У Звягелі ліквідовують «бомбу вповільненої дії». Днями розпочалися роботи з реконструкції магістрального колектора
- Актуально
- 261
- коментар(і)
- 13-10-2023 10:34
Саме так — «бомбою уповільненої дії» — в місцевих депутатських колах та серед працівників галузі житлово-комунального господарства називають аварійну ділянку магістрального колектора по вулиці Лесі Українки. За останні 5 років на цьому інфраструктурному об’єкті, що експлуатується ще з 1980-го року, сталося 12 серйозних аварій. Із них 5 разів довелося «складати» колектор. Таку інформацію надало управління ЖКГ Звягельської міської ради.
І ось днями розпочато реконструкцію каналізаційної мережі по вулиці Лесі Українки. Як повідомили «Звягелю» в КП ЗМР «Звягельводоканал», проєкт передбачає укладання понад півтора кілометра нової каналізаційної поліетиленової труби замість існуючої залізобетонної. При цьому на ділянці протяжністю 988 метрів буде укладено трубу зовнішнім діаметром 560 мм методом горизонтально-направленого буріння; на ділянці довжиною 568 метрів — трубу діаметром 495/577 мм відкритим способом.
Передбачено також заміну каналізаційних колодязів діаметром 1500 мм у кількості 43 штуки.
— Проєкт складається з трьох черг: каналізування (термін виконання — квітень 2024 року, але плануємо завершити з випередженням графіка — до кінця 2023 року), водогони і ливнева система (заплановано на 2024 рік). Проєктна вартість становить 44 млн грн, — розповів начальник управління ЖКГЕ міської ради Олег Годун.
Підрядником виступає ТОВ «Будівельні споруди міста». Як йдеться на порталі Youcontrol, компанія зареєстрована у 2019 році в Києві. Основний вид діяльності — будівництво трубопроводів.
Роботи з укладки нового колектора складні, бо відбуваються на глибині орієнтовно 4 метри. Поєднання відкритого способу й методу горизонтально-направленого буріння викликано наявністю, так званих, плавунів, та глибиною залягання труби.
«Трубу такого великого діаметру не так просто зігнути, як це необхідно при горизонтально-направленому бурінні. Там значно складніше, аніж, для прикладу, робили при укладанні колектора по вулиці Михайлівській», — пояснили особливості фахівці КП ЗМР «Звягельводоканал».
У деяких звягелян виникли питання: чому розпочали такий масштабний проєкт наприкінці року, адже були сприятливіші погодні умови? В управлінні ЖКГ пояснили, що, зважаючи на складність реалізації проєкту — не тільки виконання робіт, а й проєктування, проходження експертизи, різних погоджень, — керувалися принципом: сім разів відміряй, один раз відріж. «Головне, що є початок, і надіємося на швидке і якісне виконання робіт!» — підкреслив начальник профільного управління Олег Годун.
На зауваження містян щодо того, чи «на часі» будувати новий колектор під час війни, він відповів, що цей колектор перебуває в аварійному стані, час від часу завалюється, але при цьому забезпечує каналізування стоків половини міста. І законодавство навіть в умовах воєнного стану не забороняє фінансувати підприємства критичної інфраструктури, тобто, життєзабезпечуючі. Дозволяється, в тому числі, фінансувати під ці потреби й виготовлення проєктно-кошторисних документацій.
У зв’язку з ремонтними роботами на вулиці Лесі Українки, із 9 жовтня змінено маршрут автобуса №8. «Автобус тимчасово курсуватиме об’їздом по вул. Героїв Майдану — на вул. Ольги Косач-Кривинюк (Павла Сірагова), повернувши з виїздом на вул. Лесі Українки. Пасажирам, котрі здійснюють посадку на зупинці «Золотий Лев», краще йти до зупинки по вул. Героїв Майдану.
Також прохання до водіїв, жителів вулиці Лесі Українки бути взаємоввічливими, враховувати цю інформацію при плануванні поїздок цією вулицею. Тимчасові незручності — це ніщо, в порівнянні з отриманими благами. Дякуємо за розуміння», — зазначили на офіційній сторінці міської ради у Фейсбуці.
Як додав «Звягелю» Олег Годун, у планах міської ради — привести інфраструктуру по вулиці Лесі Українки до ладу в комплексі. Спочатку відремонтують критичні об’єкти — колектор, водогін та ливневу каналізацію. Далі — капітальне асфальтування й заміна електроопор. Є намір також на лівій стороні вулиці (де наразі немає тротуару) облаштувати велодоріжку. Щоправда, більшість із цих планів — щонайменше на 2024 рік, і отримають вони шанси на реалізацію за умови, що міський бюджет матиме в розпорядженні достатньо коштів.
Олег БРЮХАНОВ
Фото Артема ТАРАСЮКА
Коментарі відсутні