КОНФЛІКТ У АВТОБУСІ ПОЯСНЮЮТЬ НЕЗНАННЯМ ЗАКОНІВ

На початку березня міські автобусні маршрути №3 та №11 були віддані на ­обслуговування ТОВ «Міськкомунсервіс» — спільному підприємству, заснованому міською радою і приватником. Великі й комфортабельні автобуси одразу ж справили на пасажирів приємне враження. До того ж, новий перевізник знизив вартість проїзду на чверть та задекларував безкоштовне перевезення пільговиків усіх категорій без обмежень. Втім, не минуло й місяця, як до редакції «Звягеля» надійшов лист, в якому одна з пасажирок маршруту №3 поскаржилася на невиконання перевізником встановлених умов. Ось уривки з цього листа:
«Я, Осипчук Наталія Володимирівна, прошу вас розібратися у наступній ситуації. У неділю, 25 березня, я з сином їхала з ринку. Мала при собі посвідчення інваліда дитинства до 18 років, у якому вписано, що я — мама дитини. Тобто,­ маю право безкоштовно супроводжувати інваліда. Зайшов контролер і почав перевіряти квитки. Я йому показала посвідчення. На що він відповів: «Де ваш паспорт?». «Який ­паспорт?» — відповіла я. Ніхто, навіть контролери, ніколи не говорив, що при пред’явленні посвідчення я ще й повинна мати паспорт. У мене паспорта із собою не було. Контролер сказав, що я прикриваюсь дитячим посвідченням, щоб їхати безкоштовно, що я їду «зайцем», і почав сварити кондуктора. Коли я сказала, що буду скаржитись вашому директору, то він відповів: «Скаржіться. Я — директор». Я вже сім років їжджу з цим посвідченням, і мене ніде ніхто так не принижував. Про паспорт ніякої мови ніколи не було. Коли я їздила з дитиною і в Київ, і в Житомир у лікарню, то про паспорт ніхто не питав.
...Цей контролер-директор довів мене перед усіма людьми до сліз. І я хотіла дізнатись, чи були обгрунтованими його дії? Прошу дати роз’яснення з приводу посвідчень».
За роз’ясненням щодо цієї ситуації газета «Звягель» звернулася до заступника міського голови Сергія КОЛОТОВА, який, зокрема, курує транспортні перевезення. Сергій Юрійович пояснив, що, згідно з чинним законодавством України, інваліди І-ї групи мають беззаперечне право на безкоштовний проїзд в автобусах та маршрутних таксі. Таке ж право надано особі, котра супроводжує інваліда І-ї групи. Законо­давством не визначено, хто саме в такому разі має виступати в якості супроводжувача.
«Єдине — в даному випадку не вказано, що дитина є інвалідом саме першої групи. Але ніхто не давав права ображати пасажира. Спишемо цей інцидент на те, що перевізник — новий, і, можливо, ще не в курсі всіх особливостей чинного законодавства, що регламентує ­обслуговування пільговиків. Це питання — дійсно складне, адже налічується близько півсотні категорій, представники яких мають право на пільговий проїзд. Є свої нюанси. З директором ТОВ «Міськкомунсервіс» буде проведено співбесіду на предмет дотримання чинного ­законодавства, а також щодо ввічливого ­ставлення до пасажирів», — пояснив Колотов.
Користуючись нагодою, ми отримали коментар щодо ще одного проблемного питання, з яким протягом останніх днів декілька разів телефонували до редакції «Звягеля» місцеві жителі. Вони нарікали, що після 20.30 на маршруті №3 немає автобусів. Зокрема, вечірні рейси, за словами пасажирів, не виконувалися на Великдень. Тож, щоб виїхати зі «Смолки», були змушені замовляти таксі.
Сергій Колотов підтвердив, що з такою ­проблемою неодноразово телефонували й у міську раду. Ось як він це прокоментував: «ТОВ «Міськкомунсервіс» надано право працювати на маршрутах №3 та №11 до 1 червня цього року. Орієнтовно наприкінці травня має відбутися конкурс на право надалі обслуговувати ці маршрути. На сьогодні попередньо вже декілька транспорт­них підприємств висловили зацікавленість щодо участі в конкурсі. Сподіваюсь, що конкурсний комітет зможе обрати саме ту пропозицію, яка найкраще задовольнить пасажирів. А саме — що будуть враховані потреби городян у комфортному перевезенні не тільки в «години пік», а й у ранкові та пізні вечірні години».
Газета залишає можливість для перевізників висловити власну точку зору з приводу ­порушених питань.
Підготував Олег БРЮХАНОВ