Не можна змусити виконувати ту роботу, що не оплачується

Не можна змусити виконувати ту роботу, що не оплачується

Такий висновок восени минулого року зробив суд, розглядаючи питання пільгових пасажирських перевезень по місту. Тоді, нагадаємо, автопідприємство відмовилося безкоштовно перевозити пільговиків, оскільки компенсаційні кошти, призначені йому, були передані на потреби обласного центру.
Нині ситуація дещо інша, але суть її така ж сама. Станом на 1 липня заборгованість перед ТОВ «Новоградтранссервіс» та іншими приватними перевізниками, що працюють на міських автобусних маршрутах, склала 824,4 тисячі гривень. Перспектива її погашення — доволі примарна. Тож, щоб зовсім не зупинити рух міських маршруток і автобусів, перевізники в односторонньому порядку припинили безкоштовне перевезення пільговиків.
Міська влада відреагувала листами, які направила в Кабмін і ОДА з проханням додатково виділити Новограду-Волинському 2 мільйони гривень. Утім, всі розуміють, що це прохання навряд чи буде задоволене, — зізнався заступник міського голови Сергій КОЛОТОВ на зустрічі з місцевими журналістами 8 липня.
— Забезпечення пільгових перевезень — це зобов’язання, які взяла на себе держава. Однак із року в рік вони повною мірою не підкріплюються фінансово. Виходить так, що держава «спихає» ці зобов’язання на міську владу, яка не має ресурсів, щоб їх замість держави виконати, — пояснив Колотов.
Рецепт виходу із ситуації давно відомий, його використали практично всі країни світу, навіть наші сусіди. Потрібно на державному рівні запровадити адресну фінансову допомогу пільговикам, відмінивши при цьому необмежений безкоштовний проїзд. Отримавши певну додаткову суму коштів, пільговик зможе скористатися ними на власний розсуд, у тому числі — сплатити за проїзд. Але такий крок належить до непопулярних у народі, а в Україні досі не сформувався депутатський корпус, який би мав достатню політичну волю ухвалити відповідні реформи.
Поки що міська влада намагається узгодити з перевізниками проблемні моменти, аби залишити безкоштовний проїзд для найбільш соціально-незахищених категорій пільговиків. Усі інші пасажири міських автобусів платять згідно з тарифом, затвердженим у квітні цього року, — 3 гривні за одну поїздку.
Олег БРЮХАНОВ