
Пілотне впровадження нового стандарту початкової освіти у рамках реформи «Нова українська школа»
- 45
- коментар(і)
- 02-03-2018 17:11

Найголовнішим завданням на даному етапі є підготовка учителів. Адже будь-які вкладені ресурси в освітнє середовище, новий зміст — все це належним чином не працюватиме, якщо учителі недонесуть нові зміни до кожної дитини.
Навчання учителів новим методикам викладання, зміна формату спілкування з батьками та учнями, упровадження проектної діяльності, навчання через інтеграційну діяльність, нові підходи до оцінювання навчальної діяльності учнів, розуміння і підтримка ідеї Нової української школи є важливим завданням для методичних служб різного рівня, наразі — і для інформаційно-методичного центру управління освіти і науки м. Новоград-Волинський.
Із 1 вересня 2017 року у Новоград-Волинському колегіумі (та ще у трьох школах області) стартували по два пілотних класи зі впровадження проекту нового Державного стандарту загальної початкової освіти.
Із метою підготовки учителів для роботи в пілотних класах, у липні 2017 року при КЗ «Житомирський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти» Житомирської обласної ради відбувся тренінг для вчителів пілотних шкіл із питань упровадження проекту Державного стандарту початкової загальної освіти. У тренінгу взяли участь Ющик Г.Є., заступник директора з навчально-виховної роботи, та учителі початкових класів колегіуму: Дейнеко О.М., Носан Т.М. Координаторами тренінгу та курсів були Трохименко Т.О., Бовсунівська Г.Г., викладачі кафедри педагогіки, методисти КЗ «ЖОІППО» ЖОР. Тренери програми — Шевченко В.С., Зуєвська Т.В. Координатори та тренери заздалегідь пройшли навчання при Міністерстві освіти та науки України за програмою «Нова українська школа».
У контексті ефективної підготовки вчителів початкових класів, які працюватимуть за новим Державним стандартом у 2018-2019 навчальному році, в місті створена творча група вчителів 4-их класів (керівник — учитель вищої кваліфікаційної категорії, старший учитель колегіуму Верхоланцева С.А., координатор — заступник директора з навчально-виховної роботи в початкових класах колегіуму Ющик Г.Є.), засідання якої відбулися у серпні та листопаді 2017 року. Надзвичайно ефективно і продумано пройшли семінари-практикуми на базі колегіуму для директорів, заступників директорів шкіл із навчально-виховної роботи, які відповідають за роботу початкових класів, учителів 4-их класів.
Відповідно до наказів управління освіти і науки ЖОДА, міського управління освіти і науки, на базі колегіуму відбудеться перший етап підвищення кваліфікації вчителів, які впроваджуватимуть Державний стандарт початкової освіти у 2018-2019 навчальному році, відповідно до затвердженої Міністерством освіти і науки України Типової програми організації і проведення підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладами післядипломної педагогічної освіти (15-16.02.2018 р. — настановна очна сесія; 09-11.04 2018 р.
— друга очна сесія; 04-08.06.2018 р. — підсумкова очна сесія), який проводитимуть підготовлені тренери НУШ Верхоланцева С.А. (колегіум) та Шевчук О.П. (НВК).
Учителі початкових класів, а також заступники директорів шкіл, які відповідають за роботу початкових класів, учителі фізичної культури, іноземної мови та предметів художньо-естетичного напряму, які впроваджуватимуть Державний стандарт початкової освіти у 2018-2019 навчальному році, проходитимуть дистанційну форму навчання, відповідно до графіка виконання Програми.
Заплановано проведення з 1 вересня 2018 р. другого етапу підвищення кваліфікації педагогічних працівників, які впроваджуватимуть Державний стандарт початкової освіти у 2019-2020 навчальному році.

Пілотний проект «Нова українська школа» успішно втілюється в життя. На запитання: «Чи доречно говорити про результати роботи в пілотних класах зараз?» учителі-експериментатори Дейнеко О.М. та Носан Т.М. говорять наступне: «Попереду — ще довгий шлях. Але є можливість порівняти сьогоднішніх першокласників із нашими попередніми учнями. Принципи теперішньої роботи завжди були нам близькі — ми багато часу приділяли розвитку особистості учнів. Але дітки, які навчаються за принципами «Нової української школи», — зовсім інші. Вони щасливі від того, що стали першокласниками: із задоволенням ідуть щоранку до школи, легко комунікують один з одним та дорослими, які їх оточують у школі. Водночас сформованість навчальних навичок абсолютно не відстає від «загальноприйнятої». Кожен клас — це єдиний організм, міцна спільнота, яка вміє та охоче працює разом. Раніше на досягнення такого результату доводилось витрачати більше часу. Зазвичай така згуртованість наставала на кінець 1 класу. На нашу думку, насамперед, ці діти зростають свідомими громадянами своєї країни».
Участь у проекті «Нова українська школа» дає можливість учителям початкових класів міста долучитись до побудови школи, яка є школою радості для дітей, творчості для вчителів, спокою для батьків, школи пізнання, розвитку, виховання.
Валентина ЛІНЧУК, методист інформаційно-методичного центру
Коментарі відсутні