Хто правий: «Як нема світла, то немає тепла» чи «Тепло не береться з нічого»? «Теплокомуненерго» коментує звинувачення щодо «неправильних нарахувань»

Хто правий: «Як нема світла, то немає тепла» чи «Тепло не береться з нічого»? «Теплокомуненерго» коментує звинувачення щодо «неправильних нарахувань»

Резонанс у соцмережах спричинило повідомлення від «Теплокомуненерго» про нарахування плати за тепло за час простою теплових лічильників (в окремих будинках) — коли відбувалися перебої з енергопостачанням.

«КП НВМР «Новоград-Волинськтеплокомуненерго» інформує споживачів будинків: вул. Київська, 3; 4; вул. Шевченка, 31; пл. Лесі Українки, 5; 7; 11; 15, про те, що, у зв’язку з широкомасштабною агресією рф проти України та систематичними безперервними атаками на енергосистему, періодичним та не стабільним енергозабезпеченням, систематичними вимкненнями електроенергії, відбулися збої в роботі теплових лічильників у ваших будинках. Під час відсутності електрики у будинках, котельня працювала і забезпечувала ваші будинки теплом. При цьому теплові лічильники в будинках не працювали.

Тому КП НВМР «Новоград-Волинськтеплокомуненерго» було зобов’язане здійснити нарахування плати за послугу з постачання теплової енергії за час простою теплових лічильників у ваших будинках через денне середнє навантаження», — йшлося в повідомленні.

Містяни відреагували наступними коментарями (вислови дещо редаговані, вибрані лише ті, що без відверто нелітературних слів, але стилістика максимально збережена):


«На Шевченка, 64, аналогічна ситуація. Коли відключають світло, то батареї зразу стають холодні. Було таке, що 2 доби були холодні. А нарахують платіжки так, як треба + ще щось доплюсують, як завжди роблять».

«Не аналогічна, а з точністю до навпаки! Тут Вам за дві доби повинні повернути кошти за теплову енергію! А навіщо Теплокомуненерго Вам про це розповідати? Щоб Ви подалися до суду? І, не дай Боже, виграли? «Те, що я Вам винен, я пробачаю, а те, що Ви мені — ніколи!!!»

«КП НВМР «Новоград-Волинськтеплокомуненерго», доброго дня. Вчора було відключення світла, через деякий час батареї були холодні. Це вже не перший раз таке. Питання, чому ми маємо платити?»

«Ще не було жодного дня, коли батареї були гарячими (чи хоч теплими), якщо виключається світло!»

«Яке тепло? Холод сумашедший! Які працювали котельні? Ви совість маєте? Ви вже там так позажирались — літо платиш, невідомо за що. Ви хочете, щоб вам пенсіонери за свої 2300 посплачували ваші борги? Де ви їх тільки берете?»

«Так чому ми повинні платити за холодні батареї? Світло вимикається — і вимикається тепло, то ми повинні сплачувати за холод у квартирах, чи ви так вирішили на нас з’їхати, щоб ми сплачували ваші борги?»

«Як нема світла, то нема ні тепла, ні води. Але чомусь маємо платити».

«Якщо зроблять нарахування, то просто заяву до поліції за статтею «шахрайство», і безкоштовно до суду. Поставити їх у стійло».

«Через пів години після відключення світла батареї — льодяні, а світло вимикають часто на 7-9 годин. Лічильник не рахував, бо не було подачі тепла, на якій підставі ви ігноруєте показання?»

На теплопостачальному підприємстві надали пояснення:


«Усі будинки в місті обладнано тепловими лічильниками, які рахують лише фактично спожите тепло. Звичайно, зараз ми живемо в екстремальний час — коли, на жаль, дефіцит електричної енергії через російську агресію вносить корективи в наше життя. Цілодобова подача теплоносія наразі є неможливою — через відсутність електропостачання, але це не означає, що наші споживачі кинуті напризволяще.

«Теплокомуненерго» докладає максимальних зусиль, щоб зменшити негативний вплив відсутності напруги в електромережах. І, до речі, непогано, виходить. Оскільки в Україні діють нормативні документи, згідно з якими температура внутрішнього повітря — 18 °С, котельні підприємства забезпечуються санітарні умови. (За окремими винятками — кілька блекаутів, які пережила наша держава).

Бо, коли 30 годин немає електрики, то, звичайно, що десь в оселях температура може «просісти» нижче санітарної норми. Але, на щастя, така ситуація в нашому місті була одна — 15.11.2022-16.11.2022 року.

Відключення електрики на 4 години не може критично нашкодити опаленню, поки немає сильних морозів (нижче за -11 °С).

При наявності електропостачання, котельні підприємства працюють, відповідно до зовнішньої температури, за затвердженим графіком. Відповідно, говорити про те, що опалення не було взагалі, як мінімум, дивно.

Наголошуємо на тому, що тепло не береться з нічого. Відповідно, якби опалення не було б узагалі, то температура в помешканнях була б уже на рівні 10 °С і нижче. Вісімнадцять градусів на термометрі свідчить про те, що тепло подано.

Проблема — в іншому. Є низка теплових лічильників, технологічною особливістю яких є те, що за відсутності електроенергії наявне резервне живлення в лічильнику забезпечує лише можливість переглянути архів. Якщо електроенергія відсутня в будинку, — лічильник не рахує, але при цьому з котельні до цього будинку теплоносій подається. Але, підкреслюємо, що лічильник при цьому не рахує.

За листопад такі випадки були зафіксовані в наступних будинках:

— вул. Київська, 3;
— вул. Київська, 4;
— вул. Шевченка, 31;
— пл. Лесі Українки, 5;
— пл. Лесі Українки, 7;
— пл. Лесі Українки, 11;
— пл. Лесі Українки, 15.

У відповідності до роздруківок архівів теплових лічильників, цим будинкам за години, які не обліковані лічильниками, донараховано, відповідно до щоденного середньо годинного навантаження.

Іншим будинкам у листопаді виставлено платіжки за тепловими лічильниками — за фактично спожите тепло.

У подальшому все залежатиме від того, як буде вимикатися електрика в цих будинках. Якщо графік відключень будинків від електроенергії співпаде з котельнями, які їх опалюють, нарахування буде проведено, відповідно до лічильника», — йдеться в поясненні «Теплокомуненерго».

Підготував Олег БРЮХАНОВ