ЧОМУ ГОРЯТЬ НОВІ АВТОБУСИ?
- Проблема
- 657
- коментар(і)
- 09-01-2009 23:46
Поїздка у міській маршрутці може видатися значно небезпечнішою, аніж здається на перший погляд. І побоюватися слід не тільки дорожньо-транспортних пригод, а й пожежі, на кшталт тієї, що виникла минулої п’ятниці у автобусі, що виконував внутрішньоміські пасажирські перевезення.
Пожежа сталася на вулиці Вокзальній, близько 16 години, 2 січня. На момент загоряння у салоні автобуса, котрий виконував рейс за маршрутом №1, знаходилися 11 пасажирів, а ще — водій і кондуктор. На щастя, всі люди встигли вчасно покинути охоплену вогнем маршрутку. Так що цей випадок завершився «хепі-ендом», без жертв і постраждалих. Але чи є гарантії, що подібні пожежі більше не повторяться? Запитання, — із розряду риторичних.
Аби з’ясувати подробиці цієї ситуації, ми звернулися до керівника транспортного підпри-ємства, чиї автобуси обслуговують міські маршрути. Директор ТОВ «Новоградтранссервіс» Віктор Пелешок погодився повідомити деякі деталі пригоди. За останньою інформацією, пожежа сталася внаслідок проблем із електропроводкою. Щойно від’їхавши від кінцевої зупинки (залізничного вокзалу), водій помітив дим, що сочився з-під панелі приладів. Водій зупинив автобус, заглушив двигун, вимкнув «масу», відкрив двері (на щастя, вони спрацювали) і спробував за допомогою двох вогнегасників загасити пожежу. Однак легкозаймисті матеріали, що вкривають проводку і якими прямо таки «нашпигований» автобус, дуже швидко розгорілися. Тому зусилля водія виявилися марними — за декілька хвилин транспортний засіб перетворився на смоло-скип. На час приїзду пожежників уся верхня частина автобуса, салон і кабіна вигоріли вщент. Від маршрутки залишився лише металевий каркас…
Одразу ж постає питання — чому відносно новий транспортний засіб (даному автобусу усього рік і декілька місяців) виявився таким небезпечним. Що це — прорахунки, допущені заводом-виробником, чи невміла експлуатація. Віктор Пелешок запевняв, що вини водія чи механіків він не вбачає: перед кожним рейсом автобуси проходять відповідний технічний огляд. Тому транспортне підприємство планує звернутися із клопотанням на завод-виробник, аби приїхали фахівці з метою проведення експертизи. Також підприємство розраховує на відшкодування збитків, адже автобус був застрахований.
Як би там не було, але для більшості новоград-волинців міські автобуси залишаються безальтернативними. Попри потенційну небезпеку, маршрутками користувалися й користуватимуться надалі. Проте, варто пам’ятати елементарні правила безпеки та порядок дій у випадку надзвичайної ситуації. У будь-якому разі потрібно намагатися уникати паніки та якомога швидше покинути транспортний засіб. Якщо двері не відчиняються автоматично, — слід відкрити їх вручну. Якщо й це не вийшло, — вибити вікна. У першу чергу допомогти залишити небезпечне місце людям похилого віку, інвалідам, жінкам. При можливості, спробувати загасити пожежу підручними засобами і, звичайно ж, не забути зателефонувати рятувальникам.
Пожежа сталася на вулиці Вокзальній, близько 16 години, 2 січня. На момент загоряння у салоні автобуса, котрий виконував рейс за маршрутом №1, знаходилися 11 пасажирів, а ще — водій і кондуктор. На щастя, всі люди встигли вчасно покинути охоплену вогнем маршрутку. Так що цей випадок завершився «хепі-ендом», без жертв і постраждалих. Але чи є гарантії, що подібні пожежі більше не повторяться? Запитання, — із розряду риторичних.
Аби з’ясувати подробиці цієї ситуації, ми звернулися до керівника транспортного підпри-ємства, чиї автобуси обслуговують міські маршрути. Директор ТОВ «Новоградтранссервіс» Віктор Пелешок погодився повідомити деякі деталі пригоди. За останньою інформацією, пожежа сталася внаслідок проблем із електропроводкою. Щойно від’їхавши від кінцевої зупинки (залізничного вокзалу), водій помітив дим, що сочився з-під панелі приладів. Водій зупинив автобус, заглушив двигун, вимкнув «масу», відкрив двері (на щастя, вони спрацювали) і спробував за допомогою двох вогнегасників загасити пожежу. Однак легкозаймисті матеріали, що вкривають проводку і якими прямо таки «нашпигований» автобус, дуже швидко розгорілися. Тому зусилля водія виявилися марними — за декілька хвилин транспортний засіб перетворився на смоло-скип. На час приїзду пожежників уся верхня частина автобуса, салон і кабіна вигоріли вщент. Від маршрутки залишився лише металевий каркас…
Одразу ж постає питання — чому відносно новий транспортний засіб (даному автобусу усього рік і декілька місяців) виявився таким небезпечним. Що це — прорахунки, допущені заводом-виробником, чи невміла експлуатація. Віктор Пелешок запевняв, що вини водія чи механіків він не вбачає: перед кожним рейсом автобуси проходять відповідний технічний огляд. Тому транспортне підприємство планує звернутися із клопотанням на завод-виробник, аби приїхали фахівці з метою проведення експертизи. Також підприємство розраховує на відшкодування збитків, адже автобус був застрахований.
Як би там не було, але для більшості новоград-волинців міські автобуси залишаються безальтернативними. Попри потенційну небезпеку, маршрутками користувалися й користуватимуться надалі. Проте, варто пам’ятати елементарні правила безпеки та порядок дій у випадку надзвичайної ситуації. У будь-якому разі потрібно намагатися уникати паніки та якомога швидше покинути транспортний засіб. Якщо двері не відчиняються автоматично, — слід відкрити їх вручну. Якщо й це не вийшло, — вибити вікна. У першу чергу допомогти залишити небезпечне місце людям похилого віку, інвалідам, жінкам. При можливості, спробувати загасити пожежу підручними засобами і, звичайно ж, не забути зателефонувати рятувальникам.
Олег БРЮХАНОВ
Коментарі відсутні