
Візит у Молдову за досвідом впровадження інклюзивної освіти
- 37
- коментар(і)
- 13-12-2019 17:50

Учасники делегації ознайомилися з діяльністю «Lumos Foundation» (міжнародної неурядової благодійної організації, заснованої британською письменницею Джоан Роулінг, що сприяє припиненню інституціалізації дітей у всьому світі) в Республіці Молдова, його внеском у розвиток інклюзивної освіти, програмою діяльності в Україні та моделлю включення та участі дітей у захисті своїх прав. Зустрілися з представниками Міністерства освіти, культури та досліджень Молдови, які презентували інформацію про розвиток інклюзивної освіти в країні. Відбулася зустріч із представниками Республіканського центру психолого-педагогічної підтримки, який діє на кшталт інклюзивно-ресурсного центру, з представниками Яловенського районного департаменту освіти. Відвідали уроки в інклюзивних класах Теоретичного ліцею ім.П.Штефенуке та ознайомилися з досвідом розвитку інклюзивного навчання на рівні освітніх навчальних закладів. Зокрема, у закладі навчається 927 учнів, із них 41 дитина — з особливими освітніми потребами, 32 дитини — з обмеженими можливостями і 31 дитина — з тяжкими формами обмежених можливостей. Цікавою була зустріч у дитячому садочку №5 Яловенського району, відвідування занять, де виховуються діти з ООП, ознайомлення з досвідом розвитку інклюзивної освіти на рівні дошкільних навчальних закладів. У цьому садочку виховується 507 дітей, із них 57 — з особливими освітніми потребами.

Основними меседжами стали: незабутні зустрічі з професіоналами та цілеспрямованими людьми в сфері інклюзії; упевненість в успіху; з впровадженням інклюзивної освіти молдовські освітяни виходять із зони комфорту, змінюючи ставлення та навики роботи; зміни — це складно, щоб щось змінити, необхідно вчитися; на зміни потрібен час; підтримка владою інклюзивного навчання на всіх її рівнях; участь дітей разом із дітьми, а не для дітей; підтримка батьків дітей з особливостями.
Наталія БОРИС, директор КУ «Інклюзивно-ресурсний центр»
Коментарі відсутні