Житло для ветеранів та їхніх родин: як отримати
- Актуально
- 74
- коментар(і)
- 10-07-2024 11:27
29,2% ветеранів потребують власного житла, ще 26,5% — потребують покращення житлових умов. Про це свідчать дані опитування, проведеного Українським ветеранським фондом серед ветеранів.
Юристи Українського ветеранського фонду пояснюють, хто саме з ветеранів та членів їхніх сімей може отримати житло.
Першочергово забезпечують житловою площею учасників бойових дій та учасників війни, які потребують поліпшення житлових умов. Позачергово — осіб з інвалідністю внаслідок війни та прирівняних до них осіб, а також сім’ї загиблих (померлих) ветеранів війни, які потребують поліпшення житлових умов.
- До осіб, які потребують поліпшення житлових умов, належать:
✔ забезпечені житловою площею нижче за рівень, що визначається виконавчими комітетами обласних, Київської міської рад;
✔ які проживають у приміщенні, що не відповідає встановленим санітарним і технічним вимогам;
✔ які хворіють на тяжкі форми деяких хронічних захворювань, а тому не можуть проживати в одній кімнаті з членами своєї сім’ї;
✔ які проживають за договором піднайму житлового приміщення в будинках державного або громадського житлового фонду чи за договором найму житлового приміщення в будинках житлово-будівельних кооперативів;
✔ які проживають не менше 5 років за договором найму (оренди) в будинках (квартирах), що належать громадянам на праві приватної власності;
✔ які проживають у гуртожитках;
✔ які проживають в одній кімнаті по дві і більше сім’ї, незалежно від родинних відносин, або особи різної статі, старші за 9 років, крім подружжя (в тому числі, якщо займане ними житлове приміщення складається більш, як з однієї кімнати);
✔ внутрішньо переміщені особи з числа учасників бойових дій, особи з інвалідністю внаслідок війни та члени їхніх сімей, а також члени сімей загиблих (відповідно до норм закону «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту»).
- Як ветерану отримати житло
Насамперед — стати на квартирний облік за місцем проживання (звернутися до виконавчого комітету районної, міської, районної в місті, селищної, сільської ради) або за місцем роботи (звернутися до підприємств, установ, організацій, що мають житловий фонд і ведуть житлове будівництво).
- Для цього необхідні такі документи:
✔ заява про взяття на квартирний облік (підписується членами сім’ї, які разом проживають);
✔ довідка з місця проживання про склад сім’ї та реєстрацію місця проживання;
✔ копія посвідчення УБД/особи з інвалідністю внаслідок війни/учасника війни;
✔ копії паспорта та довідки про присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків;
✔ у разі наявності членів сім’ї, довідки про те, чи перебувають вони на квартирному обліку за місцем роботи.
- Залежно від підстави постановки на облік, додаються також:
✔ для учасника бойових дій — довідка про участь у бойових діях;
✔ для особи з інвалідністю після війни або учасника війни — копії посвідчень;
✔ довідка про перебування на обліку в Реєстрі осіб, які мають право на пільги;
✔ для ВПО — копії довідок про перебування на обліку в Єдиній інформаційній базі даних про внутрішньо переміщених осіб;
✔ акт обстеження житлових умов;
✔ оригінал висновку лікарсько-консультативної комісії про наявність тяжкої форми хронічного захворювання;
✔ довідка/виписка з рішення виконавчого комітету місцевої ради про невідповідність житлового приміщення встановленим санітарним та технічним нормам;
✔ копія договору піднайму/найму житлового приміщення;
✔ копія технічного паспорта квартири або копії сторінок технічного паспорта будинку.
- Куди звертатися із заявою про взяття на квартирний облік:
✔ до виконавчого комітету місцевої ради, через сервісні центри ЦНАП, де вони функціонують за місцем проживання громадян (або за місцем перебування ВПО на обліку в Єдиній інформаційній базі даних про внутрішньо переміщених осіб), можна засобами поштового зв’язку;
✔ до сільського голови (коли виконавчий орган сільської ради не утворено);
✔ за місцем проживання (або за місцем перебування ВПО на обліку в Єдиній інформаційній базі даних про внутрішньо переміщених осіб) до адміністрації підприємства, установи, організації чи органу або іншого громадського об’єднання (організації) за місцем роботи громадян.
У результаті розгляду заяви ветеран отримає довідку про взяття на квартирний облік або ж повідомлення про відмову. Причиною відмови може стати як неповний пакет документів, так і відсутність потреби в поліпшенні умов. Проте рішення про відмову можна оскаржити в судовому порядку через адміністративний суд.
Щоб отримати безплатну індивідуальну юридичну консультацію від юристів Українського ветеранського фонду, залиште звернення у формі за посиланням: https://veteranfund.com.ua/legal_consultations/. Цей проєкт став можливим завдяки програмі «Український фонд швидкого реагування», яку втілює IREX за підтримки Державного департаменту США.
Український ветеранський фонд
Коментарі відсутні