«Експлуатація й утримування доріг — це більш клопітка й важка робота, ніж капітальні ремонти»

«Експлуатація й утримування доріг — це більш клопітка й важка робота, ніж капітальні ремонти»

\"«ЕксплуатаціяУ цьому переконаний засновник підприємства «Укр-Дор-Сервіс» Дмитро Рудницький. Напередодні професійного свята — Дня автомобіліста і дорожника, яке традиційно відзначається в останню неділю жовтня, «Звягель» поспілкувався із керівництвом провідного місцевого дорожньо-експлуатаційного підприємства.
«Укр-Дор-Сервіс» створено в травні 2018 року. Основний вид діяльності — ремонт та експлуатація автомобільних доріг.
— Усі дороги в Україні поділяють на три категорії: державного значення, місцеві й комунальні. На сьогодні на обслуговуванні нашого підприємства перебуває ділянка траси міжнародного значення М06 «Київ — Чоп» (від 200-го до 259-го км), а також усі місцеві дороги на території чотирьох колишніх районів — Новоград-Волинського, Романівського, Баранівського й Любарського. Цьогоріч уперше отримали підряди на ремонт і експлуатацію комунальних доріг у межах Новоград-Волинської громади, — розповідає Дмитро Рудницький.
\"«ЕксплуатаціяМістяни, певно, звернули увагу на нову сучасну техніку, що працювала цього літа на вулицях Новограда, виконуючи поточний ремонт. Зокрема, йдеться про установки для ямкового ремонту.
— Для прикладу, відремонтували дорогу на «Лубчицю», — каже Дмитро Рудницький. — Раніше жителі мікрорайону нарікали, що неможливо проїхати, а зараз скаржаться, що машини «літають».
Водночас Дмитро Вікторович зауважує, що поточний ремонт, експлуатація й утримування доріг — це клопітка й важка робота. Особливо — узимку, коли дороги засипає снігом, доводиться боротися із заметами й ожеледицею. Але розпочали саме з цього. Успішно пройшли три зими. І наразі підприємство «Укр-Дор-Сервіс», за переконанням його керівництва, посідає одне з перших місць у Житомирській області в експлуатаційно-ремонтній сфері.
Штат підприємства має сезонні коливання: улітку — близько 70 працівників, на зиму — до 50.
Підприємство обслуговує понад 500 км автомобільних доріг.
Донедавна комунальні дороги в селах, дороги між селами перебували в занедбаному стані. Такі структури, як Райавтодори, були недієздатні. У 2019 році вперше до ремонтних робіт на конкурсних засадах залучили приватні організації.
Завдяки цьому, вдалося відремонтувати практично всі дороги в області, причому коштів на це витрачено утричі менше, ніж у попередньому році. Це стало можливим, завдяки залученню нової сучасної техніки та нових технологій ремонту.
— Це дає змогу ефективніше використовувати бюджетні кошти. У підсумку, на прикладі нашої громади, можу стверджувати, що на території всіх сільських рад, що приєднані до міста, дороги зроблені. Навіть ті вулички, куди грейдер не міг зайти. Тоді ми залучали іншу техніку. Доки сільський староста не скаже, що все виконано, техніка не покидала село, — додає директор «Укр-Дор-Сервіс» Юрій Гнітецький.

Упродовж останніх кількох років у місті, за рахунок залучення коштів із усіх бюджетів, капітально відремонтовані вулиці Житомирська, Соборності, Надслучанська, низка другорядних вулиць, центральна частина вулиць Пушкіна, Шевченка, нині завершуються ремонти на вулицях Героїв Майдану і Відродження.
— Ми повинні не тільки по максимуму капітально заасфальтувати дороги на території громади, а й забезпечити потім належне утримування — вивіз сміття, змету, прибирання снігу тощо. Це дозволить значно продовжити термін служби доріг, — наголошує директор підприємства Юрій Гнітецький.
Наступним кроком «Укр-Дор-Сервіс» планує отримати ліцензію на право виконання капітальних ремонтів доріг. Цей процес дещо загальмував із незалежних від підприємства причин — була ліквідована Державна архітектурно-будівельна інспекція (ДАБІ) — єдина організація, що видавала такі ліцензії. Проте всі можливості для розвитку в «Укр-Дор-Сервіс» є. Це — поєднання потужного автопарку сучасної техніки, дружнього професійного колективу і господарського підходу до виконання робіт.
Олег БРЮХАНОВ
Фото «Укр-Дор-Сервіс»