У ДАІ ОБІЦЯЮТЬ: ВИХОВАННЯ ВОДІЇВ ПОЧНЕТЬСЯ З РЕМЕНЯ БЕЗПЕКИ

Звичайно, застосовувати дідівський метод вирощування законослухняної категорії учасників дорожнього руху ніхто не збирається. Хоча, в деяких випадках, це, можливо, і не завадило б. Мова йде про адміністративне посилення відповідальності за порушення правил використання пасивних засобів захисту — пасків безпеки.
Невігластво більшості водіїв справді вражає. Не пристібаються ременем, мовляв, незручно рухатися. Нісенітниця, це справа звички. Краще не пристібатися, оскільки в разі аварії є можливість вилетіти у лобове скло і тим самим зберегти життя. Ще більша дурниця. Лобове скло в сучасних машинах встановлено положисто. Отже, під час удару в нього людина однозначно закидає голову і ламає шию. А ще є й такі водії, котрі не тільки самі не пристібаються, але й не радять і своїм пасажирам, мовляв, існує таке повір’я: пристебнешся — точно потрапиш у ДТП. Чи можна за таких обставин говорити хоч про якусь крихту здорового глузду?
Неодноразові дослідження засвідчили, що паски безпеки допомагають уникнути смерті при зіткненні у 77 випадках із сотні, а при перекиданні автомобіля — в 91 випадку. Без цього пасивного засобу захисту можна загинути навіть внаслідок порівняно слабких зіткненнях, що мали місце при швидкості у 20 км/год.
Якщо не можна пройняти українську душу логічними доводами і наочними прикладами, ДАІ вирішила лобіювати питання більш прийнятними способами — бити порушників. Але не ­ременем, а гривнею. Сьогодні штраф за ігнорування пасків ­безпеки складає від 51 до 85 гривень. Проте, якщо водії нехтують сумою у 2,5-3,4 тисячі гривень за нетверезий стан за кермом, то їздити, не пристібаючись паском, вони тим більше не бояться. Можливо, внесення змін у санкцію відповідної статті змусить багатьох замислитися.
Ось вам і весь парадокс: в нашій країні для того, щоб людина подбала про власну безпеку, її потрібно покарати найстрашнішим — грошима. Словом, хрестіться, допоки не грянув грім.
УДАІ УМВС України в Житомирській області