КІЛЬКІСТЬ ДТП НА ДОРОГАХ ПОМЕНШАЛО
- Кримінал
- 406
- коментар(і)
- 17-04-2009 00:25
Після внесення змін до адміністративного законодавства, збільшення штрафів за вчинені порушення Правил дорожнього руху, а також розширення повноважень ДАІ та вдосконалення механізму накладення стягнень, вдалося досягти вагомих результатів щодо зменшення кількості ДТП, а відповідно загибелі та травмування в них людей. Фактично у минулому році вдалося зберегти життя 1899 осіб та попередити травмування близько 15 тисяч учасників дорожнього руху.
У 2009 році тенденції щодо зниження рівня аварійності та тяжкості її наслідків збереглися — за два місяці поточного року кількість дорожньо-транспортних пригод із постраждалими порівняно з аналогічним періодом 2008 року зменшилися на 38,1% (із 6354 до 3933 ДТП), загиблих осіб — на 42% (із 1045 до 606), травмованих учасників дорожнього руху — майже на 40% (із 7766 до 4717 осіб). Завдяки нововведенням у законодавстві, а також наполегливій роботі підрозділів ДАІ, вдалося суттєво зменшити тяжкість наслідків дорожньо-транспортних пригод. Якщо у 2007 році щодобово на автошляхах держави у середньому гинуло 26 осіб, то впродовж 2008 року зазначений показник знизився до 20 осіб. При цьому в період з 17 листопада по 31 грудня 2008 року він зменшився до 15 загиблих, а в січні-лютому 2009 року вже складав 9 загиблих на добу.
Щодо розмірів штрафних санкцій за порушення Правил дорожнього руху в Україні, то навіть після збільшення вони значно поступаються штрафам, установленим у сусідніх країнах. Для прикладу, якщо в Україні за керування транспортним засобом у стані сп’яніння накладається штраф у розмірі 260 євро, то в Російській Федерації — 360, Угорщині — 1200, Польщі — 1400 євро, Німеччині — довічне позбавлення такого права. Решта штрафів у нас також значно нижчі, ніж в Європі та Росії. Як свідчить світовий досвід, головним фактором у процесі зниження смертей на дорогах є жорстка законодавча база відносно правопорушників, при цьому відсутня будь-яка кваліфікація порушень Правил дорожнього руху, як то значні чи незначні. Для прикладу, порушення правил користування ременями безпеки на 70% підвищує тяжкість наслідків дорожньо-транспортних пригод.
Також необхідно повідомити, що стан утримання вулично-дорожньої мережі після закінчення зимового періоду викликає серйозне занепокоєння. На сьогодні переважна більшість автомобільних доріг та вулиць населених пунктів уражена ямковістю, відсутністю необхідних дорожніх знаків, пішохідних доріжок, транспортного та пішохідного огородження. Потребує також негайного відновлення й робота зовнішнього освітлення автодоріг. На усунення зазначених недоліків лише в цьому році посадовим особам дорожньо-комунальних організацій видано понад 9 тис. обов’язкових для виконання приписів ДАІ, при цьому 2,4 тис. керівників притягнуто до адміністративної відповідальності за порушення правил утримання автомобільних доріг та вулиць. До обласних, міських та районних державних адміністрацій направлено більше 1600 інформацій про необхідність збільшення видатків на утримання вулично-дорожньої мережі. За ініціативою МВС спільно з власниками вулично-дорожньої мережі в листопаді 2008 року проведено ревізію всіх дорожніх знаків. За її результатами до Укравтодору направлено відповідні пропозиції щодо корегування схем організації дорожнього руху з демонтажем (установленням, заміною) відповідних дорожніх знаків. Унаслідок проведеної роботи було демонтовано 3,7 тис. дорожніх знаків, з яких більше 2 тис. — забороняючих. 15 березня цього року розпочато проведення весняного комісійного огляду автомобільних доріг та вулиць населених пунктів, під час якого знову буде здійснено ревізію всіх дорожніх знаків з метою ліквідації необгрунтованих обмежень у дорожньому русі. Для участі в зазначених заходах залучено представників громадських організацій та засобів масової інформації.
Заслуговує на увагу й проблематика протидії здирництву. Зокрема, на виконання відповідного розпорядження МВС України, Службою внутрішньої безпеки спільно з Департаментом ДАІ розроблено план спільних організаційно-практичних заходів з контролю за роботою працівників ДПС та дотримання ними законодавства під час несення служби. Один із пунктів цього плану передбачає створення спільних груп із числа працівників ДАІ та СВБ для здійснення такого контролю. Тільки у цьому році було створено та працювало 2728 таких груп, при цьому було задокументовано 35 випадків отримання грошових винагород особовим складом ДПС, та 9 — Департаментом ДАІ. Всього з 17.11.2008 р. задокументовано понад 1700 фактів дачі хабара працівнику міліції, з початку цього року майже 1300. Всі матеріали надані до територіальних ОВС та прокуратур. Порушено три кримінальні справи.
Слід відзначити, намагання окремих осіб спровокувати масові виступи щодо зменшення відповідальності за порушення Правил дорожнього руху, проте з урахуванням викладеного на сьогодні, є недоцільним зменшувати розміри штрафних санкцій за порушення Правил дорожнього руху, оскільки мова йде не про обов’язкові платежі, а про засіб профілактики та застереження правопорушень, і як результат — збереження життя та здоров’я учасників дорожнього руху, тобто, громадян нашої держави.
У 2009 році тенденції щодо зниження рівня аварійності та тяжкості її наслідків збереглися — за два місяці поточного року кількість дорожньо-транспортних пригод із постраждалими порівняно з аналогічним періодом 2008 року зменшилися на 38,1% (із 6354 до 3933 ДТП), загиблих осіб — на 42% (із 1045 до 606), травмованих учасників дорожнього руху — майже на 40% (із 7766 до 4717 осіб). Завдяки нововведенням у законодавстві, а також наполегливій роботі підрозділів ДАІ, вдалося суттєво зменшити тяжкість наслідків дорожньо-транспортних пригод. Якщо у 2007 році щодобово на автошляхах держави у середньому гинуло 26 осіб, то впродовж 2008 року зазначений показник знизився до 20 осіб. При цьому в період з 17 листопада по 31 грудня 2008 року він зменшився до 15 загиблих, а в січні-лютому 2009 року вже складав 9 загиблих на добу.
Щодо розмірів штрафних санкцій за порушення Правил дорожнього руху в Україні, то навіть після збільшення вони значно поступаються штрафам, установленим у сусідніх країнах. Для прикладу, якщо в Україні за керування транспортним засобом у стані сп’яніння накладається штраф у розмірі 260 євро, то в Російській Федерації — 360, Угорщині — 1200, Польщі — 1400 євро, Німеччині — довічне позбавлення такого права. Решта штрафів у нас також значно нижчі, ніж в Європі та Росії. Як свідчить світовий досвід, головним фактором у процесі зниження смертей на дорогах є жорстка законодавча база відносно правопорушників, при цьому відсутня будь-яка кваліфікація порушень Правил дорожнього руху, як то значні чи незначні. Для прикладу, порушення правил користування ременями безпеки на 70% підвищує тяжкість наслідків дорожньо-транспортних пригод.
Також необхідно повідомити, що стан утримання вулично-дорожньої мережі після закінчення зимового періоду викликає серйозне занепокоєння. На сьогодні переважна більшість автомобільних доріг та вулиць населених пунктів уражена ямковістю, відсутністю необхідних дорожніх знаків, пішохідних доріжок, транспортного та пішохідного огородження. Потребує також негайного відновлення й робота зовнішнього освітлення автодоріг. На усунення зазначених недоліків лише в цьому році посадовим особам дорожньо-комунальних організацій видано понад 9 тис. обов’язкових для виконання приписів ДАІ, при цьому 2,4 тис. керівників притягнуто до адміністративної відповідальності за порушення правил утримання автомобільних доріг та вулиць. До обласних, міських та районних державних адміністрацій направлено більше 1600 інформацій про необхідність збільшення видатків на утримання вулично-дорожньої мережі. За ініціативою МВС спільно з власниками вулично-дорожньої мережі в листопаді 2008 року проведено ревізію всіх дорожніх знаків. За її результатами до Укравтодору направлено відповідні пропозиції щодо корегування схем організації дорожнього руху з демонтажем (установленням, заміною) відповідних дорожніх знаків. Унаслідок проведеної роботи було демонтовано 3,7 тис. дорожніх знаків, з яких більше 2 тис. — забороняючих. 15 березня цього року розпочато проведення весняного комісійного огляду автомобільних доріг та вулиць населених пунктів, під час якого знову буде здійснено ревізію всіх дорожніх знаків з метою ліквідації необгрунтованих обмежень у дорожньому русі. Для участі в зазначених заходах залучено представників громадських організацій та засобів масової інформації.
Заслуговує на увагу й проблематика протидії здирництву. Зокрема, на виконання відповідного розпорядження МВС України, Службою внутрішньої безпеки спільно з Департаментом ДАІ розроблено план спільних організаційно-практичних заходів з контролю за роботою працівників ДПС та дотримання ними законодавства під час несення служби. Один із пунктів цього плану передбачає створення спільних груп із числа працівників ДАІ та СВБ для здійснення такого контролю. Тільки у цьому році було створено та працювало 2728 таких груп, при цьому було задокументовано 35 випадків отримання грошових винагород особовим складом ДПС, та 9 — Департаментом ДАІ. Всього з 17.11.2008 р. задокументовано понад 1700 фактів дачі хабара працівнику міліції, з початку цього року майже 1300. Всі матеріали надані до територіальних ОВС та прокуратур. Порушено три кримінальні справи.
Слід відзначити, намагання окремих осіб спровокувати масові виступи щодо зменшення відповідальності за порушення Правил дорожнього руху, проте з урахуванням викладеного на сьогодні, є недоцільним зменшувати розміри штрафних санкцій за порушення Правил дорожнього руху, оскільки мова йде не про обов’язкові платежі, а про засіб профілактики та застереження правопорушень, і як результат — збереження життя та здоров’я учасників дорожнього руху, тобто, громадян нашої держави.
УДАІ У МВС України в Житомирській області
Коментарі відсутні