Чи врятує міська влада якісне залізничне сполучення для Звягеля?

Чи врятує міська влада якісне залізничне сполучення для Звягеля?

Органи місцевого самоврядування впливу на залізницю не мають, але обіцяють звернутися з листами

 

Парадоксально, але факт: Звягель розташований на швидкісній (за українськими мірками) електрифікованій залізниці, що сполучає Київ і міста західної України, проте не має якісного залізничного сполучення із цими містами. Переважна більшість пасажирських потягів слідують без зупинки. Посадку можна здійснити лише на три пари поїздів, причому одна з них курсує через день.

Ще років 5-7 тому кількість потягів, якими могли скористатися звягельські пасажири, була більшою. Тут свого часу зупинялися «Київ-Ужгород», «Київ-Рахів», «Харків-Львів» (через Полтаву), прискорений електропоїзд «Київ-Луцьк». Навіть на швидкісний «Київ-Львів» колись можна було здійснити посадку. І попит на подорожі залізницею був серед звягелян високий — до прибуття кожного потяга з’їжджалися таксі, до залізничного розкладу «прив’язувався» рух міських автобусів.

Нині ж до озвученої проблеми може додатися ще одна: каси на залізничному вокзалі у Звягелі — під загрозою закриття. Про це «Звягель-інфо» повідомила касирка. За її словами, касири вокзалу станції Звягель-1 розглядають варіант написати заяви на звільнення в повному складі…

 

Одна з головних причин таких намірів — неукомплектований штат. Відповідно, доводиться працювати з перенавантаженням. А це — і денні, й нічні зміни.

За словами касирки, залізничне керівництво нібито й не проти укомплектувати штат, але за умови, якщо прийде на роботу одразу людина з досвідом. Тобто, часу на навчання не дають.

З огляду на коментарі пересічних залізничників та нарікання пасажирів, складається враження, що «Укрзалізниця» не дуже й зацікавлена в наявності кас на невеликих станціях. Мовляв, є можливість купити квитки через мобільний застосунок, — користуйтеся.

Однак, як стверджує касирка, є певні категорії пасажирів, які не можуть отримати послугу винятково через мобільний застосунок. Зокрема, йдеться про пільговиків і військовослужбовців, які мають право на безкоштовний проїзд. Обидві категорії, навіть якщо й оформлять пільговий квиток через Інтернет, то повинні отримати його в паперовому вигляді в касі. В іншому випадку — квиток можна придбати хіба що на загальних засадах.

Очевидно, що припинення роботи кас призведе до ще більшого занепаду пасажирського сполучення на станції Звягель-1. Неважко прослідкувати можливий ланцюжок розвитку подій: не працюють каси — менше пасажирів, відтак є підстави прибрати зупинку ще якомусь потягу (навіщо ж зупинятися, якщо немає кому їхати?) і т.д.

Публікація новини про можливе припинення роботи залізничних кас у спільноті «Звягель» (тижневик) у Фейсбуці спричинила суспільний резонанс. У коментарях звягеляни висловили обурення такою перспективою і вкотре підтвердили, що попит на залізничні перевезення є, проте часто послугою не можна скористатися через відсутність квитків (чому, очевидно, могло б зарадити збільшення кількості потягів, на які можна здійснити посадку).

Чи врятує міська влада якісне залізничне сполучення для Звягеля?

  1. «Попит є, квитків майже ніколи немає»

«Попит на залізничні перевезення є, квитків майже ніколи немає. Чому не ходить електричка до Києва? До Львова доїхати практично нереально. Закриють каси — пасажиропотік зменшиться, оскільки не всі можуть користуватися онлайн купівлею, тоді й той лад згасне. Не допустити цього», — написала в коментарі Марія.

«До Львова ще можна доїхати, а от до Києва дійсно важко», — пише підписниця спільноти Анетка.

«Був дуже зручний нічний потяг «Київ-Ужгород», завжди переповнений. Був на нього попит...» — зазначила Людмила.

«Мені треба було у Львів, а квиток був до Стрия із Коростеня — сідала у Звягелі. Це нормально? І скільки я переплачую?» — обурюється Олена.

«Навіть коли онлайн намагаєшся забронювати, майже завжди немає вільних місць. Хоча, дійсно, поїзд приїздить напівпорожній», — зауважила Алла.

Чи врятує міська влада якісне залізничне сполучення для Звягеля?

  1. «Треба вимагати, а не просити»

«Потрібно вимагати, а не просити. Тільки так можна буде відстояти нашу станцію. Каси потрібні, бо є багато людей, які онлайн не мають можливості придбати квиток. Має бути збільшена кількість зупинок, адже попит є, а тому «професійним» менеджерам не буде підстав стверджувати, що «Укрзалізниця» не рентабельна. Складається враження, що і цю галузь ведуть до банкрутства», — переконана Марія.

  1. Дизель на Житомир — тричі на тиждень і в незручний час

«Мені цікаво, для кого пускають дизель на Житомир у такі дні? Стільки студентів їздять на навчання, і змушені їхати автобусами за 180 грн. Невже не можна пустити хоча би ще в п’ятницю і неділю?» — цікавиться Ірина. (Додамо, що дизель-потяг сполученням «Звягель-Житомир» курсує лише тричі на тиждень — по вівторках, четвергах і суботах, причому, як зауважують пасажири, у незручний час.)

  1. «Укрзалізницю» порівняли з «Укрпоштою»

«Риба гниє з голови, а чистять її з хвоста. «Укрпошта», залізниця… Що ще ці менеджери хочуть закрити? «Професіоналізм» керівників зашкалює», — висловився Олександр.

  1. Для людей з підвищеними потребами потрапити у вагон — проблема

«Крім проблем із касами, я б звернув увагу «Укрзалізниці» чи влади, не знаю, на потребу людей з обмеженими можливостями, потрапити для яких у вагон є певною проблемою, оскільки перон низький для них. Може, яку пересувну платформу можна було б використовувати, хоча б на вимогу людини, якщо така буде пасажиром? Звісно, з доведенням інформації, що така послуга можлива», — зазначив Сергій.

  1. Місцева влада не має жодного впливу на керівництво залізниці

Попри децентралізацію і розширення повноважень на місцях, органи місцевого самоврядування не мають жодного впливу на «Укрзалізницю». Якщо є потреба вирішити якісь питання, то єдиний шлях — звертатися з проханнями, аргументувати потреби, намагатися домовлятися. І є багато прикладів, коли муніципалітетам вдавалося добитися зупинки потрібного для їхніх громад потяга. Для прикладу — Славута на Хмельниччині, де почав зупинятися потяг «Львів-Харків», в якого взагалі на шляху від Львова до Києва зупинок не було.

Чи врятує міська влада якісне залізничне сполучення для Звягеля?

  1. «Відділ економіки вивчає це питання», —

лаконічно відповіли «Звягель-інфо» у міській владі.

«Шукаємо виходи на керівництво «Укрзалізниці» для узгодження цих питань. Будуть результати повідомимо», — зазначила заступниця міського голови Ірина Гудзь.

«Про цю ситуацію дізналася лише в п’ятницю (27 вересня — прим. автора). Спробуємо врегулювати це питання», — каже Алла Володіна, начальниця відділу економічного планування та підприємницької діяльності міської ради.

Вона додала, що міська влада ще влітку направила лист до керівника «Укрзалізниці» з проханням збільшення кількості потягів із зупинкою у Звягелі. Звернення належним чином аргументували, проте досі на нього немає жодної відповіді.

  1. * * *

Додамо, що зараз через Звягель із зупинкою курсують «Київ-Ковель», «Черкаси-Івано-Франківськ» (обидва щоденно), «Харків-Ужгород» (по парних), а також дві щоденні пари електричок «Коростень-Шепетівка» та дизель на Житомир — по вівторках, четвергах і суботах. Із розкладом руху можна ознайомитися на сайті «Укрзалізниці» або на вокзалі.

П.С. Коли матеріал був готовий до друку, стало відомо, що штат касирів на вокзалі станції Звягель-1 можуть таки доукомплектувати (навіть із можливістю навчання, якщо немає відповідного фаху), проте поки що немає охочих.

Олег БРЮХАНОВ

Фото ілюстративні