МУЗИКА — ЦЕ ПРЕДМЕТ ТА ДЖЕРЕЛО СПІЛКУВАННЯ
- 675
- коментар(і)
- 20-03-2009 21:18
Якщо мета педагогіки – розвиток та становлення особистості, а предметність є лише засобом в досягненні мети, то стає зрозумілим те питання, що школи естетичного виховання — це та ланка, яка є найбільш корисною, ближчою до основ будівництва особистості дитини.
Система музичної освіти була сформована у 30-50 роках минулого століття, за гнучкістю змісту до сьогодення не має аналогів у світі (Японія широко вивчала цю систему і зупинилася на ній та впроваджує її у себе).
Основа цієї системи — дитячі музичні школи (школи мистецтв). Кожна школа — це той потічок, джерельце, що наповнюють і дають життя великим річкам. Музичну школу неможливо розділити на професійну та любительські частини, тому що таке ділення — умовне, воно порушує загальнодидактичні, загальнопедагогічні основи виховання та формування наших дітей, майбутнього нашого міста, області, держави. І така система музичної освіти, що втілила в собі передові ідеї музичної педагогіки всіх часів, — без зайвих слів — видатне культурне досягнення та національне багатство нашої держави.
Новоград-Волинська дитяча музична школа — одна з найкращих шкіл естетичного циклу області, яка є зональним методичним центром, в який входять музичні школи Баранівки, Червоноармійська, Ємільчиного та Барашів.
На сьогодні в школі навчається 476 учнів та 95 учнів у районних філіях, працює 68 висококваліфікованих викладачів, більшість з яких є випускниками нашої школи. Протягом багатьох десятиліть (у 2011 році школа буде святкувати свій 65-річний ювілей), у нашій школі закладався фундамент системи духовного виховання дітей.
Кожен із сьогоднішніх педагогів, спираючись і використовуючи вагомий досвід фундаторів нашої школи, усвідомлює, що музика — це предмет та джерело спілкування, шлях вдосконалення творчих здібностей, і, в першу чергу, потрібно реалізувати творчий потенціал кожної дитини, яка прийшла до нас.
Завдання, котрі вирішує сьогодні музична школа, — біфункціональні. З одного боку — це введення кожної дитини в чарівний світ музики, через навчальний предмет «музика», виховання активного любителя музики — виконавця та слухача, виховання особистості, в духовному житті якої потреба в музиці стає органічною, невід’ємною його частиною. З другого боку — школа вирішує завдання глибокої ремісницької підготовки найобдарованіших учнів для подальшого, професійного навчання. Тому й організація навчального процесу в рамках завдань кожної диференційованої групи учнів відрізняється змістом, видами діяльності, апаратом контролю, поступовим ускладненням процесу навчання.
Кожен навчальний рік радує нас своїми результатами, здобутками. Це, в першу чергу, активна участь учнів та викладачів у різних міських та районних мистецьких заходах, концерти для учнів загальноосвітніх шкіл, дитячих садків, тематичні вечори, уроки-концерти, різні урочистості, в яких беруть участь не тільки учні та викладачі, а й батьки та випускники минулих років. По-друге, наша Гордість, наші Зірочки — щорічні переможці обласних та регіональних конкурсів у різних номінаціях, у різних жанрах: це і конкурси сольного виконання на всіх інструментах, конкурси ансамблевої гри. Регіональні конкурси імені Б.Лятошинського, В.Білошицького, Пам’яті Л.Варчина, Всеукраїнський конкурс імені С.Ріхтера, хорові фестивалі, регіональні конкурси сучасної естрадної української пісні тощо.
Школа — слово латинське, точніше, санскритського кореня-«scale» — це сходинки. Ці сходинки не будуються, вони створені для сходження душі, а, школа удосконалення людської душі знаходиться в самій людині.
Культура супроводжує людину протягом життя, причетна до серця кожного, тяжіє до світла і краси.
Нашій громаді потрібна сучасна культура, звернена до майбутнього, але укорінена в могутні традиції. Хай вона буде відкритою і доступною кожному.
Вітаю всіх працівників культури, усіх тих, кого єднає палка любов до мистецтва, із святом! Хай щастить нам усім у творчості і особистому житті. Хай процвітає наше рідне місто! Хай в кожній оселі лунають пісні Добра, а в кожній звягельській родині панує Любов, Достаток, Мир, Злагода!!
Система музичної освіти була сформована у 30-50 роках минулого століття, за гнучкістю змісту до сьогодення не має аналогів у світі (Японія широко вивчала цю систему і зупинилася на ній та впроваджує її у себе).
Основа цієї системи — дитячі музичні школи (школи мистецтв). Кожна школа — це той потічок, джерельце, що наповнюють і дають життя великим річкам. Музичну школу неможливо розділити на професійну та любительські частини, тому що таке ділення — умовне, воно порушує загальнодидактичні, загальнопедагогічні основи виховання та формування наших дітей, майбутнього нашого міста, області, держави. І така система музичної освіти, що втілила в собі передові ідеї музичної педагогіки всіх часів, — без зайвих слів — видатне культурне досягнення та національне багатство нашої держави.
Новоград-Волинська дитяча музична школа — одна з найкращих шкіл естетичного циклу області, яка є зональним методичним центром, в який входять музичні школи Баранівки, Червоноармійська, Ємільчиного та Барашів.
На сьогодні в школі навчається 476 учнів та 95 учнів у районних філіях, працює 68 висококваліфікованих викладачів, більшість з яких є випускниками нашої школи. Протягом багатьох десятиліть (у 2011 році школа буде святкувати свій 65-річний ювілей), у нашій школі закладався фундамент системи духовного виховання дітей.
Кожен із сьогоднішніх педагогів, спираючись і використовуючи вагомий досвід фундаторів нашої школи, усвідомлює, що музика — це предмет та джерело спілкування, шлях вдосконалення творчих здібностей, і, в першу чергу, потрібно реалізувати творчий потенціал кожної дитини, яка прийшла до нас.
Завдання, котрі вирішує сьогодні музична школа, — біфункціональні. З одного боку — це введення кожної дитини в чарівний світ музики, через навчальний предмет «музика», виховання активного любителя музики — виконавця та слухача, виховання особистості, в духовному житті якої потреба в музиці стає органічною, невід’ємною його частиною. З другого боку — школа вирішує завдання глибокої ремісницької підготовки найобдарованіших учнів для подальшого, професійного навчання. Тому й організація навчального процесу в рамках завдань кожної диференційованої групи учнів відрізняється змістом, видами діяльності, апаратом контролю, поступовим ускладненням процесу навчання.
Кожен навчальний рік радує нас своїми результатами, здобутками. Це, в першу чергу, активна участь учнів та викладачів у різних міських та районних мистецьких заходах, концерти для учнів загальноосвітніх шкіл, дитячих садків, тематичні вечори, уроки-концерти, різні урочистості, в яких беруть участь не тільки учні та викладачі, а й батьки та випускники минулих років. По-друге, наша Гордість, наші Зірочки — щорічні переможці обласних та регіональних конкурсів у різних номінаціях, у різних жанрах: це і конкурси сольного виконання на всіх інструментах, конкурси ансамблевої гри. Регіональні конкурси імені Б.Лятошинського, В.Білошицького, Пам’яті Л.Варчина, Всеукраїнський конкурс імені С.Ріхтера, хорові фестивалі, регіональні конкурси сучасної естрадної української пісні тощо.
Школа — слово латинське, точніше, санскритського кореня-«scale» — це сходинки. Ці сходинки не будуються, вони створені для сходження душі, а, школа удосконалення людської душі знаходиться в самій людині.
Культура супроводжує людину протягом життя, причетна до серця кожного, тяжіє до світла і краси.
Нашій громаді потрібна сучасна культура, звернена до майбутнього, але укорінена в могутні традиції. Хай вона буде відкритою і доступною кожному.
Вітаю всіх працівників культури, усіх тих, кого єднає палка любов до мистецтва, із святом! Хай щастить нам усім у творчості і особистому житті. Хай процвітає наше рідне місто! Хай в кожній оселі лунають пісні Добра, а в кожній звягельській родині панує Любов, Достаток, Мир, Злагода!!
О.БІЛЯВСЬКА, заступник директора музичної школи
Коментарі відсутні