новоград-Волинський — повністю опинилося без централізованого водопостачання.
Офіційне повідомлення про це було розміщено на сторінці міської ради у соцмережі Фейсбук о 14:56, за 4 хвилини до відключення води. Дослівно це виглядало так (збережено пунктуацію): «ТЕРМІНОВО!!!! У зв’язку з аварійною ситуацією на каналізаційних очисних спорудах з 15:00 години 02.07.2017 буде припинено водопостачання у місті». Після того, попри запитання у соцмережах, офіційні особи як міської ради, так і Водоканалу не публікували нічого.
Враховуючи, що всі 5 друкованих ЗМІ Новограда виходять раз на тиждень, а дротове радіо фактично не функціонує, Інтернет, який нині є заледве не в кожній оселі та телефоні, мав би стати засобом сповіщення. Як варіант — також звернення відповідальних осіб через місцеве телебачення або поширення інформації через ОСББ.
Втім, у цій ситуації відповідальні особи створили інформаційний вакуум. А відсутність інформації, як відомо, породжує чутки, часом неймовірні. У чергах за водою, що миттю утворилися біля бюветів, колодязів, інших природних джерел, переповідали, що «одна кума, яка робить на Водоканалі, казала, що води не буде дві доби», що «вкрали насоси, і води не буде три доби». І так далі…
Населення просто не знало, на який термін запасатися, скільки разів ходити до майже вичерпаних колодязів… Не знало, чи вистачить води, щоб зранку, йдучи на роботу, зготувати сякий-такий сніданок, заварити чаю-кави. Не забуваймо тут і про стратегічні об’єкти — міськрайТМО, хлібозавод, пожежну частину, машини якої в разі виклику під’єднуються до гідрантів, розташованих по місту.
У цій ситуації до міської влади та відповідальних за ліквідацію наслідків аварійної ситуації виникло декілька питань. Чому не проводиться своєчасний профілактичний огляд господарства Водоканалу, що, ймовірно, зменшить ризик виникнення аварії? Чому не відбувається інформування населення про орієнтовні строки поновлення водопостачання? Чому не було організовано підвіз води на спецавтомобілях?
Ці питання (правда, в дещо емоційнішому варіанті) були викладені під кінець дня у соцмережі Фейсбук користувачем Олегом Брюхановим. Тобто, мною. За деякий час пост зібрав понад сотню вподобань, які свідчать, що читачі визнали актуальність проблеми й викладених питань.
Втім, на наступний ранок, коли вода в водогоні вже з’явилася (традиційно — руда, як і після всіх попередніх відключень), на понеділковій планерці у міськвиконкомі обговорювали не відповідальних за недопущення (своєчасну ліквідацію) аварійної ситуації посадових осіб, а… автора поста у Фейсбуці. Мовляв, як же він насмілився написати таку дурню?
Трохи згодом упродовж дня сайт міської ради надав короткий коментар під заголовком «Водопостачання міста відновлено».
«2 липня 2017 року сталася аварійна ситуація на комунальному підприємстві «Виробниче управління водопровідно-каналізаційного господарства», причиною якої є пошкодження основного кабелю електропостачання очисних споруд, а резервний кабель був пошкоджений раніше невідомими особами, з метою його викрадення.
Керівництвом водоканалу спільно з працівниками Новоград-Волинського РЕМ протягом 12 годин велись пошукові роботи щодо встановлення місця пошкодження кабелю. Так, о 23 год. 30 хв. було встановлено місце пошкодження та розпочато відновлювальні роботи.
3 липня о 03 годині відновлено безперебійне водопостачання міста», — йшлося в повідомленні за підписом відділу з питань цивільного захисту населення міської ради (стиль і пунктуацію збережено).
Як можна тепер побачити, не такими й безглуздими були вищеозначені три питання. Хоча б тому, що, якщо допустити можливість пошкодження основного кабелю (трапляється, на жаль, у житті, що техніка виходить із ладу), то чому про викрадення резервного кабелю дізналися тільки тоді, коли виникла в ньому нагальна необхідність? Погодьтеся, якби проводився періодичний профілактичний огляд господарства, то, певно, пошкодження резервного кабелю помітили би своєчасно, його б полагодили і перебій у водопостачанні відбувся лише на термін, доки перемикали живлення з основного на резервний кабель.
А ситуація із пошуком винних нагадала мені давнішню історію зі звітом про футбол, коли місцева команда програла з рахунком 0:4. Представник клубу розлючено запитав мене, як автора статті: «Що ти там понаписував, що ми 4:0 програли?» На що я відповів: «А хіба в офіційному протоколі про гру записано інший рахунок? Чи, може, це я замість воротаря стояв на воротах і ці чотири голи пропустив? Чи, може, я грав замість нападників і жодного голу не забив?..».
Залишається лише додати один із улюблених висловів міського голови Віктора Весельського: «Кожен на своїй посаді повинен робити свою роботу і намагатися робити її якісно».
Офіційне повідомлення про це було розміщено на сторінці міської ради у соцмережі Фейсбук о 14:56, за 4 хвилини до відключення води. Дослівно це виглядало так (збережено пунктуацію): «ТЕРМІНОВО!!!! У зв’язку з аварійною ситуацією на каналізаційних очисних спорудах з 15:00 години 02.07.2017 буде припинено водопостачання у місті». Після того, попри запитання у соцмережах, офіційні особи як міської ради, так і Водоканалу не публікували нічого.
Враховуючи, що всі 5 друкованих ЗМІ Новограда виходять раз на тиждень, а дротове радіо фактично не функціонує, Інтернет, який нині є заледве не в кожній оселі та телефоні, мав би стати засобом сповіщення. Як варіант — також звернення відповідальних осіб через місцеве телебачення або поширення інформації через ОСББ.
Втім, у цій ситуації відповідальні особи створили інформаційний вакуум. А відсутність інформації, як відомо, породжує чутки, часом неймовірні. У чергах за водою, що миттю утворилися біля бюветів, колодязів, інших природних джерел, переповідали, що «одна кума, яка робить на Водоканалі, казала, що води не буде дві доби», що «вкрали насоси, і води не буде три доби». І так далі…
Населення просто не знало, на який термін запасатися, скільки разів ходити до майже вичерпаних колодязів… Не знало, чи вистачить води, щоб зранку, йдучи на роботу, зготувати сякий-такий сніданок, заварити чаю-кави. Не забуваймо тут і про стратегічні об’єкти — міськрайТМО, хлібозавод, пожежну частину, машини якої в разі виклику під’єднуються до гідрантів, розташованих по місту.
У цій ситуації до міської влади та відповідальних за ліквідацію наслідків аварійної ситуації виникло декілька питань. Чому не проводиться своєчасний профілактичний огляд господарства Водоканалу, що, ймовірно, зменшить ризик виникнення аварії? Чому не відбувається інформування населення про орієнтовні строки поновлення водопостачання? Чому не було організовано підвіз води на спецавтомобілях?
Ці питання (правда, в дещо емоційнішому варіанті) були викладені під кінець дня у соцмережі Фейсбук користувачем Олегом Брюхановим. Тобто, мною. За деякий час пост зібрав понад сотню вподобань, які свідчать, що читачі визнали актуальність проблеми й викладених питань.
Втім, на наступний ранок, коли вода в водогоні вже з’явилася (традиційно — руда, як і після всіх попередніх відключень), на понеділковій планерці у міськвиконкомі обговорювали не відповідальних за недопущення (своєчасну ліквідацію) аварійної ситуації посадових осіб, а… автора поста у Фейсбуці. Мовляв, як же він насмілився написати таку дурню?
Трохи згодом упродовж дня сайт міської ради надав короткий коментар під заголовком «Водопостачання міста відновлено».
«2 липня 2017 року сталася аварійна ситуація на комунальному підприємстві «Виробниче управління водопровідно-каналізаційного господарства», причиною якої є пошкодження основного кабелю електропостачання очисних споруд, а резервний кабель був пошкоджений раніше невідомими особами, з метою його викрадення.
Керівництвом водоканалу спільно з працівниками Новоград-Волинського РЕМ протягом 12 годин велись пошукові роботи щодо встановлення місця пошкодження кабелю. Так, о 23 год. 30 хв. було встановлено місце пошкодження та розпочато відновлювальні роботи.
3 липня о 03 годині відновлено безперебійне водопостачання міста», — йшлося в повідомленні за підписом відділу з питань цивільного захисту населення міської ради (стиль і пунктуацію збережено).
Як можна тепер побачити, не такими й безглуздими були вищеозначені три питання. Хоча б тому, що, якщо допустити можливість пошкодження основного кабелю (трапляється, на жаль, у житті, що техніка виходить із ладу), то чому про викрадення резервного кабелю дізналися тільки тоді, коли виникла в ньому нагальна необхідність? Погодьтеся, якби проводився періодичний профілактичний огляд господарства, то, певно, пошкодження резервного кабелю помітили би своєчасно, його б полагодили і перебій у водопостачанні відбувся лише на термін, доки перемикали живлення з основного на резервний кабель.
А ситуація із пошуком винних нагадала мені давнішню історію зі звітом про футбол, коли місцева команда програла з рахунком 0:4. Представник клубу розлючено запитав мене, як автора статті: «Що ти там понаписував, що ми 4:0 програли?» На що я відповів: «А хіба в офіційному протоколі про гру записано інший рахунок? Чи, може, це я замість воротаря стояв на воротах і ці чотири голи пропустив? Чи, може, я грав замість нападників і жодного голу не забив?..».
Залишається лише додати один із улюблених висловів міського голови Віктора Весельського: «Кожен на своїй посаді повинен робити свою роботу і намагатися робити її якісно».
Олег БРЮХАНОВ
Фото Сергія ЩУРУКА
Фото Сергія ЩУРУКА
Коментарі відсутні