І ГОРІЛИ КУПАЛЬСЬКІ ВОГНІ...

Городище літописного міста Возвягель, що в Новоград-Волинському районі… Колись тут жили і працювали наші предки, створюючи матеріальні і культурні цінності. Тут протягом віків линули ласкаві материнські пісні, дбайливо зберігалися традиції та звичаї, вимірювалося щасливе майбутнє. Ми, нащадки тих людей, повинні знати докладно історію свого родоводу.
Ось уже четвертий рік поспіль, в кінці червня, у день сонцестояння, на літописному городищі Звягеля проводиться народне свято Івана Купала. Це дійство, оповите легендами, надихає кожного, хто не байдужий до звичаїв свого народу, на добро, оновлення, щасливе майбутнє.
У цьому році це грандіозне дійство проводилось на обласному рівні – з п’яти районів Житомирщини приїхали народні аматорські колективи брати участь у конкурсі купальської пісні та обрядів.
Журі, на чолі з начальником управління культури і туризму облдержадміністрації Василем Врублевським, викладачем Житомирського державного університету ім.І.Франка Марією Масловською, керівником зразкового аматорського дитячого фольклорного колективу «Джерельце» м. Житомир Ангеліною Нестеровою, оцінювали номери конкурсантів. Переможцям і учасникам були вручені дипломи Житомирської облдержадміністрації та Новоград-Волинської райдержадміністрації, а також цінні подарунки.
Окрасою даного масового заходу стали виступи колективів народної творчості з Андрушівського, Романівського, Ємільчинського, Баранівського районів та фольклорних колективів з Немильні, Вербівки, Гірок. У купальському святі були задіяні також колективи сіл Пилиповичі, Ярунь, танцювальний гурт з Дубник та юні спортсмени з Несолоні.
У театралізованому обрядодійстві була Богиня Зельна, роль якої чудово виконала Світлана Целецька, Купайло, Водяник, русалки і інші міфологічні персонажі.
Коли стемніло, — запалало величезне багаття, що уособлює в собі велику магічну силу, зв’язок часів, наснагу до відродження нашого праісторичного минулого. Завершальним акордом купальської ночі стали палаючі зірки святкового феєрверку.
Прес-служба Новоград-Волинської районної державної адміністрації