Діти йдуть до школи: правила здорового навчання
- Освіта
- 72
- коментар(і)
- 12-09-2022 14:55
Новий навчальний рік на всій території України (на Житомирщині також) уперше розпочався в умовах війни. Ця надзвичайна обставина накладає свої особливості на хід навчального процесу. На жаль, далеко не скрізь діти зможуть сісти за парти. У Житомирській області понад 30% середніх навчальних закладів (близько 200 шкіл) обрали дистанційну форму навчання. Але більшість середніх закладів освіти (біля 300, або понад 53%) працюватимуть у новому навчальному році за очною чи змішаною формою навчання. Там навчальний процес, варто сподіватися, триватиме у звичному режимі. Аби діти почувалися під час навчання комфортно та були здоровими, варто нагадати прості й необхідні правила (медичні та психологічні), яких слід дотримуватися.
1. Першокласники повинні мати результати проходження комплексного медичного огляду. Їхні батьки мають надати медичному працівнику школи дві довідки:
— форма №086-1/о «Довідка учня загальноосвітнього навчального закладу про результати обов’язкового медичного профілактичного огляду»;
— форма №063/о «Карта профілактичних щеплень».
2. Учні, які перейшли до наступного навчального класу, обов’язково мають проходити медичний профілактичний огляд раз на рік (до повноліття). Вони можуть робити це, незалежно від дати початку навчального року.
3. Варто мати довідку про вакцинацію дитини у випадку, коли такі дані відсутні (наприклад, якщо учню довелося змінити школу). Якщо дитина залишається у своїй школі, то слід надати оновлену довідку про щеплення.
4. Формування шкільного режиму та налаштування на навчання. Можна зробити дитині символічне свято переходу із відпочинку та літа в робочу осінь. Важливо передбачити час не лише на навчання й виконання домашніх завдань, але й на прогулянку, ігри та відпочинок після занять.
5. Чітко визначити питання безпеки, перевірити маршрут до школи і сховища. Варто пройти з дитиною шлях до школи й назад додому — і проговорити, як діяти, якщо дорогою дитина почує сигнал повітряної тривоги.
6. Підготувати канцтовари та одяг. Створення комфортних умов навчання — одна із запорук його ефективності. Важливо залучити дітей до вибору канцтоварів, якими вони користуватимуться в навчанні. Одяг для школярів має бути максимально комфортним: відповідного розміру, із мінімумом швів, без тісної горловини. Якщо тілу дитини не комфортно, вона не зможе зосередитися на навчанні.
7. Облаштувати домашнє робоче місце. Місце для виконання домашніх завдань має бути облаштоване так, щоби ніщо не заважало і не відволікало від роботи. Важливо, щоб ноги під час сидіння спиралися на підлогу або підставку.
8. Вирішити питання особистої гігієни. Якщо дитина йде до нової школи (або у приміщенні зроблено ремонт), варто заздалегідь показати їй, де й що розміщено: навчальні аудиторії, їдальня, туалет. Для першокласників важливо закріпити навички самообслуговування: гігієна (у тому числі — миття рук), переодягання тощо.
9. Ознайомитися з правилами й традиціями. Якщо через воєнні дії дитина переїхала в інший регіон або країну, важливо заздалегідь з’ясувати правила: що можна робити, а чого не можна. Слід розповісти дитині про традиції й особливості місцевості, до якої вона переїхала.
10. Спростити можливі труднощі. Слід із розумінням і терпінням ставитися до можливих труднощів у навчанні: зниженої концентрації, відстороненості, погіршення пам’яті тощо. До цього треба бути готовими як дітям, так і вчителям та батькам. В умовах війни та постійного стресового стану, викликаного нею, такі психологічні стани є нормальними. А головне — тимчасовими. Варто заспокоювати дитину, у разі проблем із навчанням, переконувати, що вона — не невдаха. Психологічна підтримка з боку батьків, вчителів та інших близьких допоможе дитині зняти її тривогу та налаштуватися на успішне навчання.
1. Першокласники повинні мати результати проходження комплексного медичного огляду. Їхні батьки мають надати медичному працівнику школи дві довідки:
— форма №086-1/о «Довідка учня загальноосвітнього навчального закладу про результати обов’язкового медичного профілактичного огляду»;
— форма №063/о «Карта профілактичних щеплень».
2. Учні, які перейшли до наступного навчального класу, обов’язково мають проходити медичний профілактичний огляд раз на рік (до повноліття). Вони можуть робити це, незалежно від дати початку навчального року.
3. Варто мати довідку про вакцинацію дитини у випадку, коли такі дані відсутні (наприклад, якщо учню довелося змінити школу). Якщо дитина залишається у своїй школі, то слід надати оновлену довідку про щеплення.
4. Формування шкільного режиму та налаштування на навчання. Можна зробити дитині символічне свято переходу із відпочинку та літа в робочу осінь. Важливо передбачити час не лише на навчання й виконання домашніх завдань, але й на прогулянку, ігри та відпочинок після занять.
5. Чітко визначити питання безпеки, перевірити маршрут до школи і сховища. Варто пройти з дитиною шлях до школи й назад додому — і проговорити, як діяти, якщо дорогою дитина почує сигнал повітряної тривоги.
6. Підготувати канцтовари та одяг. Створення комфортних умов навчання — одна із запорук його ефективності. Важливо залучити дітей до вибору канцтоварів, якими вони користуватимуться в навчанні. Одяг для школярів має бути максимально комфортним: відповідного розміру, із мінімумом швів, без тісної горловини. Якщо тілу дитини не комфортно, вона не зможе зосередитися на навчанні.
7. Облаштувати домашнє робоче місце. Місце для виконання домашніх завдань має бути облаштоване так, щоби ніщо не заважало і не відволікало від роботи. Важливо, щоб ноги під час сидіння спиралися на підлогу або підставку.
8. Вирішити питання особистої гігієни. Якщо дитина йде до нової школи (або у приміщенні зроблено ремонт), варто заздалегідь показати їй, де й що розміщено: навчальні аудиторії, їдальня, туалет. Для першокласників важливо закріпити навички самообслуговування: гігієна (у тому числі — миття рук), переодягання тощо.
9. Ознайомитися з правилами й традиціями. Якщо через воєнні дії дитина переїхала в інший регіон або країну, важливо заздалегідь з’ясувати правила: що можна робити, а чого не можна. Слід розповісти дитині про традиції й особливості місцевості, до якої вона переїхала.
10. Спростити можливі труднощі. Слід із розумінням і терпінням ставитися до можливих труднощів у навчанні: зниженої концентрації, відстороненості, погіршення пам’яті тощо. До цього треба бути готовими як дітям, так і вчителям та батькам. В умовах війни та постійного стресового стану, викликаного нею, такі психологічні стани є нормальними. А головне — тимчасовими. Варто заспокоювати дитину, у разі проблем із навчанням, переконувати, що вона — не невдаха. Психологічна підтримка з боку батьків, вчителів та інших близьких допоможе дитині зняти її тривогу та налаштуватися на успішне навчання.
Відділ комунікації, організаційної та профілактично-інформаційної робот ДУ «Житомирський обласний центр контролю та профілактики хвороб МОЗ України»
Коментарі відсутні