«НЕЛЕГАЛЬНІ» МОПЕДИ АБО ОСОБЛИВОСТІ МІСЦЕВОЇ РЕЄСТРАЦІЇ
- Актуально
- 1768
- коментар(і)
- 05-09-2008 22:24
Для тих, хто має мопед (а по-народному — скутер), нині настали непрості часи — їдеш і роззираєшся на всі боки, чи не причаївся де бува якийсь «даішник». І не скільки цього «даішника» боятися треба через те, що може «штрафонути» за порушення правил дорожнього руху, — стільки тому, що мопеди сьогодні практично «поза законом». Ні, користуватися цими транспортними засобами офіційно ніхто не заборонив — просто ситуація розгортається так, що одні придумали й ухвалили рішення, а інші — не можуть його виконати. А десь посередині між вищезгаданими — водії мопедів, які опинилися без вини винними.
А тепер про все детальніше. Ще на початку цього року міська влада загорілася бажанням дещо навести лад на міських дорогах. Ініціатива, поза сумнівом, гідна похвали — на вулицях справді інколи такі порушення правил дорожнього руху можна побачити, що аж «мороз по шкірі». До числа найбільших порушників майже одноголосно зарахували водіїв мопедів, адже, враховуючи доступність цього транспортного засобу, ним користуються всі, кому не лінь. І нерідко навіть ті, хто про правила дорожнього руху чув у кращому випадку по телевізору чи від своїх знайомих.
Аби впорядкувати ситуацію з мопедистами, було розроблено проект рішення, що винесли на розгляд сесії міської ради. Там знову трохи порадилися, частково врахували пропозиції, що прозвучали під час громадських слухань із цього питання, й ухвалили: запровадити на території міста Новограда-Волинського тотальну реєстрацію мопедів із робочим об’ємом двигуна до 50 кубічних сантиметрів (що включатиме отримання талону про реєстрацію і номерного знака на мопед), а всіх, хто керуватиме цими транспортними засобами, зобов’язали мати при собі картку водія (або водійські права, в кого такі є). І хоча документи загальнодержавного рівня (чинні правила дорожнього руху) реєструвати мопед не зобов’язують, ухвалюючи дане рішення, місцеві депутати посилалися на досвід Вінницької обласної ради, яка на своїй території вже щось подібне ввела. Рішення повинно було набути чинності з 1 червня цього року, трохи згодом цю дату пересунули на 1 липня, а тоді ще далі — на 1 серпня.
Зрештою нововведення таки вступило в дію. І що ми отримали? Замість впорядкування — додатковий безлад. Ось типовий його прояв, описаний одним власником мопеда, котрий звернувся із проблемою до газети «Звягель-Інформ» (зі схожою проблемою до нас звернулося близько десятка місцевих жителів).
— Я вже три тижні поспіль намагаюся зареєструвати свій мопед у місцевому відділі реєстраційно-екзаменаційної роботи, однак усі мої спроби марні, — розповідає місцевий житель Борис. — У реєстрації, яка, до речі, коштує 120 гривень, мені відмовляють. Кажуть, що немає можливості це зробити, бо відсутні номерні знаки. Чи ще там чогось немає — то вже не мій клопіт. Я звертаюся туди ледь не щодня, а результату нуль. Мені й моїй дружині (яка зараз закінчує курси, щоб отримати картку водія мопеда) цей транспортний засіб вкрай необхідний — і на роботу треба їздити, і матір провідати, яка живе в селі. Натомість, коли їдеш на незареєстрованому мопеді, спиняють «даішники» і забирають транспорт на штрафмайданчик. За кожну добу простою на такому майданчику треба сплатити 28 гривень (плюс ще 8,50 штрафу). Виходить, що і зареєструвати мопед не можуть, і їздити на ньому не дають!
Можна не сумніватися, що людей, які зіткнулися з описаною проблемою, в Новограді-Волинському сотні. Натомість, уже зареєстрованих мопедів по місту, судячи з побаченого, — одиниці. У чому причина проблем із реєстрацією, і коли ситуація нарешті налагодиться — із таким питанням ми звернулися до працівників Новоград-Волинського відділу реєстраційно-екзаменаційної роботи (ВРЕР).
Як розповів інспектор ВРЕР Микола Гнесь, затримка із реєстрацією мопедів, що дійсно має місце, пов’язана із відсутністю державних номерних знаків. Починаючи з 1 серпня, коли рішення міської ради про реєстрацію транспортних засобів із робочим об’ємом двигуна до 50 кубічних сантиметрів набуло чинності, місцевий ВРЕР отримав лише 120 номерних знаків. Відповідно, таку кількість мопедів було успішно зареєстровано. Відтоді, доки на обласному рівні тривала процедура визначення переможця тендера на виготовлення нової партії номерних знаків, реєстрація була призупинена. Однак, як запевнив інспектор, вже з цього вівторка (2 вересня) реєстрація поновиться — наразі вже отримано 150 номерних знаків на мопеди (за прогнозами — на три дні роботи). Утім, як обіцяють, по мірі необхідності їх число буде збільшуватися.
Тож, якщо вірити працівникам ВРЕР, проблема із реєстрацією мопедів поступово має розв’язатися. От тільки наскільки безболісно пройде цей процес — це вже велике питання. Якщо б реєстрація відбувалася як заплановано і без затримок, то можна було б дещо зменшити ажіотаж. А от тепер навряд чи вдасться уникнути непорозумінь, сварок і черг.
А тепер про все детальніше. Ще на початку цього року міська влада загорілася бажанням дещо навести лад на міських дорогах. Ініціатива, поза сумнівом, гідна похвали — на вулицях справді інколи такі порушення правил дорожнього руху можна побачити, що аж «мороз по шкірі». До числа найбільших порушників майже одноголосно зарахували водіїв мопедів, адже, враховуючи доступність цього транспортного засобу, ним користуються всі, кому не лінь. І нерідко навіть ті, хто про правила дорожнього руху чув у кращому випадку по телевізору чи від своїх знайомих.
Аби впорядкувати ситуацію з мопедистами, було розроблено проект рішення, що винесли на розгляд сесії міської ради. Там знову трохи порадилися, частково врахували пропозиції, що прозвучали під час громадських слухань із цього питання, й ухвалили: запровадити на території міста Новограда-Волинського тотальну реєстрацію мопедів із робочим об’ємом двигуна до 50 кубічних сантиметрів (що включатиме отримання талону про реєстрацію і номерного знака на мопед), а всіх, хто керуватиме цими транспортними засобами, зобов’язали мати при собі картку водія (або водійські права, в кого такі є). І хоча документи загальнодержавного рівня (чинні правила дорожнього руху) реєструвати мопед не зобов’язують, ухвалюючи дане рішення, місцеві депутати посилалися на досвід Вінницької обласної ради, яка на своїй території вже щось подібне ввела. Рішення повинно було набути чинності з 1 червня цього року, трохи згодом цю дату пересунули на 1 липня, а тоді ще далі — на 1 серпня.
Зрештою нововведення таки вступило в дію. І що ми отримали? Замість впорядкування — додатковий безлад. Ось типовий його прояв, описаний одним власником мопеда, котрий звернувся із проблемою до газети «Звягель-Інформ» (зі схожою проблемою до нас звернулося близько десятка місцевих жителів).
— Я вже три тижні поспіль намагаюся зареєструвати свій мопед у місцевому відділі реєстраційно-екзаменаційної роботи, однак усі мої спроби марні, — розповідає місцевий житель Борис. — У реєстрації, яка, до речі, коштує 120 гривень, мені відмовляють. Кажуть, що немає можливості це зробити, бо відсутні номерні знаки. Чи ще там чогось немає — то вже не мій клопіт. Я звертаюся туди ледь не щодня, а результату нуль. Мені й моїй дружині (яка зараз закінчує курси, щоб отримати картку водія мопеда) цей транспортний засіб вкрай необхідний — і на роботу треба їздити, і матір провідати, яка живе в селі. Натомість, коли їдеш на незареєстрованому мопеді, спиняють «даішники» і забирають транспорт на штрафмайданчик. За кожну добу простою на такому майданчику треба сплатити 28 гривень (плюс ще 8,50 штрафу). Виходить, що і зареєструвати мопед не можуть, і їздити на ньому не дають!
Можна не сумніватися, що людей, які зіткнулися з описаною проблемою, в Новограді-Волинському сотні. Натомість, уже зареєстрованих мопедів по місту, судячи з побаченого, — одиниці. У чому причина проблем із реєстрацією, і коли ситуація нарешті налагодиться — із таким питанням ми звернулися до працівників Новоград-Волинського відділу реєстраційно-екзаменаційної роботи (ВРЕР).
Як розповів інспектор ВРЕР Микола Гнесь, затримка із реєстрацією мопедів, що дійсно має місце, пов’язана із відсутністю державних номерних знаків. Починаючи з 1 серпня, коли рішення міської ради про реєстрацію транспортних засобів із робочим об’ємом двигуна до 50 кубічних сантиметрів набуло чинності, місцевий ВРЕР отримав лише 120 номерних знаків. Відповідно, таку кількість мопедів було успішно зареєстровано. Відтоді, доки на обласному рівні тривала процедура визначення переможця тендера на виготовлення нової партії номерних знаків, реєстрація була призупинена. Однак, як запевнив інспектор, вже з цього вівторка (2 вересня) реєстрація поновиться — наразі вже отримано 150 номерних знаків на мопеди (за прогнозами — на три дні роботи). Утім, як обіцяють, по мірі необхідності їх число буде збільшуватися.
Тож, якщо вірити працівникам ВРЕР, проблема із реєстрацією мопедів поступово має розв’язатися. От тільки наскільки безболісно пройде цей процес — це вже велике питання. Якщо б реєстрація відбувалася як заплановано і без затримок, то можна було б дещо зменшити ажіотаж. А от тепер навряд чи вдасться уникнути непорозумінь, сварок і черг.
Олег БРЮХАНОВ, фото Віктора ТИМОЩУКА
Коментарі відсутні