Жінка за кермом, як мавпа з гранатою — міф чи реальність?!

«Їду на машині і бачу — мужик за кермом голиться, в мене ледь помада в каву не впала!!!».
На відміну від європейських країн, де представниця прекрасної статі й автомобіль — явище вже давно звичне, у нас жінка за кермом викликає суперечливі емоції. У всесвітній мережі чимало відеоприколів кумедних ситуацій, де в головній ролі — жінка, не менше на цю тему й анекдотів. — «Алло, кохана, тільки що по радіо повідомили, що один псих їде по зустрічній смузі. Будь обережною! — Один??? Та їх тут тисячі!».
Тому вже тривалий час у нашому суспільстві жінка за кермом — це найпоширеніший стереотип. Хтось стверджує, що це просто катастрофа, а хтось готовий повірити у можливості авто-леді. Існує чимало фактів, пов’язаних із жінкою-водієм, які чоловіки прискіпливо обговорюють. Однак є й такі відомості, про які сильна половина не надто охоче згадує.
Для об’єктивності проаналізуємо позитиви й недоліки жіночого кермування. Інспектори ДАІ, використовуючи статистику, стверджують, що дівчата-водії не дуже розуміються в ремонті своєї автівки, однак вони в п’ять разів рідше потрапляють у ДТП, ніж представники сильної статі.
Так, представниці прекрасної статі більш уважні на дорозі, ніж чоловіки. Як показує практика, жінки набагато рідше сідають нетверезими за кермо, на відміну від чоловіків. До того ж, жінки-автолюбителі менш схильні до ризику й азарту і зовсім не агресивні за кермом. Чоловіки ж частіше намагаються зачепити інших учасників руху, продемонструвавши їм свої навички водіння і можливості автомобіля.
А от головний мінус полягає в тому, що дівчата часто втрачають самоконтроль в аварійних ситуаціях. У форс-мажорних ситуаціях поведінку жінки важко передбачити. При виникненні небезпечної ситуації на дорозі вона може просто закрити очі руками, розплакатися або взагалі кинути кермо.
Також жінки фізично слабші від чоловіків, а відтак — гірше переносять тривалі навантаження. А тому дамам набагато важче виконувати складні маневри на дорозі. Не сприяють безпечній їзді вузькі спідниці та взуття на підборах. А от по телефону жінки розмовляють не більше, ніж чоловіки. То чому ж чоловіки так скептично ставляться до жінки за кермом? Пояснення просте: далася взнаки гендерна нерівність сильної і прекрасної статей у минулих століттях, і тому чоловіки першими сіли кермувати автівкою.
Першою ж автомобілісткою у 1888 році стала німкеня Берта Бенц, дружина винахідника цього транспортного засобу. І згодом автівки стали популярними серед жінок з інших країн. Щодо автовподобань жінок, то представниці прекрасної статі, переважно, обирають так звані «жіночі» автомобілі. Головна риса таких автівок — їхні невеликі розміри. Найпопулярнішими серед українських жінок є такі моделі, як Daewoo Tiko, Ford Fiesta, Ford Ka, Mersedes Benz A-класу, Nissan Mikra, Opel Corsa, Opel Tigra, Renaut Twingo, Volkswagen Polo.
Тож не варто розмежовувати поняття «жінка-водій» і «чоловік-водій». Серед обох статей є як горе-водії, так і добросовісні та вправні кермувальники. А як ви вважаєте?
Алла МОРОЗ