ЗАПИТАННЯ ДО СВЯЩЕНИКА
- 821
- коментар(і)
- 11-12-2009 02:02
НА ЗАПИТАННЯ ВІДПОВІДАЄ БЛАЖЕННІШИЙ МИТРОПОЛИТ ВОЛОДИМИР:
— У чому головний сенс Різдвяного посту?
— Різдвяний піст (28 листопада-6 січня), як і інші багатоденні пости? встановлений ще за часів перших християн. Колись це був час не тільки підготовки до Різдва, але й часом навчання для тих, хто бажав прийняти хрещення і стати християнином. Мета Різдвяного посту — гідно підготуватися до зустрічі Христа Спасителя, який прийшов у світ заради нашого спасіння.
— Щоб Ви порадили тим, хто вирішив постувати вперше?
— По-перше, пригадати слова Самого Христа, який каже: «іго Моє благо, і тягар Мій легким є». Тобто не треба думати, що постувати — це сумно і важко. Християни традиційно називають піст радісним та легким — справжньою весною душі.
По-друге, нізащо не залишати розпочатої справи посту. Піст — це шлях. І якщо трапляються падіння, треба знаходити у собі сили підводитися і крокувати далі.
І останнє, піст — це не дієта. Тому треба пам’ятати, що головним є піст душі. Тому необхідно приділити увагу молитві і добрим справам. Необхідно читати Святе Письмо, відвідувати храм, сповідатися, причащатися Святих Христових Тайн, допомагати ближнім, відвідувати хворих тощо.
При цьому треба пам’ятати слова Христа про те, що піст не повинен бути зовнім для людей, а внутрішнім таємним, і тоді «Отець твій, що бачить таємне, віддасть тобі явно».
— Чи можна у піст вживати вітаміни або різні трав’яні настоянки для підтримання імунітету. Чи не є це недовірою до Господа, який підримує тих, хто постує?
— Один із подвижників благочестя казав, що тіло — це осел, який везе нас до Царства Небесного. Якщо його недогодувати, — він вмре, а якщо перегодувати, — сказиться.
Тож постувати треба таким чином, щоб були сили виконувати той послух або роботу, яку на вас покладено.
А вітаміни та відвари з трав не є скоромною їжею. Тому їх можна вживати у піст.
— Что означает сухоядение, можно ли употреблять воду в эти дни?
— Сухоядение — это, согласно церковного устава, вкушение невареной пищи и пищи, приготовленной без растительного масла. К употреблению воды это не имеет отношения.
— Що таке православна медицина? Чи існує вона взагалі? Де у Києві її практикують? Чим вона відрізняється від звичайної?
— Сказати, чи існує православна медицина, важко. І чи можна назвати медициною випадки чудесного зцілення від хвороб після молитви до Бога, або від чудотворних ікон та святих мощей... Церква вшановує святих цілителів — великомученика Пантелеймона, преподобного Агапіта Печерського, безсребреників Косьму і Даміана та інших. Але вони не були лікарями в сучасному розумінні. Ми також знаємо багато випадків зцілення святими людей та постійно звертаємося до них із проханнями про допомогу. Але чи є це медициною?.. Існують православні лікарі, які об’єднуються у товариства православних лікарів. У Києві майже при кожній лікарні є лікарняний храм або молитовна кімната. Опікується лікарняними храмами Києва та православними лікарями настоятель храму святителя Михаїла, першого митрополита Київського, що діє при центральній міській клінічній лікарні №14 (вул. Шовковична, 39/1), протоієрей Роман Барановський. Можете зателефонувати до нього: 255-15-58, 294-55-82.
— Доброго дня. Мені 40 років, я хворію астмою, стан погіршується. У мене є бажання, якщо воля Господня, — у відпустці декілька тижнів пожити під святим покровом жіночого монастиря, побути разом із сестрами. У мене іще малі діти, і останнім часом я впевнена, що це мені допоможе. Скажіть, будь ласка, чи це можливо взагалі.
— Шановна сестро у Христі Олено! Звичайно, це можливо, але Вам потрібно знайти монастир, куди Вам буде зручно дістатися, і де Вас зможуть прийняти.
Наша довідка. Найближчі до Новограда-Волинського жіночі монастирі:
— У чому головний сенс Різдвяного посту?
— Різдвяний піст (28 листопада-6 січня), як і інші багатоденні пости? встановлений ще за часів перших християн. Колись це був час не тільки підготовки до Різдва, але й часом навчання для тих, хто бажав прийняти хрещення і стати християнином. Мета Різдвяного посту — гідно підготуватися до зустрічі Христа Спасителя, який прийшов у світ заради нашого спасіння.
— Щоб Ви порадили тим, хто вирішив постувати вперше?
— По-перше, пригадати слова Самого Христа, який каже: «іго Моє благо, і тягар Мій легким є». Тобто не треба думати, що постувати — це сумно і важко. Християни традиційно називають піст радісним та легким — справжньою весною душі.
По-друге, нізащо не залишати розпочатої справи посту. Піст — це шлях. І якщо трапляються падіння, треба знаходити у собі сили підводитися і крокувати далі.
І останнє, піст — це не дієта. Тому треба пам’ятати, що головним є піст душі. Тому необхідно приділити увагу молитві і добрим справам. Необхідно читати Святе Письмо, відвідувати храм, сповідатися, причащатися Святих Христових Тайн, допомагати ближнім, відвідувати хворих тощо.
При цьому треба пам’ятати слова Христа про те, що піст не повинен бути зовнім для людей, а внутрішнім таємним, і тоді «Отець твій, що бачить таємне, віддасть тобі явно».
— Чи можна у піст вживати вітаміни або різні трав’яні настоянки для підтримання імунітету. Чи не є це недовірою до Господа, який підримує тих, хто постує?
— Один із подвижників благочестя казав, що тіло — це осел, який везе нас до Царства Небесного. Якщо його недогодувати, — він вмре, а якщо перегодувати, — сказиться.
Тож постувати треба таким чином, щоб були сили виконувати той послух або роботу, яку на вас покладено.
А вітаміни та відвари з трав не є скоромною їжею. Тому їх можна вживати у піст.
— Что означает сухоядение, можно ли употреблять воду в эти дни?
— Сухоядение — это, согласно церковного устава, вкушение невареной пищи и пищи, приготовленной без растительного масла. К употреблению воды это не имеет отношения.
— Що таке православна медицина? Чи існує вона взагалі? Де у Києві її практикують? Чим вона відрізняється від звичайної?
— Сказати, чи існує православна медицина, важко. І чи можна назвати медициною випадки чудесного зцілення від хвороб після молитви до Бога, або від чудотворних ікон та святих мощей... Церква вшановує святих цілителів — великомученика Пантелеймона, преподобного Агапіта Печерського, безсребреників Косьму і Даміана та інших. Але вони не були лікарями в сучасному розумінні. Ми також знаємо багато випадків зцілення святими людей та постійно звертаємося до них із проханнями про допомогу. Але чи є це медициною?.. Існують православні лікарі, які об’єднуються у товариства православних лікарів. У Києві майже при кожній лікарні є лікарняний храм або молитовна кімната. Опікується лікарняними храмами Києва та православними лікарями настоятель храму святителя Михаїла, першого митрополита Київського, що діє при центральній міській клінічній лікарні №14 (вул. Шовковична, 39/1), протоієрей Роман Барановський. Можете зателефонувати до нього: 255-15-58, 294-55-82.
— Доброго дня. Мені 40 років, я хворію астмою, стан погіршується. У мене є бажання, якщо воля Господня, — у відпустці декілька тижнів пожити під святим покровом жіночого монастиря, побути разом із сестрами. У мене іще малі діти, і останнім часом я впевнена, що це мені допоможе. Скажіть, будь ласка, чи це можливо взагалі.
— Шановна сестро у Христі Олено! Звичайно, це можливо, але Вам потрібно знайти монастир, куди Вам буде зручно дістатися, і де Вас зможуть прийняти.
Наша довідка. Найближчі до Новограда-Волинського жіночі монастирі:
- Свято-Георгіївський Городницький чоловічий монастир (ставропігійний), смт. Городниця Новоград-Волинського р-ну, тел.: 6-53-52, намісник — архімандрит Олександр (Нестерчук).
- Святої Анастасії Римлянині Житомирський жіночий монастир, м.Житомир вул.Соснова, 13-а, тел.: (0412) 24-56-56, старша сестра — схимонахиня Рафаїла (Чернецька).
- Свято-Різдва Христового Червонський жіночий монастир, смт.Червоне Андрушівського р-ну, тел.: (04136) 4-61-42. Старша сестра — монахиня Мінодора (Кондратько).
- Свято-Троїцький Корецький жіночий монастир (ставропігійний), м.Корець Рівненської обл., вул.Київська, 56, тел.: (03651) 2-15-55, настоятелька — ігуменя Наталія (Ільчук).
- Свято-Миколаївський Городоцький жіночий монастир, с.Городок Рівненського р-ну Рівненської обл., тел.: (03622) 1-78-27, 1-79-71, настоятелька — ігуменя Михаїла (Заєць).
- Свято-Покровський Гощанський жіночий монастир, смт.Гоща Рівненської обл., тел.: (03650) 2-24-35, настоятелька — ігуменя Ірина (Сачук).
- Святої праведної Анни жіночий монастир, м.Славута Хмельницької обл., вул.Жовтнева, 9, тел.: (03842) 2-49-36, старша сестра — Лідія (Дмитрук).
- Святого Благовірного Великого князя Олександра Невського жіночий монастир, с.Чернієвка Полонського р-ну, Хмельницької обл., тел.: (04144) 6-16-13, настоятелька — монахиня Гликерія (Сикорська).
Коментарі відсутні