
Дорожнє будівництво-2020. Результати і плани
- 76
- коментар(і)
- 04-12-2020 20:39

ПІДСУМКИ РОКУ
За даними Укравтодору, із запланованих на цей рік 4200 км доріг державного значення вже побудували 3900 км, решту планують здати до кінця 2020-го. Для порівняння: торік в експлуатацію ввели 847 км доріг, у 2018 році — 1412, у 2017-му — 1407.
Лідерами за кількістю нових і реконструйованих доріг є Харківська, Закарпатська, Запорізька, Сумська та Хмельницька області. У кожній із них побудовано близько 200 км
доріг. Загалом дорожнє будівництво охопило всі області України. За інформацію Держагентства автодоріг, чимало доріг оновлюються одразу в кількох областях, наприклад: Н-13 «Львів — Самбір — Ужгород», M-18 «Харків — Сімферополь — Алушта — Ялта», М-12 «Стрий — Тернопіль — Кропивницький — Знам’янка», М-03 «Київ — Харків — Довжанський».
«Результати нашої роботи дуже помітні в цьому році, їх не вдасться заховати і сказати, що це було побудовано в минулі роки, — це все побудовано та добудовано у 2020 році. Більше, ніж у будь-який інший рік за весь період незалежності», — каже голова Укравтодору Олександр Кубраков.
Так само успішно просувається відновлення мостів. Зі 100 запланованих уже відремонтовано 78 мостів та шляхопроводів. Уже ввели в експлуатацію чотири мости-довгобуди — в Івано-Франківській, Закарпатській та Чернівецькій областях. Відбудували мости у Донецькій області, зруйновані за роки війни на Донбасі. Особливу увагу приділили легендарному довгобуду в Запоріжжі. За інформацією Держагентства, до кінця року буде відкрито рух мостом через річку Старий Дніпро з Хортиці до Бабурки. Повністю роботи планують завершити за два роки.
Цьогоріч стартувало також кілька довгострокових проєктів. Приміром, будівництво доріг у прикордонних регіонах, а також першої цементобетонної траси «Кропивницький — Миколаїв — Дніпро — Решетилівка».
КОНТРОЛЬ ЗА ЯКІСТЮ І ПЛАНИ НА 2021 РІК
В Укравтодорі кажуть, що цьогорічне будівництво відрізняється не тільки кількісно, а й якісно. Так, у 2020 році вперше до контролю якості дорожніх робіт залучили іноземних наглядачів. За статистикою, на кожному третьому кілометрі будівництва працюють консультанти незалежного технагляду з Австрії, Франції, Польщі, Туреччини.
Так само вперше розпочалася робота зі збереження нових доріг, а саме: цілодобовий ваговий контроль. За статистикою, протягом січня-вересня 2020 року інспектори Укртрансбезпеки в співпраці з Нацполіцією перевірили понад 500 тисяч транспортних засобів, склали близько 10,5 тисячі актів порушень габаритно-вагових параметрів і нарахували майже 100 млн грн плати за перевантаження. Наступного року габаритно-ваговий контроль буде вже здійснюватися автоматично. За інформацією уряду, до кінця 2021 року на українських дорогах планують встановити понад 150 автоматичних комплексів Weigh-in-Motion (зважування в русі).
Також наступного року Укравтодор планує побудувати і відремонтувати 6,8 тис. км доріг, а також реконструювати 150 мостів. Серед масштабних інфраструктурних проєктів, які планують розпочати у 2021 році: Київська обхідна дорога, орієнтовною вартістю 85 млрд грн, а також будівництво нового моста через Дніпро в Кременчуці (12,5 млрд грн).
Загалом за п’ять років в Україні планують відбудувати більшість доріг.
Цьогоріч будівельний сезон майже добіг кінця. Попри пандемію та кризу, вдалось чимало. Експерти погоджуються, що розвиток інфраструктури є важливим навіть у важкі часи, оскільки дає робочі місця багатьом українцям і робить країну успішнішою.
За матеріалами Центру громадського моніторингу та контролю
Коментарі відсутні