Водоканал опинився в полі зору СБУ
- Топ новини
- 204
- коментар(і)
- 12-04-2019 17:59
Цими днями міський голова Новограда-Волинського Віктор Весельський отримав лист від Служби безпеки України, в якому найвищу посадову особу міста попереджають про можливі наслідки передачі Водоканалу в концесію. Викладене у листі спирається на останні події, що мали місце навколо Новоград-Волинського водоканалу. А саме: рішення депутатів міської ради щодо проведення технічного та фінансового аудиту підприємства.
Нижче пропонуємо вашій увазі лист від СБУ, а також коментар із цього приводу депутата міської ради Сергія Хапчука — як такого, чиї інтереси Служба безпеки України пов’язує із Водоканалом.
У ході здійснення службової діяльності УСБУ в Житомирській області отримана інформація щодо можливих негативних наслідків у результаті передачі КП «Виробниче управління водопровідно-каналізаційного господарства» Новоград-Волинської міської ради у концесію.
Згідно з договором на виконання аудиторських послуг №024-2018 від 26.11.2018 р., Приватне АТ Аудиторська фірма «Перспектива-К» (м.Київ, код ЄДРПОУ 21563977) здійснила в грудні 2018 року, за рахунок коштів місцевого бюджету, технічний та фінансовий аудит КП за період 01.01.2017-30.09.2018 р.р., який тривав лише 4 дні (для порівняння: в 2017 році перевірку фінансово-господарської діяльності КП здійснювали фахівці Держаудитслужби України, яка тривала понад 1 місяць).
Ініціатором проведення вказаного аудиту стала група депутатів Новоград-Волинської міської ради на чолі з Хапчуком С.В. (керівник фракції політичної партії «Об’єднання Самопоміч»), яка мотивувала зазначене, нібито, незадовільною роботою КП, а саме: постійним підняттям тарифу на водопостачання та водовідведення, а також значним зносом основних засобів та наявною кредиторською заборгованістю.
Довідково: протягом листопада-грудня 2018 року, за рішенням сесії Новоград-Волинської міської ради, тариф на водопостачання та водовідведення піднімався двічі і станом на 01.01.2019 р. складає 29,77 грн. за 1 куб.м. Знос основних засобів КП станом на 01.11.2018 р. є допустимим та складає близько 45%. Кредиторська заборгованість незначна, в порівнянні з його балансовою вартістю (станом на 01.11.2018 р. складає 58207793,17 грн.) та становить близько 1 млн. грн.
За результатами проведеного технічного аудиту, який здійснював представник Приватне АТ Аудиторська Фірма «Перспектива-К» без вiдпoвiдного сертифікату, складений негативний висновок.
Поряд із цим, фінансовий аудит, який здійснював сертифікований аудитор, суттєвих недоліків у діяльності КП не виявив.
Управлінням отримана інформація, що прихованою метою проведення вказаного аудиту є отримання негативного висновку за його результатами, який надасть підстави для ініціювання питання щодо передачі КП у концесію.
У подальшому основною метою концесійних відносин стане економічне та технічне виснаження КП, що призведе до необгрунтованого збагачення нових тимчасових власників.
Довідково: в даний час на КП реалізовується проект «Розвиток міської інфраструктури». Кредит (4,8 млн. дол. США) для його реалізації наданий МБРР під гарантії Уряду і Новоград-Волинської міської ради. Станом на 01.01.2019 р. заборгованість за кредитом складає близько 2,3 млн. дол. США, термін погашення якого спливає лише у 2025 році.
Таким чином, банкрутство КП призведе до збільшення фінансового тягаря на Новоград-Волинську міську раду, внаслідок необхідності погашення залишку кредиту і, як наслідок, погіршення соціально-економічного становища у місті та невдоволення його мешканців діями місцевої влади.
Крім того, за результатами моніторингу вказаної ситуації, отримані дані, які свідчать про присутність на КП під час проведення аудиту представників ТОВ «Білоцерківвода» (м. Біла Церква Київської області, код ЄДРПОУ 38010130).
Довідково: з березня 2013 року по грудень 2017 року на посаді директора ТОВ «Білоцерквавода» перебувала Бабій Ольга Андріївна (голова бюджетної комісії Київоблради та представник фракції «Об’єднання «Самопоміч»), яка з 18 грудня 2018 року очолює наглядову раду ПАТ «закритий недиверсифікований венчурний корпоративний інвестиційний фонд «Титан» (м.Київ, вул.Нижній Вал, 15, код ЄДРПОУ 37641902), який, у свою чергу, і є власником ТОВ «Білоцерківвода». З 2012 р. по 2013 р. вона працювала на посаді фінансового директора комунального підприємства Білоцерківецької міської ради «Білоцерківводоканал» та безпосередньо вплинула на передачу його в концесію.
24.01.2019 р. у приміщенні Новоград-Волинської міської ради, за ініціативи Хапчука С.В. та участі керівника ПАТ АФ «Перспектива-К», представників місцевих ЗМІ та громадськості відбулася прес-конференція, під час проведення якої були оприлюднені результати проведеного вищезазначеного аудиту. Депутати Новоград-Волинської міської ради та керівництво КП «Виробниче управління водопровідно-каналізаційного господарства» Новоград-Волинської міської ради для прийняття участі в ній запрошені не були.
На думку останніх, зазначені дії були спрямовані на формування у мешканців міста Новограда-Волинського тенденційно-негативної думки щодо КП з метою подальшого ініціювання питання про передачу його у концесію.
З урахуванням викладеного, з метою недопущення зростання соціальної напруги в м. Новоград-Волинський внаслідок передачі в концесію КП «Виробниче управління водопровідно-каналізаційного господарства» Новоград-Волинської міської ради та встановлення контролю над ним юридичними особами, афільованими з представниками однієї із політичних партій, Управлінням було проінформовано голову Житомирської ОДА (лист №57/23/166 від 04.02.2019 р.) для вжиття заходів реагування, відповідно до повноважень.
6 березня п.р. на адресу Управління надійшов лист-відповідь (вих. 1340/2-19/33) облдержадміністрації, який підготувало його юридичне управління на підставі висновку Департаменту регіонального розвитку Житомирської ОДА, в якому зазначено, що, згідно зі ст.35 ЗУ «Про місцеві державні адміністрації», місцеві державні адміністрації не мають права втручатися у здійснення органами місцевого самоврядування власних повноважень. Також у ньому було зазначено, що, відповідно до ЗУ «Про місцеве самоврядування в Україні», до відання виконавчих органів міських рад належить управління об’єктами ЖКГ, що перебувають у комунальній власності територіальної громади (в нашому випадку — КП «Виробниче управління водопровідно-каналізаційного господарства» Новоград-Волинської міської ради), забезпечення їх належного утримування та ефективної експлуатації, необхідного рівня та якості населенню.
Поряд із цим, у висновку (виx. №04.1-348 від 18.02.2019 р.) Департаменту регіонального розвитку Житомирської ОДА, який безпосередньо опрацьовував лист Управління СБУ в Житомирській області щодо можливих негативних наслідків у результаті передачі КП «Виробниче управління водопровідно-каналізаційного господарства» Новоград-Волинської міської ради у концесію, також було зазначено, що, згідно з чинним законодавством, місцеві державні адміністрації не мають права втручатися у здійснення органами місцевого самоврядування влучних повноважень. Проте, в ньому наголошено, що досвід передачі комунальних підприємств у концесію свідчить про суттєве погіршення їх економічного та технічного стану та, як наслідок, призводить до надання неякісних послуг споживачам, в т.ч. населенню.
Зазначене, в свою чергу, може призвести до підвищення соціальної напруги серед місцевого населення та невдоволенням діями керівництва органів місцевого самоврядування.
Довідково: прикладом зазначеного може слугувати ситуація навколо «Бердянськводоканал», який певний період часу перебував у концесії. За вказаний проміжок часу концесіонер отримував надприбутки шляхом проведення політики економічного та технічного виснаження підприємства, зокрема, мінімізації об’ємів фінансових потоків, які спрямовувалися на проведення поточних ремонтів на підприємстві та заміну технологічно-застарілого обладнання, що спричинило знос його основних засобів до рівня 95%.
У подальшому вказане підприємство (технічно та економічно виснажене) в судовому порядку було повернуте в комунальну власність.
У результаті таких дій концесіонера, населення м.Бердянськ Запорізької області протягом 2018-2019 р.р. декілька разів повністю залишалося без централізованого водопостачання.
Враховуючи вищевикладене, вважаємо за доцільне вживати відповідних заходів реагування щодо недопущення передачі КП «Виробниче управління водопровідно-каналізаційного господарства» Новоград-Волинської міської ради у концесію.
Сергій Хапчук, депутат Новоград-Волинської міської ради, голова фракції політичної партії «Об’єднання Самопоміч»:
«Депутати хочуть, щоб комунальне підприємство знаходилося у власності громади та безперебійно постачало якісну воду людям за адекватною ціною. Результати незалежного аудиту підтверджують, що це можливо.
Ми запросили міського голову, автора статті на сайті 04141 (який опублікував звинувачення) і представника СБУ, який підписав лист, на відкриту прес-конференцію, на якій були б розставлені всі крапки над «і». Якщо вони вважають мене головою депутатського корпусу, лідером таємного плану щодо приватизації, — нехай покажуть мені докази. Замовлення, створення і видача такого матеріалу свідчать про хворобливий стан усіх учасників даної історії. Готовий сам пройти й оплатити медичну експертизу опонентам, щоб довести людям, що містом та їх майном керують не алкоголіки, не наркомани. Здоровій громаді потрібні здорові лідери.
Інформаційно:
Нижче пропонуємо вашій увазі лист від СБУ, а також коментар із цього приводу депутата міської ради Сергія Хапчука — як такого, чиї інтереси Служба безпеки України пов’язує із Водоканалом.
У ході здійснення службової діяльності УСБУ в Житомирській області отримана інформація щодо можливих негативних наслідків у результаті передачі КП «Виробниче управління водопровідно-каналізаційного господарства» Новоград-Волинської міської ради у концесію.
Згідно з договором на виконання аудиторських послуг №024-2018 від 26.11.2018 р., Приватне АТ Аудиторська фірма «Перспектива-К» (м.Київ, код ЄДРПОУ 21563977) здійснила в грудні 2018 року, за рахунок коштів місцевого бюджету, технічний та фінансовий аудит КП за період 01.01.2017-30.09.2018 р.р., який тривав лише 4 дні (для порівняння: в 2017 році перевірку фінансово-господарської діяльності КП здійснювали фахівці Держаудитслужби України, яка тривала понад 1 місяць).
Ініціатором проведення вказаного аудиту стала група депутатів Новоград-Волинської міської ради на чолі з Хапчуком С.В. (керівник фракції політичної партії «Об’єднання Самопоміч»), яка мотивувала зазначене, нібито, незадовільною роботою КП, а саме: постійним підняттям тарифу на водопостачання та водовідведення, а також значним зносом основних засобів та наявною кредиторською заборгованістю.
Довідково: протягом листопада-грудня 2018 року, за рішенням сесії Новоград-Волинської міської ради, тариф на водопостачання та водовідведення піднімався двічі і станом на 01.01.2019 р. складає 29,77 грн. за 1 куб.м. Знос основних засобів КП станом на 01.11.2018 р. є допустимим та складає близько 45%. Кредиторська заборгованість незначна, в порівнянні з його балансовою вартістю (станом на 01.11.2018 р. складає 58207793,17 грн.) та становить близько 1 млн. грн.
За результатами проведеного технічного аудиту, який здійснював представник Приватне АТ Аудиторська Фірма «Перспектива-К» без вiдпoвiдного сертифікату, складений негативний висновок.
Поряд із цим, фінансовий аудит, який здійснював сертифікований аудитор, суттєвих недоліків у діяльності КП не виявив.
Управлінням отримана інформація, що прихованою метою проведення вказаного аудиту є отримання негативного висновку за його результатами, який надасть підстави для ініціювання питання щодо передачі КП у концесію.
У подальшому основною метою концесійних відносин стане економічне та технічне виснаження КП, що призведе до необгрунтованого збагачення нових тимчасових власників.
Довідково: в даний час на КП реалізовується проект «Розвиток міської інфраструктури». Кредит (4,8 млн. дол. США) для його реалізації наданий МБРР під гарантії Уряду і Новоград-Волинської міської ради. Станом на 01.01.2019 р. заборгованість за кредитом складає близько 2,3 млн. дол. США, термін погашення якого спливає лише у 2025 році.
Таким чином, банкрутство КП призведе до збільшення фінансового тягаря на Новоград-Волинську міську раду, внаслідок необхідності погашення залишку кредиту і, як наслідок, погіршення соціально-економічного становища у місті та невдоволення його мешканців діями місцевої влади.
Крім того, за результатами моніторингу вказаної ситуації, отримані дані, які свідчать про присутність на КП під час проведення аудиту представників ТОВ «Білоцерківвода» (м. Біла Церква Київської області, код ЄДРПОУ 38010130).
Довідково: з березня 2013 року по грудень 2017 року на посаді директора ТОВ «Білоцерквавода» перебувала Бабій Ольга Андріївна (голова бюджетної комісії Київоблради та представник фракції «Об’єднання «Самопоміч»), яка з 18 грудня 2018 року очолює наглядову раду ПАТ «закритий недиверсифікований венчурний корпоративний інвестиційний фонд «Титан» (м.Київ, вул.Нижній Вал, 15, код ЄДРПОУ 37641902), який, у свою чергу, і є власником ТОВ «Білоцерківвода». З 2012 р. по 2013 р. вона працювала на посаді фінансового директора комунального підприємства Білоцерківецької міської ради «Білоцерківводоканал» та безпосередньо вплинула на передачу його в концесію.
24.01.2019 р. у приміщенні Новоград-Волинської міської ради, за ініціативи Хапчука С.В. та участі керівника ПАТ АФ «Перспектива-К», представників місцевих ЗМІ та громадськості відбулася прес-конференція, під час проведення якої були оприлюднені результати проведеного вищезазначеного аудиту. Депутати Новоград-Волинської міської ради та керівництво КП «Виробниче управління водопровідно-каналізаційного господарства» Новоград-Волинської міської ради для прийняття участі в ній запрошені не були.
На думку останніх, зазначені дії були спрямовані на формування у мешканців міста Новограда-Волинського тенденційно-негативної думки щодо КП з метою подальшого ініціювання питання про передачу його у концесію.
З урахуванням викладеного, з метою недопущення зростання соціальної напруги в м. Новоград-Волинський внаслідок передачі в концесію КП «Виробниче управління водопровідно-каналізаційного господарства» Новоград-Волинської міської ради та встановлення контролю над ним юридичними особами, афільованими з представниками однієї із політичних партій, Управлінням було проінформовано голову Житомирської ОДА (лист №57/23/166 від 04.02.2019 р.) для вжиття заходів реагування, відповідно до повноважень.
6 березня п.р. на адресу Управління надійшов лист-відповідь (вих. 1340/2-19/33) облдержадміністрації, який підготувало його юридичне управління на підставі висновку Департаменту регіонального розвитку Житомирської ОДА, в якому зазначено, що, згідно зі ст.35 ЗУ «Про місцеві державні адміністрації», місцеві державні адміністрації не мають права втручатися у здійснення органами місцевого самоврядування власних повноважень. Також у ньому було зазначено, що, відповідно до ЗУ «Про місцеве самоврядування в Україні», до відання виконавчих органів міських рад належить управління об’єктами ЖКГ, що перебувають у комунальній власності територіальної громади (в нашому випадку — КП «Виробниче управління водопровідно-каналізаційного господарства» Новоград-Волинської міської ради), забезпечення їх належного утримування та ефективної експлуатації, необхідного рівня та якості населенню.
Поряд із цим, у висновку (виx. №04.1-348 від 18.02.2019 р.) Департаменту регіонального розвитку Житомирської ОДА, який безпосередньо опрацьовував лист Управління СБУ в Житомирській області щодо можливих негативних наслідків у результаті передачі КП «Виробниче управління водопровідно-каналізаційного господарства» Новоград-Волинської міської ради у концесію, також було зазначено, що, згідно з чинним законодавством, місцеві державні адміністрації не мають права втручатися у здійснення органами місцевого самоврядування влучних повноважень. Проте, в ньому наголошено, що досвід передачі комунальних підприємств у концесію свідчить про суттєве погіршення їх економічного та технічного стану та, як наслідок, призводить до надання неякісних послуг споживачам, в т.ч. населенню.
Зазначене, в свою чергу, може призвести до підвищення соціальної напруги серед місцевого населення та невдоволенням діями керівництва органів місцевого самоврядування.
Довідково: прикладом зазначеного може слугувати ситуація навколо «Бердянськводоканал», який певний період часу перебував у концесії. За вказаний проміжок часу концесіонер отримував надприбутки шляхом проведення політики економічного та технічного виснаження підприємства, зокрема, мінімізації об’ємів фінансових потоків, які спрямовувалися на проведення поточних ремонтів на підприємстві та заміну технологічно-застарілого обладнання, що спричинило знос його основних засобів до рівня 95%.
У подальшому вказане підприємство (технічно та економічно виснажене) в судовому порядку було повернуте в комунальну власність.
У результаті таких дій концесіонера, населення м.Бердянськ Запорізької області протягом 2018-2019 р.р. декілька разів повністю залишалося без централізованого водопостачання.
Враховуючи вищевикладене, вважаємо за доцільне вживати відповідних заходів реагування щодо недопущення передачі КП «Виробниче управління водопровідно-каналізаційного господарства» Новоград-Волинської міської ради у концесію.
З повагою В.С.ПАНАСЮК, начальник Управління»
Сергій Хапчук, депутат Новоград-Волинської міської ради, голова фракції політичної партії «Об’єднання Самопоміч»:
«Депутати хочуть, щоб комунальне підприємство знаходилося у власності громади та безперебійно постачало якісну воду людям за адекватною ціною. Результати незалежного аудиту підтверджують, що це можливо.
Ми запросили міського голову, автора статті на сайті 04141 (який опублікував звинувачення) і представника СБУ, який підписав лист, на відкриту прес-конференцію, на якій були б розставлені всі крапки над «і». Якщо вони вважають мене головою депутатського корпусу, лідером таємного плану щодо приватизації, — нехай покажуть мені докази. Замовлення, створення і видача такого матеріалу свідчать про хворобливий стан усіх учасників даної історії. Готовий сам пройти й оплатити медичну експертизу опонентам, щоб довести людям, що містом та їх майном керують не алкоголіки, не наркомани. Здоровій громаді потрібні здорові лідери.
Інформаційно:
- борг за кредитом виплачує не Водоканал, а платники податків міста — по 12 млн. гривень щороку!
- за рішення НВМР від 06.09.2018 р. «Про проведення аудиту діяльності комунального підприємства Новоград-Волинської міської ради «Виробниче управління водопровідно-каналізаційного господарства» проголосувало 28 депутатів із 29 присутніх, враховуючи міського голову Весельського В.Л.;
- тариф на водопостачання становить 14,58 грн./куб. м.; на водовідведення — 21,19 грн./куб. м., тобто, загалом — 35,77 грн.;
- втрати води досягють 1,5 млн. куб. м, це — близько 50% обсягу води, який піднімається з річки. Втрати практично не зменшуються протягом 5 років;
- підприємство — збиткове, тільки на останній сесії НВМР з міського бюджету було виділено 2800000 грн. дотації Водоканалу;
- підприємство мало штраф за несплату податків і відповідний борг у розмірі майже 600000 грн. на 01.02.2019 р.;
- рекомендації незалежних фахівців — без зовнішніх фінансових вкладень зменшити втрати води на 500000 куб. м до осені цього року — керівництво КП ігнорує.
Підготував Олег БРЮХАНОВ
Коментарі відсутні