Для релокованого підприємства з Харкова пріоритетною для розвитку є Звягельська філія
- Топ новини
- 371
- коментар(і)
- 19-12-2024 16:28
ТОВ «СПІКО ГРУП» планує залишитися у Звягелі всерйоз і надовго
Із початком повномасштабної війни багато підприємств, які опинилися у прифронтовій зоні, мусили шукати безпечніші місця для продовження роботи. Одне з таких — харківське ТОВ «СПІКО ГРУП», яке налагодило виробничий процес у Звягелі. Цьому посприяла державна програма «Релокація», яку Уряд запустив ще на початку березня 2022 року.
Підприємство виготовляє вироби із пластмас та сантехніку. Продукцію експортує до Румунії та Молдови, постачає її до західних областей України.
Процес адаптації на новому місці завжди непростий. Як здолали ці виклики харків’яни та про особливості роботи у Звягелі — наша наступна розмова з виконавчим директором Артемом ПУСТОВАЛОВИМ.
— Як виник варіант релокації до Звягеля? Можливо, у вас тут були бізнес-партнери чи ви мали позитивні рекомендації від колег щодо нашого міста?
— Питання з частковою релокацією виробничого підприємства виникло на початку літа 2022 року, коли значно посилилися ракетні та артилерійські обстріли Харкова. Наше підприємство, як виявилося згодом, було «в останньому ешелоні» тих, хто все ж таки зважився на релокацію. Жодних рекомендацій від наших партнерів щодо Звягеля ми не чули. Та й орієнтувалися значною мірою не на рекомендації від будь-кого, а на сукупність економічних, логістичних, організаційних, геополітичних факторів, що впливають на остаточне рішення про релокацію.
У процесі вибору розглядали Львів, Коломию, Івано-Франківськ, Тернопіль, Житомир, Збараж, Здолбунів. Проте так чи інакше в кожному з варіантів не влаштовувала або вартість оренди приміщень, або стан будівель, або віддаленість від основних клієнтів чи ринків збуту, або кількість мешканців у місті (а відповідно — й потенційних робітників підприємства). При всьому багатстві вибору найоптимальнішим, на наш погляд, виявився саме Звягель.
— Чи завершилася адаптація вашого підприємства на новому місці? Як вам Звягель загалом і умови роботи тут зокрема? Чи відчули ви достатню підтримку з боку органів місцевої влади? Можливо, була підтримка з боку звягельського бізнесу?
— Ми дійсно адаптувалися до нових умов, до того, що змушені працювати на двох виробничих майданчиках (Харків та Звягель). У такому рішенні є як позитивні, так і суттєві негативні сторони. Але, як би там не було, ми справді адаптувалися до цих умов.
Щиро вдячні всім, із ким нам доводилося (особливо спочатку) обговорювати та вирішувати дрібні та великі проблеми — приватним особам, підприємцям, державним установам, представникам міської влади.
- Налагодили зв’язки зі Звягельськими підприємствами
Як виробниче підприємство, ми, на щастя, не зазнавали ніякого пресингу з боку адміністрації міста та області. Навпаки: у кожному візиті відчувалася ділова атмосфера та бажання допомогти у будь-яких питаннях.
Задля справедливості треба зазначити, що не лише у Звягелі, а й у Харкові жодних утисків із боку органів влади чи ДПІ ми не відчували. Особливо — у ці непрості 2,5 роки повномасштабної війни. Сподіваємось, що такий інвестиційний клімат збережеться.
Протягом цих двох років ми налагодили зв’язки з деякими Звягельськими підприємствами, до яких неодноразово зверталися та звертаємося з питань ремонту обладнання та технологічного оснащення. Один із наших нових комерційних партнерів — відома у місті фірма «Норма», з якою у нас встановилися міцні партнерські відносини.
У перспективі сподіваємося розпочати співпрацю з виробничим підприємством «Церсаніт», що виготовляє, так звану, «білу сантехніку» (унітази, умивальники). Але для цього нам слід зрости технологічно, підготуватися організаційно. Чим ми зараз і займаємося.
— В одному з матеріалів про ваше підприємство йшлося, що ви не припинили виробництво у Харкові, натомість налагодили одночасно роботу й у Звягелі, й у Харкові. Наскільки складно працювати в таких умовах та з якими ще викликами доводиться стикатися релокованому бізнесу?
— Справді, це так. Як ми вже повідомляли, працюємо на двох виробничих майданчиках. Безумовно, це непросто. Насамперед, із погляду збільшення накладних витрат. Лише згодом стало очевидним, що при всьому, здається, вигідному розташуванні міста з точки зору логістики здійснювати доставку сировини, матеріалів комплектуючих, вивозити готову продукцію не так і просто, як вбачалося раніше. Справа в тому, що Харківська філія працює майже 15 років, і перебудувати логістичні ланцюжки з усіма нашими партнерами — справа дуже непроста.
Згодом ми визначилися зі спеціалізацією обох наших майданчиків. Деякі товарні групи свідомо перекинули на Звягельську філію.
- «Плануємо розвиватися, а це — створення нових робочих місць»
Хочу зауважити: незважаючи на складнощі у вирішенні багатьох виробничих, технічних питань, пріоритетним у плані розвитку для нас є саме Звягельська філія. Вже у 2025-2026 роках ми плануємо освоєння нових товарних груп, безпосередньо пов’язаних із темою сантехніки. Це вимагатиме залучення великої кількості нового додаткового основного та допоміжного обладнання. А, отже, і створення нових робочих місць.
Говорячи про проблеми становлення релокованого підприємства, хочеться відзначити наявність вимушених витрат на оренду житлоплощі для представників харківського підприємства. Проте всі проблеми поступово, повільно, але вирішуються.
- «Відчуваємо дефіцит кадрів, але готові навчати навіть «з нуля»
— Як позначається на роботі підприємства дефіцит кадрів, що виник у зв’язку з воєнним станом? Чи є у вас вакансії, і, якщо є, то працівників яких професій потребує ваше виробництво?
— Безумовно, ми відчуваємо гострий дефіцит кадрів, причому, саме технічних спеціальностей. Йдеться про такі спеціальності, як налагоджувальник термопластів для лиття пластмас під тиском, машиніст екструдера для виготовлення виробів із пластмас, комірник, інженер-механік, інженер-електрик та багато інших, пов’язаних із експлуатацією та обслуговуванням складного виробничого обладнання. Традиційно саме чоловіки мають такі спеціальності. Ми готові інвестувати наш час, гроші, знання в потенційних співробітників, навчати «з нуля», але знайти таких людей непросто. Особливо зараз. Тим більше, що ми не є «критичним виробництвом» і не маємо можливості бронювати таких фахівців.
— Ваше підприємство виготовляє близько 200 моделей сифонів та іншої супутньої сантехнічної продукції. Чи вдалося зберегти попередні ринки збуту, налагодити нові?
— За ці два роки ми змогли не лише зберегти зв’язки та продовжити взаємовигідну співпрацю з усіма нашими колишніми партнерами, але й знайти нових. Загальний товарообіг залишився на довоєнному рівні. Але слід розуміти, що військові дії вкрай негативно позначилися на загальному стані ринку. І для нас збереження наших колишніх позицій та збільшення кількості комерційних партнерів у нинішніх умовах — це вже неабияке досягнення.
Впевнений: після війни ми значно посилимо наші позиції на українському ринку сантехніки.
— Бажаю досягти у цьому успіху. Дякую за розмову.
Розмовляв Олег БРЮХАНОВ
Довідково. ТОВ «Спіко Груп» функціонує понад десять років. Підприємство спеціалізується на виготовленні продукції торгової марки «Кронопласт» та виготовляє такі вироби:
✔ сифони пляшкові для умивальників;
✔ сифони пляшкові для мийок кухонних;
✔ сифони пляшкові телескопічні для мийок кухонних;
✔ сифони пляшкові напівавтоматичні для мийок кухонних;
✔ сифони прямоточні для мийок кухонних;
✔ сифони для піддонів душових кабін;
✔ сифони для ванн;
✔ сифони спеціальні;
✔ гофросифони;
✔ гофротруби гнучкі з’єднувальні;
✔ шланги заливні/зливні для пральних машин;
✔ трапи сантехнічні;
✔ арматуру унітазну наповнювальну/зливну;
✔ сидіння унітазні;
✔ з’єднувачі гнучкі для унітаза гофровані-армовані.
Загалом близько 200 моделей сифонів.
Даний матеріал виготовлено за підтримки ГО «Інститут масової інформації» в рамках проєкту міжнародної організації Internews Network.
Коментарі відсутні