Хірургічний корпус: підрядник збирається оскаржувати дії Новоград-Волинської міської ради в суді
- Топ новини
- 100
- коментар(і)
- 29-05-2020 20:01
«Правильна була пожежа, правильно… згоріла хата» — таке не дуже поширене, проте оригінальне прислів’я я колись почув від давнього знайомого. Так і навколо будівництва хірургічного корпусу: у кожної сторони — своя правда, але просування загальної справи може загальмуватися. І загальмуватися відчутно, якщо сторони не знайдуть порозуміння і конфлікт вирішуватиметься в суді. Адже не секрет, що судові розгляди в Україні можуть затягнутися на роки, що призведе до зупинки будівництва, а кошти, обіцяні на його продовження, підуть на інші об’єкти області.
Нагадаємо, у минулому номері «Звягеля» було надруковано лист до редакції від керівника генпідрядної організації, яка з жовтня 2012 року здійснює будівництво хірургічного корпусу в Новограді-Волинському. У листі керівник генпідрядника Станіслав Йосипович Соловей стверджує, що зміна замовника будівництва (з Новоград-Волинського міськрайТМО на Департамент регіонального розвитку Житомирської ОДА) є безпідставною і відбулася з порушеннями. У підсумку С.Й. Соловей прогнозує зміну підрядної організації. І відбуваються ці події тоді, коли «на кону» — майже 31 млн грн. Саме стільки в цьому році планується профінансувати через Державний фонд регіонального розвитку на будівництво хірургічного корпусу.
Виклавши точку зору керівника генпідрядника С.Й. Солов’я, газета «Звягель» звернулася з інформаційними запитами до інших сторін, задіяних у ситуації. Зокрема, до міської ради, від якої невдовзі отримала відповідь. Пропонуємо її вашій увазі в повному обсязі.
«На ваш інформаційний запит про надання коментаря стосовно листа Солов’я С.Й., підрядника з виконання робіт із будівництва хірургічного корпусу Новоград-Волинського міськрайонного територіального медичного об’єднання (далі — хірургічний корпус), повідомляємо наступне.
Договір на здійснення будівництва хірургічного корпусу від 26 вересня 2012 року №754 (далі — Договір) було укладено за результатами проведеної процедури у формі відкритих торгів, згідно з вимогами Закону України «Про здійснення державних закупівель» (далі — Закон 1197).
Відповідно до частини 1 статті 40 Закону 1197, договір про закупівлю укладається в письмовій формі, відповідно до положень Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.
Частиною 5 статті 40 Закону 1197 визначено вичерпний перелік підстав для зміни істотних умов договору про закупівлю після його підписання сторонами.
Пунктом 10.1. Договору визначено термін його дії (з урахуванням додаткової угоди до Договору №29 від 28 лютого 2020 року) до 31.03.2020 року, Замовником не вживалися будь-які заходи для використання законного права односторонньої відмови від Договору.
До того ж, пунктом 1.6. Договору встановлено, що при виконанні зобов’язань за цим Договором Сторони керуються положеннями Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 01 серпня 2005 №668, Законом 1197 та іншими актами законодавства.
У зв’язку з прийняттям 25 грудня 2015 року Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон 922), Закон 1197 втратив чинність.
Але Законом 922 надано дозвіл, зокрема, на:
Законом 1197 встановлено імперативну заборону укладання договорів, які передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур, визначених цим Законом. Замовник не має права ділити предмет закупівлі на частини з метою уникнення проведення процедури відкритих торгів або застосування цього Закону.
Отже, у Замовника немає жодних правових підстав для внесення змін до Договору.
У 2019 році Замовником було здійснено коригування проектно-кошторисної документації з об’єкту «Будівництво хірургічного корпусу Новоград-Волинського міськрайонного територіального медичного об’єднання на вул.Медведєва, 13, в м.Новограді-Волинському Житомирської області», що призвело до збільшення вартості будівництва в декілька разів.
Таким чином спроможність бюджету громади не дозволяє самостійно завершити будівництво хірургічного корпусу — важливого та стратегічного об’єкта будівництва.
Після численних звернень до органів державної влади різних рівнів будівництво хірургічного корпусу включено до переліку об’єктів, фінансування яких здійснюється за рахунок Державного фонду регіонального розвитку (далі — ДФРР).
Варто зауважити, що об’єкти, які фінансуються за рахунок ДФРР, обов’язково підлягають співфінансуванню на рівні 10% коштами місцевих громад.
Перелік об’єктів у Житомирській області, що фінансуються за рахунок ДФРР, визначається комісією на чолі з головою Житомирської ОДА. Цього року на будівництво хірургічного корпусу планувалося виділити майже 31 млн грн.
Розпорядженням голови Житомирської ОДА від 10.03.2020 року №179 «Про інвестиційні програми і проекти регіонального розвитку, що можуть реалізовуватися у 2020 році за рахунок коштів державного фонду регіонального розвитку» визначено замовників (розпорядників (одержувачів) бюджетних коштів) із реалізації інвестиційних програм і проектів регіонального розвитку, що фінансуються у 2020 році за рахунок коштів ДФРР. Згідно з розпорядженням голови ОДА, замовником будівництва хірургічного корпусу визначено департамент регіонального розвитку Житомирської ОДА.
Рішенням міської ради від 19.03.2020 року №901 було доручено делегувати функції замовника від КНП «Новоград-Волинське міськрайТМО» департаменту регіонального розвитку Житомирської ОДА на виконання робіт з будівництва (коригування) хірургічного корпусу на вул.Наталії Оржевської, 13.
Підготовлено акт прийому-передачі пакета документів департаменту регіонального розвитку Житомирської ОДА.
Однак підрядна організація, яка раніше виконувала роботи з будівництва хірургічного корпусу, відмовляється передавати Замовнику виконавчу документацію, вважає, що Договір на здійснення будівництва хірургічного корпусу не припинив свою дію, наполягає на необхідності продовження його дії.
Підрядник заперечує проти дій Новоград-Волинської міської ради та має намір оскаржувати її рішення в суді.
Хочемо наголосити, що, у разі затягнення передачі функцій замовника департаменту регіонального розвитку Житомирської ОДА, заплановані кошти на будівництво хірургічного корпусу за рахунок ДФРР будуть перерозподілені на інші об’єкти Житомирської області.
Однак, незважаючи на ситуацію, що склалася, Новоград-Волинська міська рада і надалі вживатиме всіх необхідних заходів для продовження будівництва хірургічного корпусу.
Нагадаємо, у минулому номері «Звягеля» було надруковано лист до редакції від керівника генпідрядної організації, яка з жовтня 2012 року здійснює будівництво хірургічного корпусу в Новограді-Волинському. У листі керівник генпідрядника Станіслав Йосипович Соловей стверджує, що зміна замовника будівництва (з Новоград-Волинського міськрайТМО на Департамент регіонального розвитку Житомирської ОДА) є безпідставною і відбулася з порушеннями. У підсумку С.Й. Соловей прогнозує зміну підрядної організації. І відбуваються ці події тоді, коли «на кону» — майже 31 млн грн. Саме стільки в цьому році планується профінансувати через Державний фонд регіонального розвитку на будівництво хірургічного корпусу.
Виклавши точку зору керівника генпідрядника С.Й. Солов’я, газета «Звягель» звернулася з інформаційними запитами до інших сторін, задіяних у ситуації. Зокрема, до міської ради, від якої невдовзі отримала відповідь. Пропонуємо її вашій увазі в повному обсязі.
«На ваш інформаційний запит про надання коментаря стосовно листа Солов’я С.Й., підрядника з виконання робіт із будівництва хірургічного корпусу Новоград-Волинського міськрайонного територіального медичного об’єднання (далі — хірургічний корпус), повідомляємо наступне.
Договір на здійснення будівництва хірургічного корпусу від 26 вересня 2012 року №754 (далі — Договір) було укладено за результатами проведеної процедури у формі відкритих торгів, згідно з вимогами Закону України «Про здійснення державних закупівель» (далі — Закон 1197).
Відповідно до частини 1 статті 40 Закону 1197, договір про закупівлю укладається в письмовій формі, відповідно до положень Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.
Частиною 5 статті 40 Закону 1197 визначено вичерпний перелік підстав для зміни істотних умов договору про закупівлю після його підписання сторонами.
Пунктом 10.1. Договору визначено термін його дії (з урахуванням додаткової угоди до Договору №29 від 28 лютого 2020 року) до 31.03.2020 року, Замовником не вживалися будь-які заходи для використання законного права односторонньої відмови від Договору.
До того ж, пунктом 1.6. Договору встановлено, що при виконанні зобов’язань за цим Договором Сторони керуються положеннями Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 01 серпня 2005 №668, Законом 1197 та іншими актами законодавства.
У зв’язку з прийняттям 25 грудня 2015 року Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон 922), Закон 1197 втратив чинність.
Але Законом 922 надано дозвіл, зокрема, на:
- завершення процедур закупівель згідно з порядком, за якого вони були розпочаті;
- виконання договорів про закупівлю в повному обсязі до закінчення строку, на який такі договори були укладені.
Законом 1197 встановлено імперативну заборону укладання договорів, які передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур, визначених цим Законом. Замовник не має права ділити предмет закупівлі на частини з метою уникнення проведення процедури відкритих торгів або застосування цього Закону.
Отже, у Замовника немає жодних правових підстав для внесення змін до Договору.
У 2019 році Замовником було здійснено коригування проектно-кошторисної документації з об’єкту «Будівництво хірургічного корпусу Новоград-Волинського міськрайонного територіального медичного об’єднання на вул.Медведєва, 13, в м.Новограді-Волинському Житомирської області», що призвело до збільшення вартості будівництва в декілька разів.
Таким чином спроможність бюджету громади не дозволяє самостійно завершити будівництво хірургічного корпусу — важливого та стратегічного об’єкта будівництва.
Після численних звернень до органів державної влади різних рівнів будівництво хірургічного корпусу включено до переліку об’єктів, фінансування яких здійснюється за рахунок Державного фонду регіонального розвитку (далі — ДФРР).
Варто зауважити, що об’єкти, які фінансуються за рахунок ДФРР, обов’язково підлягають співфінансуванню на рівні 10% коштами місцевих громад.
Перелік об’єктів у Житомирській області, що фінансуються за рахунок ДФРР, визначається комісією на чолі з головою Житомирської ОДА. Цього року на будівництво хірургічного корпусу планувалося виділити майже 31 млн грн.
Розпорядженням голови Житомирської ОДА від 10.03.2020 року №179 «Про інвестиційні програми і проекти регіонального розвитку, що можуть реалізовуватися у 2020 році за рахунок коштів державного фонду регіонального розвитку» визначено замовників (розпорядників (одержувачів) бюджетних коштів) із реалізації інвестиційних програм і проектів регіонального розвитку, що фінансуються у 2020 році за рахунок коштів ДФРР. Згідно з розпорядженням голови ОДА, замовником будівництва хірургічного корпусу визначено департамент регіонального розвитку Житомирської ОДА.
Рішенням міської ради від 19.03.2020 року №901 було доручено делегувати функції замовника від КНП «Новоград-Волинське міськрайТМО» департаменту регіонального розвитку Житомирської ОДА на виконання робіт з будівництва (коригування) хірургічного корпусу на вул.Наталії Оржевської, 13.
Підготовлено акт прийому-передачі пакета документів департаменту регіонального розвитку Житомирської ОДА.
Однак підрядна організація, яка раніше виконувала роботи з будівництва хірургічного корпусу, відмовляється передавати Замовнику виконавчу документацію, вважає, що Договір на здійснення будівництва хірургічного корпусу не припинив свою дію, наполягає на необхідності продовження його дії.
Підрядник заперечує проти дій Новоград-Волинської міської ради та має намір оскаржувати її рішення в суді.
Хочемо наголосити, що, у разі затягнення передачі функцій замовника департаменту регіонального розвитку Житомирської ОДА, заплановані кошти на будівництво хірургічного корпусу за рахунок ДФРР будуть перерозподілені на інші об’єкти Житомирської області.
Однак, незважаючи на ситуацію, що склалася, Новоград-Волинська міська рада і надалі вживатиме всіх необхідних заходів для продовження будівництва хірургічного корпусу.
О.А.ПОНОМАРЕНКО, тимчасово виконувач повноважень міського голови, секретар міської ради
Підготував Олег БРЮХАНОВ
Підготував Олег БРЮХАНОВ
Коментарі відсутні