ШКОЛА РАДОСТІ І ТВОРЧОСТІ
- Топ новини
- 903
- коментар(і)
- 04-09-2009 23:59
Першого вересня ми побували в ЗОШ №2, яка за результатами незалежного тестування серед лідерів на рівні міста. В цій школі піднесена аура родинної атмосфери, особливого підходу до кожної дитини, тут відчувається тісна співпраця педагогічного колективу і батьків. Саме про це наша наступна розмова з директором ЗОШ №2 Л.Г.ГАРБОВСЬКОЮ:
— Любове Георгіївно, що малося на увазі, коли друга школа отримала назву «Школи-родини»?
— Нашою метою є те, щоб навчальний заклад був школою радості для учнів, школою творчості для вчителів, школою спокою для батьків. Над створенням саме таких умов працює дружний, високопрофесійний колектив однодумців. Про якість освіти свідчать результати зовнішнього незалежного тестування: за визначеним середнім балом маємо почесне ІІ місце.
— Яким ви бачите місце вчителя в тих реформах, які відбуваються в школі?
— Зміна основних завдань, які ставляться перед сучасною школою, передбачає зміну вчителя. Тому адміністрацією школи запроваджено й успішно реалізується експеримент обласного значення «Впровадження в управлінську діяльність школи інтерактивних технологій як умова успішного розвитку навчального закладу»; результатом якого є поява у вчителів мотивації неперервного саморозвитку; формування у них креативного стилю мислення.
Дбаємо і про зміну: плідно працює клуб молодих учителів «Діалог», на засіданні якого не тільки вивчається методика викладання предметів, а й практично опрацьовуються педагогічні ситуації. А у кінці навчального року проходить конкурсна програма «Іспит на зрілість».
Переконані, що основою виховання залишилась мудрість народного родинознавства й традицій батьківсько-материнської педагогіки в їх новітньому піднесенні й розвитку. Тому й звернулися до джерел родинності і реформувалися у школу-родину.
— Що саме має змінитися в результаті такого реформування?
— Програма функціонування нашої школи-родини має п’ять основних напрямків. Перший з них — засвоєння багатств народної культури через ідеали Добра, Любові, Честі, Правди, Краси. Це забезпечується через уведення відповідних спецкурсів, інтегрування курсу «Християнська етика» через предмети суспільно-гуманітарного циклу, проведення серії виховних годин «10 уроків добра», початок навчального дня з «Ранкових зустрічей».
У нашому навчальному закладі створюються класи-родини, діяльність яких визначається новим стилем взаємовідносин між сім’єю і школою: на зміну недовір’ю і відчуженості приходять колегіальність прийняття рішень, зацікавленість та сприяння розвитку класів-родин. У кожному класі створено фотовиставки «Роде наш красний» або «Моя сім’я», де розміщені сімейні фотографії учнів класу, фотографії їх спільних справ тощо. У всіх вікових групах розроблений самими вихованцями Кодекс цінностей, який вказує чіткі шляхи, орієнтири в основних галузях життєдіяльності, в яких дитині належить існувати: серед людей, наодинці з собою, в природі, культурі.
Є давня притча про каменярів, які працювали поруч. Один, відповідаючи на питання, що він робить, сказав, що везе тачку з камінням, інший — що будує собор. Ми пам’ятаємо вічну істину: обдаровані і талановиті всі без винятку діти. Віднайти, розвинути, підтримати іскорку Божого дару, вміння бачити за купою каміння собор небаченої краси — так розуміють своє покликання вчителі нашої школи.
— Як же знайти цю стежину до кожного дитячого серця, адже всі вони — такі різні?
— До кожної дитини, до кожного дитячого серця потрібно знайти свій підхід, щоб воно розкрилося назустріч знанням, вчителю, щоб йому комфортно було саме в цьому колективі. Тому з вересня 2008 року у школі працює клас розвивального навчання. У старшій школі — суспільно-гуманітарний профіль. Цікаво учням і на уроках, і в позаурочний час. Вони не готуються до життя, а будують його, формуючи основні життєві компетенції. З ініціативи наших учнів діє відео-лекторій, цікаво проходять заняття у клубах «Відродження» та «Європейська родина», науковому товаристві «Паросток», у секціях шкільного учнівського парламенту та «Веселковій раді», впроваджуються у життя проекти, калейдоскопом проходять захоплюючі конкурсні програми...
Одним із пріоритетів навчально-виховної роботи у школі є виховання культури здоров’я дітей та молоді, формування здорового способу життя та навичок відповідної поведінки. Цьому сприяють спортивні свята та ігри, фізкультхвилинки під час уроків, рухлива перерва, ранкова зарядка, інтегрування курсу «Вивчаємо психологію» у викладання базових предметів, зустрічі з лікарями, тренінги відповідно до програми «Рівний рівному».
Найбільшим і найважливішим проектом є «Ось ми які!» Ми — це кожен клас-родина з його неповторним характером і кожний учень як непересічна особистість. Це неповторне шоу, під час якого клас звітується про пророблену за рік роботу, гордиться своїми перемогами, показує, що виготовлено власними руками, ділиться планами на наступний рік. Активну участь у підготовці та проведенні цього дійства беруть батьки наших учнів. А ще кожен може показати свої таланти у шкільному фестивалі дитячої творчості «Перлинка», який зазвичай проходить у кілька етапів, бо бажаючих співати, танцювати, декламувати, інсценувати, грати на різних музичних інструментах дуже багато. Потім найкращі номери включаються у щорічний творчий звіт школи перед батьками учнів та громадою міста, що проходить на сцені Палацу культури.
— Чи відчувається співпраця батьків з педагогічним колективом школи?
— Варто особливо відзначити той факт, що за останні роки помітно зростає активність батьків у всіх сферах діяльності школи. Вони з неабиякою відповідальністю беруть участь у позакласних заходах, з великою зацікавленістю — у батьківських зборах, з бажанням — у покращенні естетичного вигляду класних кімнат, організовують екскурсії, проводять спортивні змагання...
— Любове Георгіївно, чи ніколи не шкодували за тим, що обрали для себе в житті таку непросту професію — бути вчителем, а нині — ще й організатором, керівником навчального закладу?
— Не шкодувала, а навпаки — я щаслива, що упродовж 28 років працюю саме у другій школі, де залюбки трудяться і постійно вчаться педагоги, де розум і вихованість є пріоритетами у школярів, де на перший план виходять загальнолюдські цінності. Школа-родина гостинно відчиняє двері для всіх, хто хоче жити і зростати саме за такими законами.
— Любове Георгіївно, що малося на увазі, коли друга школа отримала назву «Школи-родини»?
— Нашою метою є те, щоб навчальний заклад був школою радості для учнів, школою творчості для вчителів, школою спокою для батьків. Над створенням саме таких умов працює дружний, високопрофесійний колектив однодумців. Про якість освіти свідчать результати зовнішнього незалежного тестування: за визначеним середнім балом маємо почесне ІІ місце.
— Яким ви бачите місце вчителя в тих реформах, які відбуваються в школі?
— Зміна основних завдань, які ставляться перед сучасною школою, передбачає зміну вчителя. Тому адміністрацією школи запроваджено й успішно реалізується експеримент обласного значення «Впровадження в управлінську діяльність школи інтерактивних технологій як умова успішного розвитку навчального закладу»; результатом якого є поява у вчителів мотивації неперервного саморозвитку; формування у них креативного стилю мислення.
Дбаємо і про зміну: плідно працює клуб молодих учителів «Діалог», на засіданні якого не тільки вивчається методика викладання предметів, а й практично опрацьовуються педагогічні ситуації. А у кінці навчального року проходить конкурсна програма «Іспит на зрілість».
Переконані, що основою виховання залишилась мудрість народного родинознавства й традицій батьківсько-материнської педагогіки в їх новітньому піднесенні й розвитку. Тому й звернулися до джерел родинності і реформувалися у школу-родину.
— Що саме має змінитися в результаті такого реформування?
— Програма функціонування нашої школи-родини має п’ять основних напрямків. Перший з них — засвоєння багатств народної культури через ідеали Добра, Любові, Честі, Правди, Краси. Це забезпечується через уведення відповідних спецкурсів, інтегрування курсу «Християнська етика» через предмети суспільно-гуманітарного циклу, проведення серії виховних годин «10 уроків добра», початок навчального дня з «Ранкових зустрічей».
У нашому навчальному закладі створюються класи-родини, діяльність яких визначається новим стилем взаємовідносин між сім’єю і школою: на зміну недовір’ю і відчуженості приходять колегіальність прийняття рішень, зацікавленість та сприяння розвитку класів-родин. У кожному класі створено фотовиставки «Роде наш красний» або «Моя сім’я», де розміщені сімейні фотографії учнів класу, фотографії їх спільних справ тощо. У всіх вікових групах розроблений самими вихованцями Кодекс цінностей, який вказує чіткі шляхи, орієнтири в основних галузях життєдіяльності, в яких дитині належить існувати: серед людей, наодинці з собою, в природі, культурі.
Є давня притча про каменярів, які працювали поруч. Один, відповідаючи на питання, що він робить, сказав, що везе тачку з камінням, інший — що будує собор. Ми пам’ятаємо вічну істину: обдаровані і талановиті всі без винятку діти. Віднайти, розвинути, підтримати іскорку Божого дару, вміння бачити за купою каміння собор небаченої краси — так розуміють своє покликання вчителі нашої школи.
— Як же знайти цю стежину до кожного дитячого серця, адже всі вони — такі різні?
— До кожної дитини, до кожного дитячого серця потрібно знайти свій підхід, щоб воно розкрилося назустріч знанням, вчителю, щоб йому комфортно було саме в цьому колективі. Тому з вересня 2008 року у школі працює клас розвивального навчання. У старшій школі — суспільно-гуманітарний профіль. Цікаво учням і на уроках, і в позаурочний час. Вони не готуються до життя, а будують його, формуючи основні життєві компетенції. З ініціативи наших учнів діє відео-лекторій, цікаво проходять заняття у клубах «Відродження» та «Європейська родина», науковому товаристві «Паросток», у секціях шкільного учнівського парламенту та «Веселковій раді», впроваджуються у життя проекти, калейдоскопом проходять захоплюючі конкурсні програми...
Одним із пріоритетів навчально-виховної роботи у школі є виховання культури здоров’я дітей та молоді, формування здорового способу життя та навичок відповідної поведінки. Цьому сприяють спортивні свята та ігри, фізкультхвилинки під час уроків, рухлива перерва, ранкова зарядка, інтегрування курсу «Вивчаємо психологію» у викладання базових предметів, зустрічі з лікарями, тренінги відповідно до програми «Рівний рівному».
Найбільшим і найважливішим проектом є «Ось ми які!» Ми — це кожен клас-родина з його неповторним характером і кожний учень як непересічна особистість. Це неповторне шоу, під час якого клас звітується про пророблену за рік роботу, гордиться своїми перемогами, показує, що виготовлено власними руками, ділиться планами на наступний рік. Активну участь у підготовці та проведенні цього дійства беруть батьки наших учнів. А ще кожен може показати свої таланти у шкільному фестивалі дитячої творчості «Перлинка», який зазвичай проходить у кілька етапів, бо бажаючих співати, танцювати, декламувати, інсценувати, грати на різних музичних інструментах дуже багато. Потім найкращі номери включаються у щорічний творчий звіт школи перед батьками учнів та громадою міста, що проходить на сцені Палацу культури.
— Чи відчувається співпраця батьків з педагогічним колективом школи?
— Варто особливо відзначити той факт, що за останні роки помітно зростає активність батьків у всіх сферах діяльності школи. Вони з неабиякою відповідальністю беруть участь у позакласних заходах, з великою зацікавленістю — у батьківських зборах, з бажанням — у покращенні естетичного вигляду класних кімнат, організовують екскурсії, проводять спортивні змагання...
— Любове Георгіївно, чи ніколи не шкодували за тим, що обрали для себе в житті таку непросту професію — бути вчителем, а нині — ще й організатором, керівником навчального закладу?
— Не шкодувала, а навпаки — я щаслива, що упродовж 28 років працюю саме у другій школі, де залюбки трудяться і постійно вчаться педагоги, де розум і вихованість є пріоритетами у школярів, де на перший план виходять загальнолюдські цінності. Школа-родина гостинно відчиняє двері для всіх, хто хоче жити і зростати саме за такими законами.
Розмовляла Лариса ГЕМБАРСЬКА
На фото: перший дзвоник 2009 у ЗОШ №2
На фото: перший дзвоник 2009 у ЗОШ №2
Коментарі відсутні