СЕМІНАР МОВНИКІВ У НАТАЛІВСЬКІЙ ШКОЛІ
- Освіта
- 471
- коментар(і)
- 28-10-2011 02:02
Видатний український педагог В.О.Сухомлинський стверджував: «Дитину треба вчити і вчити, що вона живе не в пустелі, а серед людей. Кожен її крок позначається врешті-решт на її ближньому. Тому, що іде вона кудись і з якоюсь метою, кожне її слово в душі іншого відгукнеться, але як воно відгукнеться, — залежить від неї самої».
У школі розвитком і навчанням дитини опікуються педагоги. Але досліджено, що нерідко учням буває психологічно простіше звертатись за поясненням не до вчителя, а до ровесників. Тому важливу роль у процесі навчання відіграє групова діяльність. Вона формує колективізм, моральні, гуманні якості особистості. Учні вчаться розподіляти обов'язки, розвивають навички спілкування один з одним, розв'язують конфлікти, що виникають у спільній діяльності.
Важливу роль у формуванні цих якостей відіграють особливості організації групової роботи: розподіл функцій і обов'язків між учасниками діяльності, обмін думками, взаємна вимогливість і допомога, взаємоконтроль і взаємооцінка. Всі ці питання розглядались під час проведення районного семінару вчителів української мови та літератури на тему: «Технологія використання групових форм роботи як один із методів формування мовленнєвих компетенцій на уроках української мови», що пройшов 21 жовтня 2011 року в Наталівській ЗОШ І-ІІ ступенів. Методист районного центру С.П.Рошко провела практичні заняття з учасниками семінару, директор школи О.Г.Мухаровський, демонструючи презентацію школи, розповів про здобутки учнів і педколективу. Вчителі району відвідали відкриті уроки української мови у 8 класі (вчитель А.С.Петровська) та української літератури у 6 класі (вчитель Є.П.Валінкевич), на яких педагоги продемонстрували учасникам семінару організацію групової діяльності у навчальному процесі, застосовуючи разом із традиційними методами навчання інтерактивні технології. Учні 5-9 класів підготували літературно-музичну композицію «На струнах рідної землі», що супроводжувалась мультимедійною презентацією, теплими словами про рідний край та щирими піснями у виконанні вокальної групи (керівник А.І.Василенко). Під час виступу було представлено вироби, виготовлені руками вчителів, учнів та їх батьків. Педагоги також підготували для гостей методичну виставку, а члени гуртка декоративно-прикладної творчості подарували на згадку про зустріч листівки-обереги.
Зустріч продовжилась у дружньому колі обговоренням отриманих вражень. Отже, як і саме життя, триває пошук оптимальних педагогічних ідей і технологій. У навчальному процесі розширюється можливість формування мовленнєвої компетенції учнів за допомогою новітніх інформаційних технологій та використання групових форм роботи, що сприяє формуванню та розвитку творчої особистості, спроможної повноцінно реалізуватися в сучасному житті.
У школі розвитком і навчанням дитини опікуються педагоги. Але досліджено, що нерідко учням буває психологічно простіше звертатись за поясненням не до вчителя, а до ровесників. Тому важливу роль у процесі навчання відіграє групова діяльність. Вона формує колективізм, моральні, гуманні якості особистості. Учні вчаться розподіляти обов'язки, розвивають навички спілкування один з одним, розв'язують конфлікти, що виникають у спільній діяльності.
Важливу роль у формуванні цих якостей відіграють особливості організації групової роботи: розподіл функцій і обов'язків між учасниками діяльності, обмін думками, взаємна вимогливість і допомога, взаємоконтроль і взаємооцінка. Всі ці питання розглядались під час проведення районного семінару вчителів української мови та літератури на тему: «Технологія використання групових форм роботи як один із методів формування мовленнєвих компетенцій на уроках української мови», що пройшов 21 жовтня 2011 року в Наталівській ЗОШ І-ІІ ступенів. Методист районного центру С.П.Рошко провела практичні заняття з учасниками семінару, директор школи О.Г.Мухаровський, демонструючи презентацію школи, розповів про здобутки учнів і педколективу. Вчителі району відвідали відкриті уроки української мови у 8 класі (вчитель А.С.Петровська) та української літератури у 6 класі (вчитель Є.П.Валінкевич), на яких педагоги продемонстрували учасникам семінару організацію групової діяльності у навчальному процесі, застосовуючи разом із традиційними методами навчання інтерактивні технології. Учні 5-9 класів підготували літературно-музичну композицію «На струнах рідної землі», що супроводжувалась мультимедійною презентацією, теплими словами про рідний край та щирими піснями у виконанні вокальної групи (керівник А.І.Василенко). Під час виступу було представлено вироби, виготовлені руками вчителів, учнів та їх батьків. Педагоги також підготували для гостей методичну виставку, а члени гуртка декоративно-прикладної творчості подарували на згадку про зустріч листівки-обереги.
Зустріч продовжилась у дружньому колі обговоренням отриманих вражень. Отже, як і саме життя, триває пошук оптимальних педагогічних ідей і технологій. У навчальному процесі розширюється можливість формування мовленнєвої компетенції учнів за допомогою новітніх інформаційних технологій та використання групових форм роботи, що сприяє формуванню та розвитку творчої особистості, спроможної повноцінно реалізуватися в сучасному житті.
А.С.ПЕТРОВСЬКА, вчитель Наталівської ЗОШ І-ІІ ступенів
Коментарі відсутні