«ЧЕКАЙТЕ, БУДЬ-ЛАСКА»

Прагнете оперативно дізнатися потрібний номер телефону? Що для цього треба зробити? Правильно — набрати добре відомі 09. Однак звичної оперативності — не дочекатися. У слухавці лунає монотонне — «чекайте, будь-ласка, чекайте, будь-ласка...», У більшості випадків після такого «чекайте, будь-ласка», дочекаєшся... коротких гудків. Та й некомпетентність довідкової служби, що має місце впродовж останніх декількох місяців, просто вражає. Простий приклад: в якості експерименту набираємо 09. Третя (!) спроба виходить успішною — нарешті, на тому кінці дроту чути голос живого оператора. Цікавимося, як подзвонити у приймальню Новоград-Волинського міськвиконкому — у відповідь отримуємо номер телефону... секретаря міської ради. Певно, для працівників довідкової служби, що приймальня міськвиконкому, що кабінет секретаря міської ради, — одне й те ж саме.
Схожа ситуація має місце й при наборі 08 — номера, за яким можна залишити заявку на ремонт стаціонарного телефону. Із 4 вересня цього року на мережі міста Новоград-Волинський та району було впроваджено автоматизований прийом заявок про непрацюючі телефони. Номер даної сервісної служби залишився незмінним — 08. Проте й тут із успішною реєстрацією заявки нерідко виникають проблеми.
Начальник Новоград-Волинського центру електрозв’язку Віктор Мілін, до якого ми звернулися, аби отримати відповідь стосовно вищевикладених проблем, пояснює: «Згідно наказу Житомирської філії ВАТ «Укртелеком», довідкові служби 08 і 09 переведені у Житомир». Причин таких змін — не називає. Лише додає — «це не наше рішення, в аналогічній ситуації опинилися також міста Коростень і Бердичів, решта райцентрів».
Оскільки на місцевому рівні проблему фактично не коментують, ми звернулися у Житомирську обласну філію ВАТ «Укртелеком». Заступник директора з технічних питань Олександр Плешивенко розповідає, що «Укртелеком», проводячи оптимізацію, прийняв рішення про централізацію довідкових служб на рівні області, бо тримати на рівні районів окремі довідкові служби — не в інтересах компанії. Чому виникають проблеми по районних центрах, зокрема, по Новограду-Волинському? Одна із причин — в базі даних Новоград-Волинського району є певні неточності. Наразі триває робота над їх виправленням. Чому додзвонитися на 09 із Новограда-Волинського майже ніколи не можна з першої спроби — це питання залишилося без відповіді. Олександр Плешивенко запевнив, що з інших райцентрів області таких скарг не надходило, доведеться перевірити лінію Новоград-Волинський — Житомир.
Як вдається з’ясувати напівофіційно, переведення довідкової служби із райцентрів до обласного супроводжувалося скороченням штатних одиниць. Тож, і висновок напрошується сам по собі — в «Укртелекомі» вирішили зекономити. Виходить, що на нервах своїх абонентів, оскільки спокійно вислухати часом нескінченні «чекайте, будь-ласка», вдається не завжди...
Користуючись нагодою, ми поцікавилися у начальника місцевого центру електрозв’язку причиною численних скарг на непрацюючі радіоточки по місту. Дійшло до того, що зневірені люди з цього приводу звертаються вже й до міського голови. Телефонують на пряму лінію, мовляв, радіо місяцями не працює, залишаємо по сім заявок, а радіо, як мовчало, так і мовчить. Віктор Мілін наявність проблеми заперечив: «Заявки приймаються, намагаємося вчасно реагувати». Без коментарів...
Тим часом із 1 жовтня «Укртелеком» по всій країні підняв величину абонплати. Приміром, використання радіоточки зросло в 3,3 рази — із 1,8 гривні до шести. Абонплата за окремий стаціонарний телефон відтепер складатиме 23,5 гривні (була 19,58); за окремий телефон, включений за спареною схемою, — 18,77 грн. (була 15,65).
Олег БРЮХАНОВ