Від субвенції на наступний рік знову можуть залишитися тільки «ріжки та ніжки»

Від субвенції на наступний рік знову можуть залишитися тільки «ріжки та ніжки»

Наразі мова йде про державну компенсацію транспортним підприємствам за перевезення пільгових категорій населення. Як вже неодноразово повідомлялося, у вересні цього року керівництво області перерозподілило цей вид субвенції на 2013 рік на користь Житомира. Нині стало відомо, що Новоград, Коростень, Бердичів та інші міста області ризикують і на наступний рік залишитися з «копійками», тоді як Житомирське трамвайно-тролейбусне управління може отримати 80% усієї суми, виділеної на область.
Нещодавно у Житомирі під головуванням заступника голови ОДА М.М Дейсана відбулося засідання робочої групи, в ході якого намагалися відпрацювати методику розподілу державної субвенції між містами області на наступний рік. Інтереси Новограда-Волинського представляв заступник міського голови Сергій Колотов. За його словами, робоча група так і не дійшла згоди щодо того, яким чином ділити державну допомогу, призначену для транспортних підприємств.
Від представників обласного центру надійшла пропозиція у першу чергу на 100% закрити потреби Житомирського трамвайно-тролейбусного управління. А те, що залишиться, — поділити між іншими містами. Таку позицію житомиряни мотивують тим, що в Житомирі — найбільша кількість населення, до того ж, багато гостей-пільговиків, приїжджаючи до обласного центру, користуються їхнім комунальним громадським транспортом.
— Звичайно, ми не можемо погодитися з такою методикою. Мою пропозицію — ділити субвенцію пропорційно до потреби теж не підтримали. Не вистачило одного голосу, — розповів Сергій Колотов.
Тривала дискусія завершилася нічим, і робоча група так і не напрацювала проекту рішення щодо перерозподілу державної субвенції на наступний рік. Тепер це питання буде винесено на сесію обласної ради. І цілком реальним є такий розвиток подій, що Житомир знову отримає левову частку державних коштів, призначених на потреби всієї області.
— Нам запропонували змусити перевізників працювати без належної субвенції. Але виникає питання: чому ж тоді житомирський комунальний електротранспорт не може показати приклад, як перевозити пільговиків без фінансової підтримки? — висловлює обурення Колотов.
Відзначимо, що, за словами представників ОДА, сума державної субвенції у 2014 році очікується на рівні цьогорічної. «Більшою вона точно не буде, аби не меншою», — зауважують в ОДА.
Що ж до фінансування пільгових перевезень у цьому році, то питання досі залишається не вирішеним.
— Минуло вже понад два місяці відтоді, як керівництво області пообіцяло нам повернути нашу частку субвенції. Однак на сьогодні, крім обіцянок, жодних конкретних дій з боку обласних очільників немає, — пояснює Колотов. — В очікуванні повернення коштів ми планували відновити пільгові перевезення по місту з 1 грудня. Тобто, відновити на тому рівні, на якому вони діяли до вересневого рішення облради. На жаль, впевненості в тому, що перевізники отримають відшкодування, — немає. Тому поки що все залишається без змін.
Втім, попри фінансові труднощі, Колотов наголосив, що у другій половині грудня все ж планується поновити пільгові перевезення по місту. Навіть, якщо область буде неспроможна виконати обіцянку про повернення коштів.
— У такий спосіб, — каже Колотов, — будемо намагатися додати гарного настрою нашим громадянам-пільговикам в очікуванні новорічних свят.
Щоправда, як перевозитимуть пільговиків у наступному році, поки що ніхто загадувати не береться.
Олег БРЮХАНОВ