Чи врятує міська влада якісне залізничне сполучення для Звягеля?
- Топ новини
- 214
- коментар(і)
- 03-10-2024 10:37
Органи місцевого самоврядування впливу на залізницю не мають, але обіцяють звернутися з листами
Парадоксально, але факт: Звягель розташований на швидкісній (за українськими мірками) електрифікованій залізниці, що сполучає Київ і міста західної України, проте не має якісного залізничного сполучення із цими містами. Переважна більшість пасажирських потягів слідують без зупинки. Посадку можна здійснити лише на три пари поїздів, причому одна з них курсує через день.
Ще років 5-7 тому кількість потягів, якими могли скористатися звягельські пасажири, була більшою. Тут свого часу зупинялися «Київ-Ужгород», «Київ-Рахів», «Харків-Львів» (через Полтаву), прискорений електропоїзд «Київ-Луцьк». Навіть на швидкісний «Київ-Львів» колись можна було здійснити посадку. І попит на подорожі залізницею був серед звягелян високий — до прибуття кожного потяга з’їжджалися таксі, до залізничного розкладу «прив’язувався» рух міських автобусів.
Нині ж до озвученої проблеми може додатися ще одна: каси на залізничному вокзалі у Звягелі — під загрозою закриття. Про це «Звягель-інфо» повідомила касирка. За її словами, касири вокзалу станції Звягель-1 розглядають варіант написати заяви на звільнення в повному складі…
Одна з головних причин таких намірів — неукомплектований штат. Відповідно, доводиться працювати з перенавантаженням. А це — і денні, й нічні зміни.
За словами касирки, залізничне керівництво нібито й не проти укомплектувати штат, але за умови, якщо прийде на роботу одразу людина з досвідом. Тобто, часу на навчання не дають.
З огляду на коментарі пересічних залізничників та нарікання пасажирів, складається враження, що «Укрзалізниця» не дуже й зацікавлена в наявності кас на невеликих станціях. Мовляв, є можливість купити квитки через мобільний застосунок, — користуйтеся.
Однак, як стверджує касирка, є певні категорії пасажирів, які не можуть отримати послугу винятково через мобільний застосунок. Зокрема, йдеться про пільговиків і військовослужбовців, які мають право на безкоштовний проїзд. Обидві категорії, навіть якщо й оформлять пільговий квиток через Інтернет, то повинні отримати його в паперовому вигляді в касі. В іншому випадку — квиток можна придбати хіба що на загальних засадах.
Очевидно, що припинення роботи кас призведе до ще більшого занепаду пасажирського сполучення на станції Звягель-1. Неважко прослідкувати можливий ланцюжок розвитку подій: не працюють каси — менше пасажирів, відтак є підстави прибрати зупинку ще якомусь потягу (навіщо ж зупинятися, якщо немає кому їхати?) і т.д.
Публікація новини про можливе припинення роботи залізничних кас у спільноті «Звягель» (тижневик) у Фейсбуці спричинила суспільний резонанс. У коментарях звягеляни висловили обурення такою перспективою і вкотре підтвердили, що попит на залізничні перевезення є, проте часто послугою не можна скористатися через відсутність квитків (чому, очевидно, могло б зарадити збільшення кількості потягів, на які можна здійснити посадку).
- «Попит є, квитків майже ніколи немає»
«Попит на залізничні перевезення є, квитків майже ніколи немає. Чому не ходить електричка до Києва? До Львова доїхати практично нереально. Закриють каси — пасажиропотік зменшиться, оскільки не всі можуть користуватися онлайн купівлею, тоді й той лад згасне. Не допустити цього», — написала в коментарі Марія.
«До Львова ще можна доїхати, а от до Києва дійсно важко», — пише підписниця спільноти Анетка.
«Був дуже зручний нічний потяг «Київ-Ужгород», завжди переповнений. Був на нього попит...» — зазначила Людмила.
«Мені треба було у Львів, а квиток був до Стрия із Коростеня — сідала у Звягелі. Це нормально? І скільки я переплачую?» — обурюється Олена.
«Навіть коли онлайн намагаєшся забронювати, майже завжди немає вільних місць. Хоча, дійсно, поїзд приїздить напівпорожній», — зауважила Алла.
- «Треба вимагати, а не просити»
«Потрібно вимагати, а не просити. Тільки так можна буде відстояти нашу станцію. Каси потрібні, бо є багато людей, які онлайн не мають можливості придбати квиток. Має бути збільшена кількість зупинок, адже попит є, а тому «професійним» менеджерам не буде підстав стверджувати, що «Укрзалізниця» не рентабельна. Складається враження, що і цю галузь ведуть до банкрутства», — переконана Марія.
- Дизель на Житомир — тричі на тиждень і в незручний час
«Мені цікаво, для кого пускають дизель на Житомир у такі дні? Стільки студентів їздять на навчання, і змушені їхати автобусами за 180 грн. Невже не можна пустити хоча би ще в п’ятницю і неділю?» — цікавиться Ірина. (Додамо, що дизель-потяг сполученням «Звягель-Житомир» курсує лише тричі на тиждень — по вівторках, четвергах і суботах, причому, як зауважують пасажири, у незручний час.)
- «Укрзалізницю» порівняли з «Укрпоштою»
«Риба гниє з голови, а чистять її з хвоста. «Укрпошта», залізниця… Що ще ці менеджери хочуть закрити? «Професіоналізм» керівників зашкалює», — висловився Олександр.
- Для людей з підвищеними потребами потрапити у вагон — проблема
«Крім проблем із касами, я б звернув увагу «Укрзалізниці» чи влади, не знаю, на потребу людей з обмеженими можливостями, потрапити для яких у вагон є певною проблемою, оскільки перон низький для них. Може, яку пересувну платформу можна було б використовувати, хоча б на вимогу людини, якщо така буде пасажиром? Звісно, з доведенням інформації, що така послуга можлива», — зазначив Сергій.
- Місцева влада не має жодного впливу на керівництво залізниці
Попри децентралізацію і розширення повноважень на місцях, органи місцевого самоврядування не мають жодного впливу на «Укрзалізницю». Якщо є потреба вирішити якісь питання, то єдиний шлях — звертатися з проханнями, аргументувати потреби, намагатися домовлятися. І є багато прикладів, коли муніципалітетам вдавалося добитися зупинки потрібного для їхніх громад потяга. Для прикладу — Славута на Хмельниччині, де почав зупинятися потяг «Львів-Харків», в якого взагалі на шляху від Львова до Києва зупинок не було.
- «Відділ економіки вивчає це питання», —
лаконічно відповіли «Звягель-інфо» у міській владі.
«Шукаємо виходи на керівництво «Укрзалізниці» для узгодження цих питань. Будуть результати повідомимо», — зазначила заступниця міського голови Ірина Гудзь.
«Про цю ситуацію дізналася лише в п’ятницю (27 вересня — прим. автора). Спробуємо врегулювати це питання», — каже Алла Володіна, начальниця відділу економічного планування та підприємницької діяльності міської ради.
Вона додала, що міська влада ще влітку направила лист до керівника «Укрзалізниці» з проханням збільшення кількості потягів із зупинкою у Звягелі. Звернення належним чином аргументували, проте досі на нього немає жодної відповіді.
- * * *
Додамо, що зараз через Звягель із зупинкою курсують «Київ-Ковель», «Черкаси-Івано-Франківськ» (обидва щоденно), «Харків-Ужгород» (по парних), а також дві щоденні пари електричок «Коростень-Шепетівка» та дизель на Житомир — по вівторках, четвергах і суботах. Із розкладом руху можна ознайомитися на сайті «Укрзалізниці» або на вокзалі.
П.С. Коли матеріал був готовий до друку, стало відомо, що штат касирів на вокзалі станції Звягель-1 можуть таки доукомплектувати (навіть із можливістю навчання, якщо немає відповідного фаху), проте поки що немає охочих.
Олег БРЮХАНОВ
Фото ілюстративні
Коментарі відсутні