Пішохідний міст через Случ — унікальна конструкція
- Наше місто
- 302
- коментар(і)
- 15-08-2022 09:51
Один із них — пішохідний міст через Случ, новоградський міст Патона. З оглядового майданчика на фортеці його чудово видно. У світі порівняно небагато підвісних мостів, їм навіть дають імена. Наш — безіменний і безпафосний, проте надійний і вподобаний закоханими парами.
Не всі знають, що мосту — 43 роки і що це — унікальна конструкція. Він перший і, можливо, єдиний в Україні пішохідний міст на смуговій ванті, як славнозвісний міст Патона. У Новограді вантовий міст служить винятково пішоходам, хоча під час випробовувань на нього заганяли п’ять вантажівок із подрібненим каменем.
Вантовий — це тип підвісного мосту, який складається з одного або більше пілонів, сполучених із дорожнім полотном за допомогою прямолінійних сталевих канатів — вантів. На відміну від підвісних, де дорожнє полотно підтримується канатами, прикріпленими до натягнутих уздовж усього мосту тросів, у вантових мостах дорожнє полотно з’єднується безпосередньо з пілоном.
Далеко не кожен райцентр може похизуватися такою складною конструкцією, якою багато хто користується щодня, не замислюючись про часи, коли мосту не було.
На баланс Новоград-Волинського міськДЕУ (дорожньо-експлуатаційне управління) будівельники передали пішохідний міст у листопаді 1979 року. До цього часу містяни користувалися двома переправами, пороми курсували на його місці і в районі пивзаводу, на колишній вулиці Щорса. Послуга коштувала дві копійки, але було багато незручностей, зокрема, восени і взимку переправа взагалі не працювала.
Містяни швидко звикли до пішохідного мосту і не особливо цікавляться його історією, а дарма. Пішохідний міст для Новограда розробляли фахівці столичного інституту «Укрспецстальконструкція». Кошторисна вартість становила 157 тисяч карбованців. Головний інженер проєкту — Едуард Дудник, наш земляк, його родичі мешкали на вулиці Михайла Драгоманова.
Не всі знають, що мосту — 43 роки і що це — унікальна конструкція. Він перший і, можливо, єдиний в Україні пішохідний міст на смуговій ванті, як славнозвісний міст Патона. У Новограді вантовий міст служить винятково пішоходам, хоча під час випробовувань на нього заганяли п’ять вантажівок із подрібненим каменем.
Вантовий — це тип підвісного мосту, який складається з одного або більше пілонів, сполучених із дорожнім полотном за допомогою прямолінійних сталевих канатів — вантів. На відміну від підвісних, де дорожнє полотно підтримується канатами, прикріпленими до натягнутих уздовж усього мосту тросів, у вантових мостах дорожнє полотно з’єднується безпосередньо з пілоном.
Далеко не кожен райцентр може похизуватися такою складною конструкцією, якою багато хто користується щодня, не замислюючись про часи, коли мосту не було.
На баланс Новоград-Волинського міськДЕУ (дорожньо-експлуатаційне управління) будівельники передали пішохідний міст у листопаді 1979 року. До цього часу містяни користувалися двома переправами, пороми курсували на його місці і в районі пивзаводу, на колишній вулиці Щорса. Послуга коштувала дві копійки, але було багато незручностей, зокрема, восени і взимку переправа взагалі не працювала.
Містяни швидко звикли до пішохідного мосту і не особливо цікавляться його історією, а дарма. Пішохідний міст для Новограда розробляли фахівці столичного інституту «Укрспецстальконструкція». Кошторисна вартість становила 157 тисяч карбованців. Головний інженер проєкту — Едуард Дудник, наш земляк, його родичі мешкали на вулиці Михайла Драгоманова.
Туристичний центр
Коментарі відсутні