Електронні квитки у маршрутках: які зміни чекають на звягельських пасажирів?

Електронні квитки у маршрутках: які зміни чекають на звягельських пасажирів?

Відділ економічного планування та підприємницької діяльності Звягельської міської ради продовжує роботу над запровадженням автоматизованої системи оплати проїзду у міських автобусах. Тут переконують, що е-квиток — це один із запитів громадськості. А на підтвердження приводять результати щорічних опитувань пасажирів. Так, за підсумками минулорічного опитування із 260 відповідей впровадження електронного квитка у громадському транспорті підтримали 155 респондентів (59,6%). Цьогорічне опитування ще триває, але відсоток прихильників е-квитка вже становить 78,3 (опитування продовжиться до кінця листопада).

Детальніше про ініціативу «Звягель-інфо» дізнався у начальниці відділу Алли Володіної.

 

«Це — не легкий і тривалий процес, адже йдеться не лише про сервіс, а й про послугу, якою користуватимуться різні категорії пасажирів. Першим кроком стане запровадження е-квитка для тих пасажирів, які платять за проїзд, питання з пільговиками — наступний етап, оскільки там є багато нюансів, які потрібно врахувати», — каже Алла Володіна.

Електронні квитки у маршрутках: які зміни чекають на звягельських пасажирів?

Особливості впровадження цього цифрового рішення обговорили 18 листопада на зустрічі керівництва звягельських органів місцевого самоврядування, перевізників та представників компанії «Українські Геоінформаційні Системи» — оператора в автоматизованій системі обліку оплати проїзду.

Електронні квитки у маршрутках: які зміни чекають на звягельських пасажирів?

Основна мета проєкту впровадження електронного квитка: створення прозорої та відкритої системи оплати проїзду у громадському транспорті та автоматичний облік пасажирів усіх категорій, прозорість роботи перевізників, компенсація.

Електронні квитки у маршрутках: які зміни чекають на звягельських пасажирів?

Підсумки минулорічного опитування.

Пасажирам міських автобусів цей проєкт дозволить розраховуватися безготівково банківською карткою, телефоном із NFC та мобільним додатком, який дає можливість оплатити проїзд. Водночас навіть після реалізації цієї ініціативи у пасажира залишиться варіант оплати готівкою. Що важливо для тих, хто залишається прихильником принципу, що найкращі гроші — це саме готівка.

Електронні квитки у маршрутках: які зміни чекають на звягельських пасажирів?

Результати цьогорічного опитування (триває до кінця листопада).

Щодня на міські маршрути у Звягелі виїздять близько півтора десятка автобусів. Плює у перевізників (яких двоє) є деякий «запас» транспорту. Практична реалізація е-квитка полягатиме в тому, що поблизу дверей у автобусах встановлять, так звані, валідатори — прилади, що забезпечать безготівкову оплату. Міський бюджет на цьому не зазнає ніяких витрат — встановлення відбудеться за кошти оператора, якому потім надходитиме оплата за роботу системи й обслуговування, що становитиме певний відсоток від вартості квитка.

У перспективі така система сприятиме чіткішому обліку пасажирів (особливо — представників пільгових категорій), що дозволить збалансувати суму компенсації з міського бюджету за перевезення пільговиків. До слова, у Звягельській громаді нині налічується близько 17 тисяч представників пільгових категорій населення. Цьогоріч уже компенсували перевізникам близько 5 млн грн, торік ця сума становила близько 4 млн грн.

Електронні квитки у маршрутках: які зміни чекають на звягельських пасажирів?

«Запровадження такого сервісу — це вимога часу, адже невдовзі конкурсні умови для перевізників передбачатимуть наявність системи електронного обліку», — каже Алла Володіна. Вона також нагадує, що триває щорічне опитування щодо якості надання послуг із пасажирських перевезень у Звягельській громаді, де кожен зацікавлений може залишити свої пропозиції, зауваження та, власне, висловити думку щодо електронного квитка у громадському транспорті, перейшовши за посиланням: https://forms.gle/2kZ5dkPKvPpVwiQ26

Відділ економічного планування та підприємницької діяльності обіцяє про всі наступні кроки в цьому напрямку інформувати додатково. Зокрема, що стосується особливостей, пов’язаних із наданням послуги представникам пільгових категорій.

Олег БРЮХАНОВ

Фото та ілюстрації міської ради з мережі