Автобусна епопея триває: хто обчислить справжню вартість квитка і чи прийде у місто новий перевізник?
- Топ новини
- 161
- коментар(і)
- 03-04-2015 23:58
Тариф на міські пасажирські перевезення 31 березня вже вкотре став приводом для бурхливих дебатів на черговій сесії міської ради. Як сказав міський голова Володимир Загривий, це питання — те, «яке пече», але, схоже, пошуки компромісного рішення наразі зависли у повітрі. Бо поки влада з перевізником міркують над ціною квитка, пасажири на зупинках обурюються тим, що автобуси доводиться чекати по 40-50 хвилин, що їздять вони «забиті» людьми за цінами, найвищими в Житомирській області, а для школярів відсутні проїзні документи… У владі тим часом пояснюють, що важка ситуація в країні не дає створити вигідні умови проживання у Новограді. На сесії розглянули два проекти рішення «пекучого» питання. У першому пропонувалася ціна у 4 гривні за квиток, у другому — 3 грн.
З обгрунтуванням прийнятого на минулому тижні рішення виконавчого комітету міськради, виступив перший заступник міського голови Микола Усенко. Він зазначив, що окрім складної економічної ситуації в країні (збільшення цін на складові тарифу — дизельне паливо, газ тощо), держава досі не компенсувала перевізнику минулорічні затрати на перевезення пільговиків. Також перевізник повністю не розрахувався за викуплені три роки тому автобуси у ТОВ «Міськкомунсервіс», а враховуючи зростання курсу долара, ця сума стала непідйомною для підприємства.
На закиди громади щодо відповідальності перевізника за самовільне нещодавнє підвищення ціни на проїзд до 5 гривень, заступник міського голови Сергій Колотов зазначив, що, у разі порушення умов, договір між перевізником і владою може бути розірвано, бо інших санкцій не передбачено. Але тоді виникає питання — хто буде здійснювати перевезення у місті, поки триватиме пошук нового транспортника?
Як запевнив міський голова Володимир Загривий, на адресу міської ради надійшов запит з прокуратури щодо надання матеріалів даної справи. Тож у разі виявлення порушень нікому не вдасться уникнути відповідальності.
Про результати проведення громадського моніторингу міських пасажирських перевезень доповіла представник робочої групи Валентина Гопанчук. Зокрема, вона наголосила, що у розрахунках перевізника суттєво занижений середній показник пасажиропотоку та завищені показники планової річної собівартості послуг, витрати пального та інші складові тарифу. Натомість бухгалтер транспортного підприємства ТОВ «Новоградтранссервіс» Ольга Мельничук підкреслила, що слід враховувати те, що зранку, у вихідні та святкові дні пасажиропотік значно менший, ніж в будні. Також на підприємстві зберігаються усі відповідні квитки та контрольні листи, що підтверджують достовірність наданих перевізником обрахунків. Робочій групі було запропоновано здійснити новий моніторинг пасажиропотоку, оскільки транспорт знову функціонує у звичному режимі. Проте очевидно, що за новою ціною пасажиропотік у місті зменшився, і порівняти його з попереднім вже не є можливим.
Щодо звинувачень у тому, що спочатку перевізник обгрунтовував тариф у розмірі 5,25 грн., а тепер — 4 грн., бухгалтер підприємства відповіла, що задля пошуку компромісу було здійснено новий обрахунок, у який були закладені зменшені показники (рентабельність — з 11% до 2-3%, на попередньому рівні залишено зарплату працівникам, яку планували підвищити тощо).
Робоча група запропонувала скасувати рішення виконкому про тариф у розмірі 4 грн. за квиток; зобов’язати керівників ТОВ «Новоградтранссервіс» і ФОП Косянчука неухильно виконувати умови договорів; вивчити рентабельність тарифу у розмірі 3,50 грн. для дорослого населення і 2 грн. — для школярів; міській комісії з питань контролю за станом пасажирських перевезень провести розрахунок вартості проїзних квитків для школярів.
У відповідь на пропозицію повернути тариф у розмірі 3 грн., директор транспортного підприємства ТОВ «Новоградтранссервіс» Віктор Пелешок сказав, що за таких умов перевізник не зможе продовжувати роботу, оскільки ресурси підприємства вичерпано.
Щоб уникнути колапсу однієї із найважливіших сфер життєзабезпечення міста, депутати міської ради більшістю голосів підтримали рішення виконавчого комітету про встановлення тарифу на міські пасажирські перевезення у розмірі 4 грн. за одну поїздку. Новостворена робоча група з економістів, бухгалтерів, фахівців транспортної галузі має здійснити ретельний аналіз обрахунків тарифу. А невдовзі має бути проведено новий конкурс на перевезення.
З обгрунтуванням прийнятого на минулому тижні рішення виконавчого комітету міськради, виступив перший заступник міського голови Микола Усенко. Він зазначив, що окрім складної економічної ситуації в країні (збільшення цін на складові тарифу — дизельне паливо, газ тощо), держава досі не компенсувала перевізнику минулорічні затрати на перевезення пільговиків. Також перевізник повністю не розрахувався за викуплені три роки тому автобуси у ТОВ «Міськкомунсервіс», а враховуючи зростання курсу долара, ця сума стала непідйомною для підприємства.
На закиди громади щодо відповідальності перевізника за самовільне нещодавнє підвищення ціни на проїзд до 5 гривень, заступник міського голови Сергій Колотов зазначив, що, у разі порушення умов, договір між перевізником і владою може бути розірвано, бо інших санкцій не передбачено. Але тоді виникає питання — хто буде здійснювати перевезення у місті, поки триватиме пошук нового транспортника?
Як запевнив міський голова Володимир Загривий, на адресу міської ради надійшов запит з прокуратури щодо надання матеріалів даної справи. Тож у разі виявлення порушень нікому не вдасться уникнути відповідальності.
Про результати проведення громадського моніторингу міських пасажирських перевезень доповіла представник робочої групи Валентина Гопанчук. Зокрема, вона наголосила, що у розрахунках перевізника суттєво занижений середній показник пасажиропотоку та завищені показники планової річної собівартості послуг, витрати пального та інші складові тарифу. Натомість бухгалтер транспортного підприємства ТОВ «Новоградтранссервіс» Ольга Мельничук підкреслила, що слід враховувати те, що зранку, у вихідні та святкові дні пасажиропотік значно менший, ніж в будні. Також на підприємстві зберігаються усі відповідні квитки та контрольні листи, що підтверджують достовірність наданих перевізником обрахунків. Робочій групі було запропоновано здійснити новий моніторинг пасажиропотоку, оскільки транспорт знову функціонує у звичному режимі. Проте очевидно, що за новою ціною пасажиропотік у місті зменшився, і порівняти його з попереднім вже не є можливим.
Щодо звинувачень у тому, що спочатку перевізник обгрунтовував тариф у розмірі 5,25 грн., а тепер — 4 грн., бухгалтер підприємства відповіла, що задля пошуку компромісу було здійснено новий обрахунок, у який були закладені зменшені показники (рентабельність — з 11% до 2-3%, на попередньому рівні залишено зарплату працівникам, яку планували підвищити тощо).
Робоча група запропонувала скасувати рішення виконкому про тариф у розмірі 4 грн. за квиток; зобов’язати керівників ТОВ «Новоградтранссервіс» і ФОП Косянчука неухильно виконувати умови договорів; вивчити рентабельність тарифу у розмірі 3,50 грн. для дорослого населення і 2 грн. — для школярів; міській комісії з питань контролю за станом пасажирських перевезень провести розрахунок вартості проїзних квитків для школярів.
У відповідь на пропозицію повернути тариф у розмірі 3 грн., директор транспортного підприємства ТОВ «Новоградтранссервіс» Віктор Пелешок сказав, що за таких умов перевізник не зможе продовжувати роботу, оскільки ресурси підприємства вичерпано.
Щоб уникнути колапсу однієї із найважливіших сфер життєзабезпечення міста, депутати міської ради більшістю голосів підтримали рішення виконавчого комітету про встановлення тарифу на міські пасажирські перевезення у розмірі 4 грн. за одну поїздку. Новостворена робоча група з економістів, бухгалтерів, фахівців транспортної галузі має здійснити ретельний аналіз обрахунків тарифу. А невдовзі має бути проведено новий конкурс на перевезення.
Підготовлено за матеріалами відділу інформації та зв’язків із громадськістю міської ради
Коментарі відсутні