ЧОМУ ЗАЛІЗНИЦЯ ІГНОРУЄ НОВОГРАД-ВОЛИНСЬКИЙ?
- Актуально
- 1813
- коментар(і)
- 12-06-2009 23:00
АБО «ВВАЖАЄМО ЕКОНОМІЧНО НЕДОЦІЛЬНИМ»
Із настанням літа очікується традиційне збільшення інтенсивності поїздок громадян, адже приходить пора відпусток. При цьому чимало мешканців Новограда-Волинського, плануючи подорож, надають перевагу залізничному транспорту. Щороку наприкінці травня Укрзалізниця вносить зміни до графіку руху поїздів, призначає додаткові, так звані літні, потяги на тих напрямках, що користуються найбільшим попитом. Проте, розклад руху поїздів по станції «Новоград-Волинський-І» дані зміни практично обійшли стороною.
І так стається далеко не вперше. Чому залізничне керівництво систематично ігнорує потреби пасажирів Новограда-Волинського та району при тому, що через місто проходить електрифікована залізниця? Відповідь на це питання ми намагалися з’ясувати у начальника залізничного вокзалу Л.Л.МАЦЮК:
— Головна причина відсутності у новому розкладі по станції Новоград-Волинський нових потягів — низький пасажиропотік. Ця цифра аналізується кожні три місяці й направляється у відповідні служби Коростенської дирекції залізничних перевезень.
Ось приклади: кількість перевезених пасажирів по нашій станції (без урахування приміського сполучення) у лютому 2009-го проти лютого 2008-го склала 93%, у березні — 98%, у травні — 91%. Лише у квітні ми мали перевищення цього показника — 101%. Доки не буде достатнього пасажиропотоку, — додаткових поїздів теж не варто чекати. Над вивченням цього питання працює аналітична служба. На основі звернень громадян щодо можливості придбати квиток до тієї чи іншої станції, аналітики дають висновок: прогнозований пасажиропотік — недостатній. За таких умов не збільшується кількість потягів через станцію Новоград-Волинський та не встановлюються зупинки тим потягам, що зараз слідують без зупинки (таких нині три пари — №67/1200 «Київ-Варшава», №91/92 «Київ-Львів», №169/170 швидкісний «Київ-Львів» — прим. автора).
На сьогодні найбільшу зацікавленість місцеві пасажири проявляють до одеського напрямку. Прямих потягів до Одеси з Новограда-Волинського немає. Є з Києва, Житомира, Шепетівки. При цьому, як правило, через Київ на Одесу їдуть мало. У будь-якому разі наші касири пропонують пасажирові оптимальні варіанти (серед них — і з пересадкою) як дістатися до потрібної станції, — пояснила ситуацію начальник залізничного вокзалу Любов Мацюк.
За додатковою інформацією ми звернулись до заступника міського голови С.Ю.КОЛОТОВА, який координує роботу транспортної галузі міста. Ось його коментар:
— Хочу сказати, що ми (міська влада) намагались не стояти осторонь питання покращення залізничних пасажирських перевезень. Адже до нас нерідко звертаються зі своїми пропозиціями і побажаннями пересічні громадяни і громадські організації. Звичайно, не може не радувати те, що кількість потягів, що проходять із зупинкою через нашу станцію, у новому розкладі не зменшилась. Але, на жаль, і не збільшилась. Хоча ми на це небезпідставно розраховували. Адже підготували та належним чином обгрунтували пропозиції від міста щодо збільшення кількості пасажирських поїздів, які б курсували через нашу станцію із зупинкою.
Так, ми пропонували, щоб у місті встановили зупинку швидкому потягу №67/1200 сполученням «Київ-Варшава». З таким проханням до нас неодноразово зверталась чисельна польська громада. На жаль, пасажирська служба Коростенської дирекції залізничних перевезень рекомендує здійснювати посадку на цей потяг у Коростені — там він зупинку робить. Але це дуже незручно, бо пасажир може втратити на такій поїздці до 12 годин власного часу. Краще вже добиратися до Шепетівки, Здолбунова чи Рівного — там із зупинками потяга на Варшаву немає проблем.
Пасажирська служба Коростенської дирекції запевняє, що попит на цей потяг у нашому регіоні становить максимум 10 осіб на місяць, тому встановлювати зупинку економічно недоцільно. Цікаво, а що на таку арифметику скажуть, приміром, у місцевих та регіональних польських культурних товариствах?!
Ми б хотіли, щоб курсував через нашу станцію потяг до Москви. Адже чимало городян підтримують тісні родинні зв’язки з Росією. У минулі роки через наше місто постійно слідував потяг на Москву і користувався стабільним попитом у пасажирів. І сьогодні, провівши відповідне дослідження, дійшли до висновку, що немає особливих проблем для позитивного вирішення цього питання, адже від Шепетівки через наше місто міг би слідувати потяг №141/142 сполученням «Чернівці-Москва», або інший. Сьогодні він робить зупинку у Бердичеві і Фастові, а ці міста і без того мають пряме сполучення з Москвою. На відміну від міст Новограда-Волинського і Коростеня. Суть відповіді керівництва Південно-Західної залізниці проста — не вважаємо за доцільне і все тут…
А для «обгрунтування» свого рішення чомусь надали нам статистичну та іншу інформацію, що не відповідає дійсності. Наприклад, нам пишуть, що кількість проданих квитків на пасажирські потяги у всіх напрямках по станції Новоград-Волинський не перевищує за добу 10 штук. Насправді, згідно з офіційними даними, ця цифра у 23 рази більша (?! — прим. автора), адже у минулому році з нашої станції було відправлено 83041 пасажирів, не враховуючи приміського сполучення. Ймовірно, таку відповідь надали через те, що ніякого уважного вивчення наших пропозицій не було.
Не вважають економічно доцільним призначати електропоїзд підвищеного комфорту (або звичайний електропоїзд), який би проходив через наше місто до Києва у післяобідню пору, хоча б лише по неділях. Так само вважається економічно недоцільним продовжувати рух електропотяга «Шепетівка-Новоград-Волинський-Коростень» до Києва. Краще «маринувати» людей годину-півтори у Коростені, а потім цей же електропотяг продовжує рух до Києва. У зворотному напрямку картина схожа. До речі, у минулому році ми профінансували залізниці пільгові перевезення на рівні 97%!
Або візьмемо швидкісний потяг «Львів-Київ», один із яких (тепер відмінений) раніше зупинявся десь на роз’їздах під Новоградом-Волинським, щоб пропустити зустрічний потяг. Звичайно, є зрозумілим, якщо він швидкісний — то повинен мати мінімум зупинок. Але якщо вже його планово зупиняють, то чому б було не відкоригувати графік на 10-15 хвилин і зробити зупинку по нашій станції, а не десь у полі? Ну, звичайно, легше сказати — вважаємо за недоцільне, і тоді ніяких клопотів і додаткових узгоджень.
Вважається за недоцільне, якщо пасажири нашого міста матимуть змогу скористатись послугами потяга №91 «Київ-Львів» (слідує через Новоград-Волинський, але без зупинки), котрий у зручний ранковий час прибуває до Львова. Тобто, у відповіді залізниці зазначається, що таких бажаючих у нас просто недостатньо для того, щоб призначити зупинку. Можливо, і так, але якщо би, наприклад, таку зупинку призначили на півроку-рік, тоді б все стало зрозуміло. Так би мовити, по факту, — аргументував Сергій Колотов, який, як бачимо, максимально детально вивчив проблему та проаналізував варіанти для її вирішення.
От тільки порозуміння щодо викладених проблем з боку вищого залізничного керівництва не відчувається. Чому так? Можливо, стереотипи у декого сформувались стійкі й непереборні. А під це можна і статистику подати саме таку, як потрібно. Ну, щоб було стабільно, — «вважаємо економічно недоцільним».
Із настанням літа очікується традиційне збільшення інтенсивності поїздок громадян, адже приходить пора відпусток. При цьому чимало мешканців Новограда-Волинського, плануючи подорож, надають перевагу залізничному транспорту. Щороку наприкінці травня Укрзалізниця вносить зміни до графіку руху поїздів, призначає додаткові, так звані літні, потяги на тих напрямках, що користуються найбільшим попитом. Проте, розклад руху поїздів по станції «Новоград-Волинський-І» дані зміни практично обійшли стороною.
І так стається далеко не вперше. Чому залізничне керівництво систематично ігнорує потреби пасажирів Новограда-Волинського та району при тому, що через місто проходить електрифікована залізниця? Відповідь на це питання ми намагалися з’ясувати у начальника залізничного вокзалу Л.Л.МАЦЮК:
— Головна причина відсутності у новому розкладі по станції Новоград-Волинський нових потягів — низький пасажиропотік. Ця цифра аналізується кожні три місяці й направляється у відповідні служби Коростенської дирекції залізничних перевезень.
Ось приклади: кількість перевезених пасажирів по нашій станції (без урахування приміського сполучення) у лютому 2009-го проти лютого 2008-го склала 93%, у березні — 98%, у травні — 91%. Лише у квітні ми мали перевищення цього показника — 101%. Доки не буде достатнього пасажиропотоку, — додаткових поїздів теж не варто чекати. Над вивченням цього питання працює аналітична служба. На основі звернень громадян щодо можливості придбати квиток до тієї чи іншої станції, аналітики дають висновок: прогнозований пасажиропотік — недостатній. За таких умов не збільшується кількість потягів через станцію Новоград-Волинський та не встановлюються зупинки тим потягам, що зараз слідують без зупинки (таких нині три пари — №67/1200 «Київ-Варшава», №91/92 «Київ-Львів», №169/170 швидкісний «Київ-Львів» — прим. автора).
На сьогодні найбільшу зацікавленість місцеві пасажири проявляють до одеського напрямку. Прямих потягів до Одеси з Новограда-Волинського немає. Є з Києва, Житомира, Шепетівки. При цьому, як правило, через Київ на Одесу їдуть мало. У будь-якому разі наші касири пропонують пасажирові оптимальні варіанти (серед них — і з пересадкою) як дістатися до потрібної станції, — пояснила ситуацію начальник залізничного вокзалу Любов Мацюк.
За додатковою інформацією ми звернулись до заступника міського голови С.Ю.КОЛОТОВА, який координує роботу транспортної галузі міста. Ось його коментар:
— Хочу сказати, що ми (міська влада) намагались не стояти осторонь питання покращення залізничних пасажирських перевезень. Адже до нас нерідко звертаються зі своїми пропозиціями і побажаннями пересічні громадяни і громадські організації. Звичайно, не може не радувати те, що кількість потягів, що проходять із зупинкою через нашу станцію, у новому розкладі не зменшилась. Але, на жаль, і не збільшилась. Хоча ми на це небезпідставно розраховували. Адже підготували та належним чином обгрунтували пропозиції від міста щодо збільшення кількості пасажирських поїздів, які б курсували через нашу станцію із зупинкою.
Так, ми пропонували, щоб у місті встановили зупинку швидкому потягу №67/1200 сполученням «Київ-Варшава». З таким проханням до нас неодноразово зверталась чисельна польська громада. На жаль, пасажирська служба Коростенської дирекції залізничних перевезень рекомендує здійснювати посадку на цей потяг у Коростені — там він зупинку робить. Але це дуже незручно, бо пасажир може втратити на такій поїздці до 12 годин власного часу. Краще вже добиратися до Шепетівки, Здолбунова чи Рівного — там із зупинками потяга на Варшаву немає проблем.
Пасажирська служба Коростенської дирекції запевняє, що попит на цей потяг у нашому регіоні становить максимум 10 осіб на місяць, тому встановлювати зупинку економічно недоцільно. Цікаво, а що на таку арифметику скажуть, приміром, у місцевих та регіональних польських культурних товариствах?!
Ми б хотіли, щоб курсував через нашу станцію потяг до Москви. Адже чимало городян підтримують тісні родинні зв’язки з Росією. У минулі роки через наше місто постійно слідував потяг на Москву і користувався стабільним попитом у пасажирів. І сьогодні, провівши відповідне дослідження, дійшли до висновку, що немає особливих проблем для позитивного вирішення цього питання, адже від Шепетівки через наше місто міг би слідувати потяг №141/142 сполученням «Чернівці-Москва», або інший. Сьогодні він робить зупинку у Бердичеві і Фастові, а ці міста і без того мають пряме сполучення з Москвою. На відміну від міст Новограда-Волинського і Коростеня. Суть відповіді керівництва Південно-Західної залізниці проста — не вважаємо за доцільне і все тут…
А для «обгрунтування» свого рішення чомусь надали нам статистичну та іншу інформацію, що не відповідає дійсності. Наприклад, нам пишуть, що кількість проданих квитків на пасажирські потяги у всіх напрямках по станції Новоград-Волинський не перевищує за добу 10 штук. Насправді, згідно з офіційними даними, ця цифра у 23 рази більша (?! — прим. автора), адже у минулому році з нашої станції було відправлено 83041 пасажирів, не враховуючи приміського сполучення. Ймовірно, таку відповідь надали через те, що ніякого уважного вивчення наших пропозицій не було.
Не вважають економічно доцільним призначати електропоїзд підвищеного комфорту (або звичайний електропоїзд), який би проходив через наше місто до Києва у післяобідню пору, хоча б лише по неділях. Так само вважається економічно недоцільним продовжувати рух електропотяга «Шепетівка-Новоград-Волинський-Коростень» до Києва. Краще «маринувати» людей годину-півтори у Коростені, а потім цей же електропотяг продовжує рух до Києва. У зворотному напрямку картина схожа. До речі, у минулому році ми профінансували залізниці пільгові перевезення на рівні 97%!
Або візьмемо швидкісний потяг «Львів-Київ», один із яких (тепер відмінений) раніше зупинявся десь на роз’їздах під Новоградом-Волинським, щоб пропустити зустрічний потяг. Звичайно, є зрозумілим, якщо він швидкісний — то повинен мати мінімум зупинок. Але якщо вже його планово зупиняють, то чому б було не відкоригувати графік на 10-15 хвилин і зробити зупинку по нашій станції, а не десь у полі? Ну, звичайно, легше сказати — вважаємо за недоцільне, і тоді ніяких клопотів і додаткових узгоджень.
Вважається за недоцільне, якщо пасажири нашого міста матимуть змогу скористатись послугами потяга №91 «Київ-Львів» (слідує через Новоград-Волинський, але без зупинки), котрий у зручний ранковий час прибуває до Львова. Тобто, у відповіді залізниці зазначається, що таких бажаючих у нас просто недостатньо для того, щоб призначити зупинку. Можливо, і так, але якщо би, наприклад, таку зупинку призначили на півроку-рік, тоді б все стало зрозуміло. Так би мовити, по факту, — аргументував Сергій Колотов, який, як бачимо, максимально детально вивчив проблему та проаналізував варіанти для її вирішення.
От тільки порозуміння щодо викладених проблем з боку вищого залізничного керівництва не відчувається. Чому так? Можливо, стереотипи у декого сформувались стійкі й непереборні. А під це можна і статистику подати саме таку, як потрібно. Ну, щоб було стабільно, — «вважаємо економічно недоцільним».
Підготував Олег БРЮХАНОВ
Фото Віктора ТИМОЩУКА
Фото Віктора ТИМОЩУКА
Коментарі відсутні