Асоціація міст України закликає збільшити коефіцієнт податку на землю для «Укрзалізниці»

Асоціація міст України закликає збільшити коефіцієнт податку на землю для «Укрзалізниці»

Асоціація міст України звернулася до Міністерства фінансів із закликом переглянути податок на землю для АТ «Укрзалізниця». Про це пише RAIL.insider із посиланням на інформацію Асоціації.

 

В організації нагадали про те, що Кабінет Міністрів України постановою «Про затвердження Методики нормативної грошової оцінки земельних ділянок» №1147 удвічі знизив коефіцієнт цільового призначення земельних ділянок для АТ «Укрзалізниця». Це призвело до відповідного зменшення податку на землю, що товариство сплачує до бюджетів територіальних громад.

«За орієнтовними розрахунками, у 2025 році бюджети територіальних громад недоотримають приблизно 3,2 млрд грн за земельний податок із ділянок, які використовує АТ «Укрзалізниця». Таким чином, без рішення місцевих рад, відповідно до рішення Уряду, здійснюється непряме субсидіювання у вигляді податкової пільги з місцевого податку», — наголошується у дописі.

У свою чергу Асоціація міст України пропонує забезпечити надходження до місцевих бюджетів, відповідно до Бюджетного кодексу України, через зміну зазначеного коефіцієнту або надання компенсації територіальним громадам для відшкодування втрат місцевих бюджетів за рахунок коштів державного бюджету.

Асоціація міст України закликає збільшити коефіцієнт податку на землю для «Укрзалізниці»

  1. Європейська Бізнес Асоціація закликає скасувати земельний податок для залізниці

Європейська Бізнес Асоціація закликала Уряд звільнити від оподаткування земельним податком землі залізничного транспорту, які знаходяться під залізничним полотном та його облаштуванням. У багатьох країнах ЄС, зокрема в Німеччині, Франції, Великій Британії, Польщі тощо, — такий земельний податок для залізничних підприємств взагалі не застосовується. Адже залізниця виконує важливу соціально-економічну функцію для місцевих громад, забезпечуючи міжрегіональне сполучення та створюючи робочі місця.

Після скасування податкової пільги у 2019 році АТ «Укрзалізниця» щороку сплачує мільярди гривень земельного податку. Лише за 2020-2023 роки ця сума перевищила 13,2 млрд грн.

«Таке податкове навантаження є економічно необгрунтованим та призводить до низки негативних наслідків для залізниці, як-от: зменшення конкурентоспроможності та інвестиційної привабливості галузі, зниження рентабельності залізничного транспорту тощо. У результаті зростає собівартість залізничних перевезень, що напряму позначається на вартості логістики для бізнесу», — наголосили у EBA.

Натомість в Україні залізниця змушена покривати витрати на земельний податок шляхом підвищення вантажних тарифів для бізнесу. Таким чином, саме бізнес фактично компенсує податкові зобов’язання «Укрзалізниці», а до того — ще й збитки від пасажирських перевезень, які у 2024 році перевищили 18 млрд грн, наголосили експерти Асоціації. 

«Європейська Бізнес Асоціація вже звернулася до Міністерства розвитку громад та територій України, Міністерства фінансів України та профільних парламентських комітетів із закликом відновити справедливість у податковій політиці та підтримати критичну залізничну інфраструктуру. У Мінрозвитку підтримали позицію бізнес-спільноти та підтвердили наявність нерівних умов у транспортній сфері. Асоціація переконана: звільнення земель залізничного транспорту від земельного податку дозволить забезпечити сталий розвиток не лише «Укрзалізниці», а й бізнесу та громад, які залежать від залізничного сполучення», — резюмували у EBA.

За матеріалами https://www.railinsider.com.ua та УНІАН