ПРО СУБСИДІЇ — ІЗ ПЕРШИХ ВУСТ

Програма житлових субсидій залишається головним механізмом забезпечення соціального захисту населення в умовах підвищення цін та тарифів на житлово-комунальні послуги та гарантує малозабезпеченим громадянам стабільність витрат на оплату комунальних послуг, незалежно від зміни їх вартості.
Ряд вагомих змін до діючого законодавства внесено постановою Кабінету Міністрів України від 14.07.10 №621 «Про посилення соціального захисту населення під час оплати житлово-комунальних послуг», якою змінено порядок призначення та розрахунку субсидій на оплату житлово-комунальних послуг, а також значно спрощено процедуру надання документів до органів праці та соціального захисту населення, що зробить процес оформлення житлових субсидій максимально доступним для громадян.
До цього часу для призначення житлових субсидій необхідно було надати органам праці та соціального захисту населення більше восьми довідок, у тому числі з кожної організації, що надає житлово-комунальні послуги (водо-, тепло-, газопостачання і т.д.).
Відтепер суттєво скорочено перелік документів, необхідних для призначення субсидії. Зокрема, працюючим громадянам необхідно подати лише заяву на отримання субсидії, декларацію (форма яких, до речі, значно спрощена) та довідки про доходи, а пенсіонери мають надати заяву та декларацію, які будуть розіслані їм поштою.
Водночас, дані за спожиті комунальні послуги будуть надаватися відповідними підприємствами комунальної сфери на запити управління праці та соціального захисту населення без залучення громадян в установлений законодавством термін.
Крім спрощення умов отримання субсидій, зазначеною постановою знижено поріг обов’язкового відсотка платежу за житлово-комунальні послуги:
з 20% до 15% — для працюючих осіб та з 15% до 10% — для непрацездатних громадян (пенсіонерів, інвалідів), що дає можливість малозабезпеченим верствам населення компенсувати підвищення цін та тарифів.
Тобто, сім’ї з досить високими статками будуть сплачувати вартість наданих житлово-комунальних послуг у повному обсязі, разом з тим пенсіонери, які сплачували за ці послуги 15% своєї пенсії, тепер будуть платити лише 10%.
Як бачимо, зазначені зміни є суттєвими і дають можливість значній частині громадян скористатися своїм правом та звернутися за призначенням житлової субсидії до управліня праці та соціального захисту населення за місцем реєстрації.
З метою забезпечення належного обслуговування громадян в управлінні соціального захисту змінено графік роботи із запровадженням продов-женого робочого дня з 8-00 до 20-00 години та чергування спеціалістів у вихідний день — суботу, з 9-00 до 13-00, за таким самим графіком працює телефон «гарячої лінії» — 5-53-95.
Слід зазначити що, спеціалістами управління праці буде надано допомогу в оформленні необхідних документів інвалідам та іншим особам з обмеженими фізичними можливостями.
Разом з тим, в управлінні праці та соціального захисту населення для громадян давно вже передбачено можливість попереднього запису на прийом до фахівців по телефону: 5-53-95 та безпосередньо в приміщенні управління у зручний для відвідувачів час.
Для більш детального інформування населення з питань призначення субсидії управлінням праці та соціального захисту населення періодично будуть надаватись роз’яснення, а також конкретні приклади розрахунку та призначення житлових субсидій.
О.ПОНОМАРЕНКО, заступник нач. МУПСЗН

ПРИКЛАД
У жовтні (з початку опалювального сезону) звертається сім’я, склад якої три особи (батько, мати, дитина дошкільного віку).Проживає сім’я в квартирі загальною площею 47,8 м2. Засобів обліку споживання води та газу немає. Тож сума сплати за комунальні послуги становитиме:
4 квартплата ОСББ «ЗОРЯ» — 47,8 м2 • 1,20 грн. = 57,36 грн.;
4 опалення — 47,8 м2 • 5,10 грн. = 243,78 грн.;
4 водовідведення — 31,92 грн. • 3 особи = 95,76 грн.;
4 газопостачання — 9,73 грн. • 3 особи = 29,19 грн.;
4 електроенергія — 90 кВт • 0,2436 грн. = 21,92 грн.
Всього — 448,01 грн.
Батько працює слюсарем на підприємстві, нарахована зарплата:
квітень 2010 р. — 910,00 грн.;
травень 2010 р. — 896,56 грн.;
червень 2010 р. — 652,31 грн.;
липень 2010 р. — 986,36 грн.;
серпень 2010 р. — 971,00 грн.;
вересень 2010 р. — 653,00 грн.
Всього — 5069,23 грн.
Мати працює вихователем дитячого садочку, нарахована зарплата:
квітень 2010 р. — 891,00 грн.;
травень 2010 р. — 846,58 грн.;
червень 2010 р. — 789,31 грн.;
липень 2010 р. — 864,36 грн.;
серпень 2010 р. — 945,08 грн.;
вересень 2010 р. — 673,76 грн.
Всього — 5010,09 грн.
Сукупний дохід сім’ї становить: 5069,23 грн.+ 5010,09 грн. = 10079,32 грн.
Середньомісячний сукупний дохід — 10079,32 грн.: 6 місяців = 1679,89 грн.
Середньомісячний дохід на одного прописаного — 1679,89 : 3 особи = 559,96 грн.
Оскільки середньомісячний дохід на одного прописаного перевищує встановлену вартісну величину межі малозабезпеченості на момент звернення (430,5 грн.), — сім’я сплачуватиме за умови призначення житлової субсидії за комунальні послуги 15 відсотків сукупного доходу, а саме:
1679,89 грн. • 15% = 251,98 грн.
Визначаємо загальний розмір призначеної субсидії:
448,01 грн. (сума комунальних послуг) — 251,98 грн. (відсоткова сума) = 196,03 грн.
Отже, загальний розмір призначеної субсидії — 196,03 грн.