НЕ МОЖНА ЗИМОЮ ЯК НЕБУДЬ...
- 444
- коментар(і)
- 18-12-2009 01:08
Ну от і дочекалися! Так з гіркотою та іронією говорять про сніг та ожеледицю і професійні водії, і ті, хто своїми «аматорськими» силами намагаються вирішувати проблеми пересування за допомогою власного автомобіля. Якщо запитати у будь-якого водія про принадливі характеристики зими, він не назве жодної, бо навіть тоді, коли автомобіль має ідеальний стан і двигун запускається з півоберту, доводиться сідати в холодний салон, і, потираючи ніс та руки, чекати, доки повітря в ньому дозволить трішки розправити скоцюблені від холоду плечі. А що говорити про тих, у кого аккумулятор «слабенький», щілини в дверях такі, що не зігрієшся, навіть розклавши багаття усередині салону? Але, попри всі неприємні моменти, затяті автомобілісти рідко залишають своїх улюблених «залізних коней» біля будинків та на стоянках навіть узимку.
«Ну, все» — з полегшенням зітхає водій, коли двигун вже розмірено і впевнено рокоче на холостих обертах, термостат показує нормальну роботу, а вікна розмерзлися і навколишній світ став доступний оку. Тепер на весь день є свій теплий «дім» і засіб пересування. Не треба штовхатися серед пасажирів на автобусній зупинці та чекати маршрутку, відбиваючи ногами чечітку.
Але все лише починається. Державтоінспекція радить і новачкам, і водіям зі стажем не ризикувати. Відсутність досвіду, слизькі дороги та не завжди якісні протектори можуть стати причиною біди. Транспортний потік у зимовий період стає помітно меншим. Та кількість дорожньо-транспортних пригод невпинно зростає саме взимку. Причини банальні. Недотримання дистанції, погана робота комунальних служб, ті ж шини...
Як правило, зіткнення за таких обставин викликають не лише матеріальні проблеми з відновлення автомобілів. А, як побачите купу понівеченого металу, — будьте впевнені, що наведені вище фактори тут ні до чого. І рідко вони стосуються безпосередньо водіїв-новачків. У таких «зимових» ДТП винуватцем є той же фактор, що і за «літніх»: перевищення швидкості, порушення правил обгону, невиправдані різкі маневри на слизькій поверхні доріг, а загалом це називається зловживанням безпекою дорожнього руху. Такі горе-водії завжди поспішають, переоцінюють свої здібності щодо керування автомобілем, у них завжди підвищений кураж з приводу можливостей свого транспортного засобу, а хамську поведінку на дорозі вони підсилюють постійними надриваннями клаксона. Під час зупинки такого водія, останній не завжди адекватно реагує на зауваження, як потрібно вести себе на дорогах взагалі і, конкретно, взимку. Висловлюватись так жорстко дозволяє власний досвід і обурення сотень водіїв. Отже, приводів торкнутися етичного боку цієї проблеми аж надто. Тому працівниками Державтоінспекції вживаються конкретні заходи щодо впливу на таких «жокеїв» у вигляді проведення відпрацювань та рейдів, направлених на профілактику та недопущення дорожньо-транспортних пригод, виявлення грубих порушень Правил дорожнього руху.
А давати поради тим, хто «вишиває хрестиком» по слизькій дорозі, — справа марна. Різко маневруючи зі смуги на смугу, змушуючи оточуючих або гальмувати, або навпаки — натискати на акселератор, щоб не зіткнутися з таким «героєм», вони виграють у результаті відстань у кілька корпусів автомобілів. Можливо, колись такі водії затямлять, що на сильному холоді шини втрачають свою еластичність, відбувається значне зниження коефіцієнту зчеплення коліс з поверхнею покриття дороги, і автомобіль на великій швидкості та за різких маневрів починає «вести». Добре, якщо цей факт стане їм відомим не з міліцейського протоколу і результатів експертизи за фактом скоєної ними ДТП.
Що ж до дисциплінованих водіїв, котрі розуміють, що автомобіль — це завжди ризик, то можемо лише запропонувати не нервувати надмірно. Пам’ятаєте принцип «ДДД»?
Вражаючі цифри міліцейської статистики, на жаль, нікого не виховують і не переконують. На наших дорогах стає з кожним днем «тісніше», причому, в транспортних потоках переважають швидкісні автомобілі, для вправного керування котрими потрібна неабияка майстерність. А майстерність — це не вищання гальм на віражах і не свист вітру за вікнами. Справжній майстер той, хто кожної миті безпомилково прогнозує зміни в дорожній обстановці і адекватно реагує на них.
Можливо, хтось і запитає, навіщо мені все, що я прочитав? Я впевнений у тому, що хтось із водіїв прочитає цю статтю і буде обачнішим на дорогах. Береженого — Бог береже, і, можливо, комусь поради, застереження та звернення Державтоінспекції врятують життя та застережуть від каліцтва, а це, погодьтесь зі мною, не така вже мала плата, як для Державтоінспекції за її роботу.
Шановні водії! Вибирайте швидкість руху в залежності від дорожніх умов. Пам’ятайте, що перевищення швидкісних режимів — головна причина ДТП з тяжкими наслідками.
Будьте обережні на слизькій дорозі. Вибирайте швидкість, яка забезпечить повну безпечність при русі і гальмуванні.
Постійно виявляйте попередженість у відношенні до пішоходів, надавайте їм перевагу в русі при проїзді перехресть і пішоходних переходів. Особливо будьте уважні в місцях можливої появи дітей на дорозі. Вам належить головна роль у попередженні ДТП.
«Ну, все» — з полегшенням зітхає водій, коли двигун вже розмірено і впевнено рокоче на холостих обертах, термостат показує нормальну роботу, а вікна розмерзлися і навколишній світ став доступний оку. Тепер на весь день є свій теплий «дім» і засіб пересування. Не треба штовхатися серед пасажирів на автобусній зупинці та чекати маршрутку, відбиваючи ногами чечітку.
Але все лише починається. Державтоінспекція радить і новачкам, і водіям зі стажем не ризикувати. Відсутність досвіду, слизькі дороги та не завжди якісні протектори можуть стати причиною біди. Транспортний потік у зимовий період стає помітно меншим. Та кількість дорожньо-транспортних пригод невпинно зростає саме взимку. Причини банальні. Недотримання дистанції, погана робота комунальних служб, ті ж шини...
Як правило, зіткнення за таких обставин викликають не лише матеріальні проблеми з відновлення автомобілів. А, як побачите купу понівеченого металу, — будьте впевнені, що наведені вище фактори тут ні до чого. І рідко вони стосуються безпосередньо водіїв-новачків. У таких «зимових» ДТП винуватцем є той же фактор, що і за «літніх»: перевищення швидкості, порушення правил обгону, невиправдані різкі маневри на слизькій поверхні доріг, а загалом це називається зловживанням безпекою дорожнього руху. Такі горе-водії завжди поспішають, переоцінюють свої здібності щодо керування автомобілем, у них завжди підвищений кураж з приводу можливостей свого транспортного засобу, а хамську поведінку на дорозі вони підсилюють постійними надриваннями клаксона. Під час зупинки такого водія, останній не завжди адекватно реагує на зауваження, як потрібно вести себе на дорогах взагалі і, конкретно, взимку. Висловлюватись так жорстко дозволяє власний досвід і обурення сотень водіїв. Отже, приводів торкнутися етичного боку цієї проблеми аж надто. Тому працівниками Державтоінспекції вживаються конкретні заходи щодо впливу на таких «жокеїв» у вигляді проведення відпрацювань та рейдів, направлених на профілактику та недопущення дорожньо-транспортних пригод, виявлення грубих порушень Правил дорожнього руху.
А давати поради тим, хто «вишиває хрестиком» по слизькій дорозі, — справа марна. Різко маневруючи зі смуги на смугу, змушуючи оточуючих або гальмувати, або навпаки — натискати на акселератор, щоб не зіткнутися з таким «героєм», вони виграють у результаті відстань у кілька корпусів автомобілів. Можливо, колись такі водії затямлять, що на сильному холоді шини втрачають свою еластичність, відбувається значне зниження коефіцієнту зчеплення коліс з поверхнею покриття дороги, і автомобіль на великій швидкості та за різких маневрів починає «вести». Добре, якщо цей факт стане їм відомим не з міліцейського протоколу і результатів експертизи за фактом скоєної ними ДТП.
Що ж до дисциплінованих водіїв, котрі розуміють, що автомобіль — це завжди ризик, то можемо лише запропонувати не нервувати надмірно. Пам’ятаєте принцип «ДДД»?
Вражаючі цифри міліцейської статистики, на жаль, нікого не виховують і не переконують. На наших дорогах стає з кожним днем «тісніше», причому, в транспортних потоках переважають швидкісні автомобілі, для вправного керування котрими потрібна неабияка майстерність. А майстерність — це не вищання гальм на віражах і не свист вітру за вікнами. Справжній майстер той, хто кожної миті безпомилково прогнозує зміни в дорожній обстановці і адекватно реагує на них.
Можливо, хтось і запитає, навіщо мені все, що я прочитав? Я впевнений у тому, що хтось із водіїв прочитає цю статтю і буде обачнішим на дорогах. Береженого — Бог береже, і, можливо, комусь поради, застереження та звернення Державтоінспекції врятують життя та застережуть від каліцтва, а це, погодьтесь зі мною, не така вже мала плата, як для Державтоінспекції за її роботу.
Шановні водії! Вибирайте швидкість руху в залежності від дорожніх умов. Пам’ятайте, що перевищення швидкісних режимів — головна причина ДТП з тяжкими наслідками.
Будьте обережні на слизькій дорозі. Вибирайте швидкість, яка забезпечить повну безпечність при русі і гальмуванні.
Постійно виявляйте попередженість у відношенні до пішоходів, надавайте їм перевагу в русі при проїзді перехресть і пішоходних переходів. Особливо будьте уважні в місцях можливої появи дітей на дорозі. Вам належить головна роль у попередженні ДТП.
О.ПАВЛЮК, начальник ВДАІ м.Новоград-Волинський, підполковник міліції
Коментарі відсутні