Отримав посилку з-за кордону — поділись із державою! Хто та скільки заплатить за міжнародні посилки в 2019 році?

Добрий день, редакція газети «Звягель»! Я часто замовляю товари через Інтернет із Китаю, які коштують набагато дешевше, ніж в Україні. Нещодавно почула, що товари, замовлені через Інтернет, обкладатимуться податком. Чи це правда? Якщо так, то скільки та кому доведеться заплатити?
Ганна Ф., м.Новоград-Волинський

На запитання відповідає начальник юридичного відділу газети «Звягель» Геннадій ФРЕГЕР:
Останніми роками українці активно освоюють «Інтернет-шопінг».
І це не дивно, оскільки товари, які доставляються з Китаю, значно дешевші, ніж в Україні: можна заощадити декілька сотень, а іноді — й тисяч гривень. Найпопулярнішими товарами є мобільні телефони, техніка, одяг, дитячі іграшки та безліч інших речей. Але питання економії українців занепокоїло наших народних обранців, і вони вирішили обкласти податком міжнародні посилки.
ХТО ТА СКІЛЬКИ СПЛАТИТЬ ЗА МІЖНАРОДНУ ПОСИЛКУ?
Сума податку для юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців визначається на основі митної вартості товару. Митна вартість — це, як правило, ціна товару, вказана в договорі. Наприклад, якщо в договорі поставки вказано, що компанія купила за кордоном товар за 1000 євро, то саме з цієї вартості буде розрахована сума податку.
Для звичайних громадян сума податку визначається на основі фактурної вартості, яка зазначена в товарному чеку, рахунку на товар.
Якщо ж вартість товару встановити неможливо, оскільки вона ніде не зазначена або зазначена в чеку/договорі ціна товару, на думку митного органу, не відповідає дійсності, то діятимуть інші правила. Митний орган визначить таку вартість на основі ціни на ідентичні чи подібні товари. Наприклад, якщо особа завозитиме посилку, вартість якої втричі більша за вказану на самій посилці, то податок доведеться платити у втричі більшому розмірі.
Ставка податку становить 20% від вартості товару. При цьому юридичні особи та фізичні особи-підприємці не сплачуватимуть податок, якщо сумарна вартість товару не перевищує 150 євро. Фізичні особи не сплачуватимуть податок, якщо вартість не перевищує 100 євро. Якщо необхідно буде здійснити в цілях оподаткування перерахунок іноземної валюти в гривні, то діятиме курс Національного банку станом на 00:00 дня подання митної декларації чи документа, який замінює таку декларацію.
ЯКИМ ЧИНОМ СПЛАЧУВАТИМЕТЬСЯ ПОДАТОК?
Листи, поштові посилки, бандеролі та інші міжнародні відправлення доставляються в Україну операторами поштового зв’язку та експрес-перевізниками. І саме вони перераховуватимуть податок на додану вартість до бюджету. Це означає, що й увага держави до них буде більш прискіплива, а контроль за своєчасністю перерахування податку — більш жорсткий. Перерахований ними до бюджету податок буде включений у вартість послуг доставки відправлення.
ПЕРЕХІДНИЙ ПЕРІОД
Із 1 січня по 30 червня 2019 року податок за ввезення товарів вартістю не більше 150 євро для 1 фізичної особи в 1 депеші (мішку з кореспонденцією) від 1 відправника не сплачується. У цей період податок буде нараховуватися та сплачуватися за старими правилами.
Із 1 липня 2019 року по 31 грудня 2020 року податок сплачуватиметься за товар у посилці вартістю більше 100 євро для 1 фізичної особи від 1 відправника. Протягом цього періоду податок сплачується за правилами, які діяли до набрання чинності змінами. З 1 січня 2021 року податок сплачуватиметься з умовою подання оператором поштового зв’язку (експрес-перевізником) реєстрів міжнародних поштових і експрес-відправлень.
Тимчасовий реєстр містить повну інформацію про посилку (унікальний номер, вид відправлення, дані про відправника тощо), а також дату оформлення реєстру. Додатковий реєстр призначений для повернення відправлення за межі України відправникові. Ці реєстри матимуть важливе значення, оскільки податок слід буде сплатити протягом 30 днів із дати оформлення тимчасового реєстру.
Таким чином, остаточно внесені зміни діятимуть із початку 2021 року, коли на повну запрацює система з поданням реєстрів міжнародних відправлень. До того часу нас чекає тільки зміна «порогу» вартості товару, за який податок сплачуватися не буде. Наявність перехідного періоду дозволить підготуватися до нових реалій як операторам поштового зв’язку й експрес-перевізникам, так і їх клієнтам.